Тип проекту: пізнавально-дослідницький. Мета та завдання даного проекту: ознайомитися з життям птахів взимку;підібрати народні прикмети, пов'язані з птахами; скласти пам'ятку про виготовлення годівнички; долучитися до акції «Турбота»; усвідомити про необхідність допомоги осілим птахам.
Підготовчий етап: Діяльність вчителя. Оголошення задуму. Повідомлення теми проекту (презентація). Створення інтелектуального утруднення ( «Якби я була (був) пташкою, то…»). Визначення мети. Діяльність учнів. Вправи « Мозковий штурм»(Яких птахів взимку можназустріти в нашій місцевості?)• Обговорення теми, видупроекту. (Поділітьсярезультатами своїхспостережень за осілимиптахами)
Основні питання: Ключове питання:«Чому не всі птахи відлітають у вирій?»«Як птахам вижити взимку?»Тематичні питання:1) Що розкажуть нам осілі птахи про своє життя взимку?2) Які народні прикмети пов‘язують з пернатими друзями?3) Який подарунок можуть підготувати люди своїми руками?4) Яких птахів можна зустріти біля годівнички?
Планування проекту. Діяльність учителя• Ознайомлює учнів із темою (презентація).• Викликає інтерес (прослуховування звукозапису « Пташині голоси»).• Окреслює коло проблемних питань.• Зорієнтовує на усвідомлення задуму.• Скеровує на можливі шляхи вирішення та результат. Діяльність учнів• Вироблення плану дій.• Визначення джерел інформації.• Створення робочих груп.• Розподіл завдань між членами групи.• Орієнтування на критерії оцінювання.
Заключний етап: Діяльність учителя. Участь у колективному аналізі й оцінюванні результатів проекту. Оцінювання результатів проекту згідно критеріїв. Оголошення результатів. Діяльність учнів• Презентація результату:театралізоване свято «Інтерв‘ю уптаха»; представлення газети «Пташиніприкмети»;вивішування годівничок (акція«Турбота» );«Кормовий мішечок».• Відповіді на запитання.• Колективний захист проекту.• Участь у оцінюванні результатів.