Мета: Навчальна : на прикладі програмового твору І. Карпенка-Карого дослідити як вирішується проблема влади грошей ; осмислити актуальність проблем комедії для сучасного життя; вчити учнів аналізувати драматичні твори; Розвивальна :розвивати культуру зв'язного мовлення; логічне мислення, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спостереження; вміння узагальнювати, робити висновки; Виховна : виховувати зневажливе ставлення до жадності, підступності, прагнення до збагачення; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці
Люди гинуть за метал, хоча... грошей багато не буває, та й щастя взагалі не в грошах, а в їх кількості... Але сьогодні «банальне питання злата» як ніколи актуальне. І хто знає напевно: чи перемагає горезвісні грошісвітове зло? Здається, відповідь була знайдена ще в минулому сторіччі, а Герасим Калитка знав про призначення грошей набагато більше, ніж ми сьогодні.
Жадоба до грошей призводить до духовної деградації людини. Саме гроші стають для Калитки найвищим авторитетом, а, так би мовити, людське ставлення до людини, натомість, повністю знецінюється: "робітники й собаки надворі повинні буть"; "обіцянка - цяцянка, а дурневі - радість"; "кругом, кругом моє"; "лупи та дай"; ""Ой, Пузирі! Глядіть, щоб ви не полопались, а замість вас Калитку розіпре грошвою...«