Презентація "ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА"

Про матеріал
Призентація створенна майстром виробничого навчання, для зручності в роботі над своєю проблемною темою
Перегляд файлу

ПРОБЛЕМНЕ НАВЧАННЯ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО КВАЛІФІКОВАНОГО РОБІТНИКА

Підготувала  майстер виробничого навчання Світлана Торгоня

                                                                                      м.Первомайськ

Актуальними засобами формування професійної компетентності майбутніх фахівців у професійних (професійнотехнічних) закладах освіти є реалізація міжпредметної інтеграції в освітньому процесі, розвиток творчого потенціалу  молоді та забезпечення якості підготовки фахівця через співпрацю з бізнес партнерами.

 Завдання, яке стоїть сьогодні перед професійною (професійнотехнічною) освітою - якісна професійна підготовка кваліфікованого робітника, забезпечується впровадженням компетентнісного підходу до навчання.

 Компетентність – це

-        динамічна комбінація знань, вмінь і практичних навичок,

-        способів мислення,

-        професійних, світоглядних і громадянських якостей,

-        морально-етичних цінностей.

Компетентність

визначає здатність здобувача освіти успішно здійснювати професійну та подальшу навчальну діяльність і є результатом навчання на певному рівні професійної освіти освіти

 Професійна (професійно-технічна) освіта не може обмежитися лише передачею соціокультурних норм, вона повинна:

-   передбачати формування у здобувачів освіти      нового світобачення;

-   вчити жити і працювати в полікультурному     суспільстві;

-   орієнтуватися в світовому професійному просторі;

-   вміти вирішувати проблемні ситуації які виникають.

Проблемне навчання

image(Problem-Based Learning)

 

це метод навчання, в якому реальні складні проблеми використовуються як освітній інструмент,яке ґрунтується на вирішенні проблем за обмежений час і надає досвід, який сприяє активному процесу вивчення, допомагає систематизувати знання та природно інтегрує навчання в професійній освіті і реальне життя.  

До проблемного навчання входять такі напрями як:

-дослідження випадків;- рольові ігри; - симуляції.

Переваги проблемного навчання   

-вчить мислити логічно, науково, творчо

-робить навчальний матеріал більш доказовим та    переконливим

-сприяє формуванню стійких знань

-впливає на емоційну сферу здобувачів освіти, формує впевненість, радість, задоволення від розумової діяльності - формує елементарні навички пошукової, дослідницької роботи,розвиває позитивне ставлення, інтерес до навчання Недоліками проблемного навчання є:

-складність матеріалу що навчається;

-недостатність базових знань здобувачів освіти.

Структура проблемного навчання

Основні етапи проблемного навчання:

1)    Створення проблемної ситуації;

2)    Формування проблеми;

3)    Встановлення способів розв'язання проблеми;

4)    Розв'язання проблеми;

5)    Підсумки та перевірка встановленої залежності

Проблемна ситуація на уроці

imageце складний психологічний стан, який стосується пізнавальної та мотиваційно-емоційної сфери та проявляється як чітко чи невиразно усвідомлене здобувачами освіти утруднення, що спонукає їх до пошуку нових знань і способів діяльності для його подолання. image

Зміст навчальних проблемних ситуації

    Основним змістом є проблемні ситуації, які спрямовані на формування продуктивного мислення здобувачів освіти, розвиток їх критичного і логічного мислення

Приклади проблемних ситуацій

1.        Після просочування бісквіту сиропом, він змінив колір, яка причина, і чи можна випрати цю ситуацію?

2.        Масляний крем після збивання набув сірого кольору, причина і ваші дії?

3.        Дріжджове тісто після замішування не піднімається, причина і ваші дії?

4.        Прийшовши на роботу, ви виявили несправність обладнання,ваші дії?

5.        Бісквіт при випіканні не піднявся, причина?

Роль проблемного навчання

полягає в тому, що здобувачі освіти вчаться самостійно здобувати знання і вирішувати нові проблеми що виникають, при цьому в них формується пізнавальний інтерес і творча активність, зацікавленість у досягненні кінцевих результатів


image

pdf
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку