Презентація "Про організацію і проведення освітнього процесу з врахування вікових особливостей учнів"

Про матеріал
Питання "Про організацію і проведення освітнього процесу з врахування вікових особливостей учнів" доцільно розглянути на засіданні педагогічної ради.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіПро організацію і проведення освітнього процесу з врахування вікових особливостей учнів. Валентина Мелешко, директор

Номер слайду 2

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіЗакон України «Про повну загальну середню освіту», стаття 10 Освітній процес у закладах освіти організовується відповідно до Закону України "Про освіту", цього Закону, інших актів законодавства, освітньої програми (освітніх програм) закладу освіти та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей ,обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

Номер слайду 3

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіНа кожному рівні повної загальної середньої освіти освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

Номер слайду 4

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіЗакон України «Про повну загальну середню освіту», стаття 10 Освітня програма Безпечне освітнє середовище Урахування вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхні особливі освітні потреби

Номер слайду 5

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіЗакон України «Про повну загальну середню освіту», стаття 10• Освітня програма – стаття 11 Закону України «Про повну загальну середню освіту»; відповідні Державні стандарти повної загальної середньої освіти; накази МОН «Про затвердження Типових освітніх програм»; навчальні програми (сайти МОН, ІМЗО, щорічний лист МОН про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у поточному навчальному році; Санітарний регламент для ЗЗСО. • Вивчити індивідуальні освітні запити учнів (для формування варіативної складової) • Схвалення на засіданні педагогічної ради; затвердження керівником.

Номер слайду 6

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіЗакон України «Про повну загальну середню освіту», стаття 10• Урахування вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхні особливі освітні потреби – Положення про індивідуальну форму здобуття освіти; Порядок організації інклюзивного навчання у ЗЗСО • вивчити освітні потреби учнів та врахувати їх під час формування освітньої програми (навчальних планів, в тому числі індивідуальних); • Формування індивідуальних освітніх траєкторій (стаття 14 Закону України «Про повну загальну середню освіту»). Розглядається на засідання педагогічної ради.

Номер слайду 7

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіНавчальна мотивація – це процес, який запускає, спрямовує й підтримує зусилля, спрямовані на здійснення навчальної діяльності учнів з урахуванням їх вікових особливостей. Це – складна, комплексна система, створена мотивами, цілями, реакціями на невдачі, наполегливістю й установками учня. Навчальна діяльність є провідною діяльністю учня, основною метою є успішне засвоєння знань і вмінь, необхідних для подальшого ефективного використання в житті.

Номер слайду 8

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіМотивація є обов’язковим компонентом будь-якої діяльності, зокрема й навчальної. Від спрямованості й рівня сформованості навчальної мотивації залежить успішність навчальної діяльності з урахуванням вікових особливостей учнів. Аналіз методичної літератури та практичний досвід дали змогу сформулювати рекомендації щодо підвищення навчальної мотивації учнів відповідно до етапів організації та проведення уроку. Рекомендації складені з урахуванням вікових особливостей учнів та орієнтовані на основні етапи проведення уроку, а також на позаурочну діяльність.

Номер слайду 9

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіНа підготовчому етапі уроку пропонуються такі рекомендації учителям щодо підвищення навчальної мотивації:1. Створення сприятливої емоційно-психологічної атмосфери уроку через організацію довіри між учителем і учнем, а також сприятливих міжособистісних взаємин у класі.2. Не нав’язування навчальних цілей. Важливо послідовно відпрацьовувати з учнями постановку різних цілей – близьких, перспективних, простих, складних. Важливо, щоб цілі були реально досяжні.3. Вибір учителем демократичного стилю впливу на учнів.4. Психологічна позитивна взаємодія у спілкуванні з учнями: привітання, прояв уваги поглядом, посмішкою, кивком голови.5. Застосування хвилинок релаксації.

Номер слайду 10

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіНа основному етапі уроку пропонується врахувати такі рекомендації з огляду на вікові особливості учнів:1. Постановку вчителем питань, що підкреслюють протиріччя, новизну, важливість та інші відмітні якості об’єкта пізнання.2. Створення проблемних ситуацій, активної пізнавальної діяльності учнів, яка полягає в пошуку та вирішенні складних питань, що вимагають актуалізації знань, аналізу, уміння бачити за окремими фактами та явищами їх сутність і закономірності, що керують ними.3. Використання дидактичних і розвивальних ігор і вправ, а також технічних засобів навчання, мультимедійних технологій.

Номер слайду 11

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської області4. Використання постійних і цілеспрямованих вправ і завдань з розвитку якостей, що лежать в основі пізнавальних здібностей: швидкості реакції, усіх видів пам’яті, мислення, уваги й уяви.5. Дотримання відповідності навчальних завдань вікових обмежень і наявності в них рівня оптимальної складності.6. Зв’язок нового матеріалу з раніше засвоєними знаннями для підвищення зацікавленості в ньому.7. Включення в середину уроку фізкультхвилинки та використання елементів психогімнастики: вираження емоцій через рух.

Номер слайду 12

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіНа етапі закріплення й перевірки знань можна застосувати:1. Виявлення навіть маленьких успіхів учнів.2. Оцінювання насамперед успіхів учнів.3. Звернення уваги на динаміку розвитку компетентностей.4. Застосування групових форм роботи для перевірки знань: робота в парах, взаємоперевірка, використання сигнальних гуртків, розповідь завдання один одному.5. Акцентування уваги в разі невдачі не на помилку, а на нестачі докладених зусиль, при цьому даючи дитині зрозуміти, що загальний рівень розвитку її здібностей досить високий, щоб упоратися із цим завданням.6. Виявлення з учнями причин помилок і шляхів їх виправлення.7. Оцінювання конкретної відповіді без переходу на особистість учня.8. Концентрація уваги учнів на просуванні вперед, на переживання успіху в діяльності.

Номер слайду 13

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіУзагальнені поради вчителям для удосконаленнясистеми організації освітнього процесу на уроках та в позаурочний час з урахуванням вікових особливостей учнів.1. Оцінювати реальні можливості учнів, рівень їхньої підготовки. Здійснювати індивідуальний підхід у керівництві саморозвитком.2. Кількісний та якісний аналіз рівня навчальних досягнень з кожної предметної теми допоможе дати за необхідності рекомен­дації кожному учневі щодо корекції знань, стимулювати так звану ближню мету саморозвитку – ліквідацію прогалин.

Номер слайду 14

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіУзагальнені поради вчителям для удосконаленнясистеми організації освітнього процесу на уроках та в позаурочний час з урахуванням вікових особливостей учнів.3. Учням, що мають утруднення в самостійному визначенні особистих проблем, пропонувати чіткий алгоритм, виконання покрокових дій щодо корекції з наданням конкретних рекомендацій: що саме потрібно вивчити, які джерела інформації при цьому можна використати, які практичні заняття, вправи, досліди, задачі, завдання виконати для розвитку вміння застосовувати набуті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях.

Номер слайду 15

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіУзагальнені поради вчителям для удосконаленнясистеми організації освітнього процесу на уроках та в позаурочний час з урахуванням вікових особливостей учнів.4. Учням з низькою готовністю до здійснення саморозвитку пізнавальної діяльності необхідно надавати конкретнішу інформацію про можливості здійснення діяльності, можливо, навіть вказувати на сторінки тих чи інших джерел, які потрібно опрацювати. При цьому давати учням можливість вибору завдань, способів діяльності з переліку запропонованих.

Номер слайду 16

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіУзагальнені поради вчителям для удосконалення системи організації освітнього процесу на уроках та в позаурочний час з урахуванням вікових особливостей учнів.5. Саморозвиток виникає тоді, коли учень на основі знань і вмінь, отриманих у процесі навчання та виховання, виявляє недостатність наявних знань для вирішення певної проблеми. Отже, необхідно створювати саме такі ситуації, які спонукають учня до самостійного пошуку вирішення проблем, розвивають його ініціативу звернення до додаткових джерел пізнавальної інформації, формують його самостійність. Діяльність учнів переходить на рівень самоорганізації і саморегуляції.

Номер слайду 17

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіУзагальнені поради вчителям для удосконалення системи організації освітнього процесу на уроках та в позаурочний час з урахуванням вікових особливостей учнів.6. Проблему управління пізнавальною діяльністю учнів слід розв’язувати так, щоб учень був не об’єктом, а суб’єктом навчання і виховання.

Номер слайду 18

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської області1.https://old.sqe.gov.ua/images/materials/_2506.pdf2. https://op.ua/ru/pedclass/naukova-stattya/motivaciya-yak-faktor-pidvischennya-navchalnoyi-uspishnosti-molodshih-shkolyariv3.https://trixati.org.ua/shkola/batkam/porady-psyxologa/rekomendaci%D1%97-dlya-batkiv-ta-vchyteliv-shchodo-formuvannya-motyvaci%D1%97-do-navchannya/

Номер слайду 19

Великоснітинський ліцей. Фастівської міської ради. Київської областіДякую за увагу!

pptx
Додано
26 квітня
Переглядів
227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку