Чому восени добре ростуть гриби?

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства, 2 клас з мульмедійною підтримкою. Метою уроку є формування в учнів уявлення про їстівні та отруйні гриби, вміння їх розрізняти; розвиток уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'між явищами природи, робити висновки; ознайомити учнів із правилами збирання грибів; формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за грибами восени; виховувати бережливе ставлення до грибів; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Перегляд файлу

1

 

«Чому грибам добре рости восени?»

                                                             Конспект уроку з

                                                             природознавства,  2 клас

                     Вчитель Черепанова Т.М.

 


Конспект уроку

Тема уроку . Чому восени добре ростуть гриби?

Мета уроку : формувати в учнів уявлення про їстівні та отруйні гриби, вміння їх розрізняти; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові звміж явищами природи, робити висновки; ознайомити учнів  із правилами збирання грибів; формувати потребу в пізнанні природи, проведенні спостережень за грибами восени; виховувати бережливе ставлення до грибів; розвивати кмітливість, спостережливість, мислення.

Обладнання : ілюстративний матеріал з теми « Гриби», мультимедійна презентація « Чому восени добре ростуть гриби?»,  дидактичний матеріал,  аудіо записи музичного супроводу.

Тип уроку : урок – подорож

Хід уроку

І.Організація класу.

1. Привітання

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимем  старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім ріднім  класі

Діти – просто молодці!

 

     Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала й чарує, хвилювала й хвилює людину. Плескіт голубої води, шелест зелених дібров, спів пташок, запах  і розмаїття квіток, усе це дорога серцю, ні з чим незрівняна природа рідного краю.

 

Природа — диво! Це великий зодчий!

Вона творити може чудеса.

Людина — мандрівник, до див охочий,

Пізнати хоче землю й небеса,

Щоб і собі творити, будувати.

Красою дивуватись кожну мить.

Цей світ чарівний до кінця пізнати.

Ну, а творити для людини — значить  жить!

 

                                           Надія Красоткіна

 

    Починаємо урок природознавства, який  запрошує нас у нову подорож, нову мандрівку в  чарівний світ природи.

 

2. Хвилинка спостережень.

 А зараз, як і завжди  за одну хвилинку про нашу днинку ( Слайд 1)

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць  осені панує у природі? Чому він так називається?
  • Яке сьогодні число?
  • Яка температура повітря?
  • Який стан неба?
  • Чи були опади?

3. Народний календар

 Діти наші предки спостерігали за природою. Вони записували свої спостереження, а потім виводили певні закономірності – прикмети, завдяки яким можна зазирнути краєчком ока на майбутню погоду. Ось послухайте і ви деякі прикмети про листопад.

 

Листопад — заспів зими і сутінок року.

Листопад стелить землю листям, а грудень — снігом.

Грак відлетів — чекай снігу.

    Листопад замикає ворота осені. Природа налаштовується на зимовий спочинок. За Київської Русі цей місяць називали груднем, а сучасний грудень - студнем. Та за основу сучасного календаря було взято західноукраїнський поділ часу. Є регіональні назви місяця «напівзимник", "ворота зими", "грудкотрус", "падолист".

      Листопад - вересню онук, жовтню - син, а зимі - рідний брат. З початку листопада для селянина наставала пора відносного перепочинку.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

 

  1. «Відкритий мікрофон.»
  • Чи можуть рослини пересуватися?
  • Як рослини розселяються  на великі відстані в природі?
  • Як рослини пристосувалися для розселення? Що має кульбабка                ( парашутики)? А клен, ясен, липа ( крильця)?
  • Чим відрізняються плоди горіха, каштана, ліщини, дуба від  плодів кульбаби, липи, ясена, липи? ( вони важкі). А хто їх збирає і розносить ( білки, сойки, миші)?

 

  1. Гра «Що зайве у рядку? Чому?» (Слайд 3)
  • Будяк, череда, лопух, квасоля.
  • Горох, жолудь, скажений огірок, капуста.
  • Горіх, ліщина,  кульбабка, каштан.
  • Плоди ясена,  верби,  клена, скажений огірок.
  • Вишня, калина, горобина,  жолудь.
  • Всі ці предмети є живими організмами. А як це довести?
  1. Робота в парах  « Відшукай ознаки живих організмів»

 

Висновок :  Так у яких живих організмів є плоди та насіння? ( Рослин)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- А які ще царства живих організмів ви знаєте?

1.Гра « Назви  живий організм» ( Діти  розглядають зображення живих організмів і називають їх – Слайд 4)

 2. Розгадування загадок.

-  Щоб дізнатися про які живі організми сьогодні піде мова давайте розгадаємо загадки. ( Слайд 5,6).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

    Діти, сьогодні ми вирушимо у дивовижну подорож до справжнього царства. Царства грибів.  Дізнаємося про будову гриба та його розмноження, вчитимемося  розрізняти   їстівні та отруйні гриби,  будемо порівнювати, встановлюватимемо причинно-наслідкові зв’язки між явищами природи,  робитимемо висновки, ознайомимося з правилами збирання грибів,  формуватимемо в собі  бажання і потребу в охороні природи.

V. Первинне сприйняття і усвідомлення матеріалу.

   -   Як і завжди наш урок буде мандрівкою у дивовижний світ природи. А мандруватимемо на чарівному міжпланетному кораблі. Готові до польоту? Пристебніть ремені, злітаємо.

    Під час подорожі будьте уважні, слухайте і запамятовуйте.

   Приземляємося. Відстебніть ремені. ( Слайд  7)

  • Помилуйтесь красою і звуками осіннього лісу. ( Слайд 8)
  1. Робота в парах ( Учні  обирають  картки, які доводять, що гриби живі організми)
  • До якої природи належать гриби?

Проблемне запитання. « Чому гриби є живими організмами» ( Слайд 9)

  1. Гра « Знайди спільне і відмінне у грибів» ( Слайд 10)

Спільне -  у всіх є шапинка і ніжка;

відмінне -  відрізняються кольором і розмірами.

3.Ознайомлення з будовою гриба та способами його розмноження          ( Слайд 11, 12).

4.Порівняння гриба і  рослини.  ( слайд 13)

Спільне – живі організми : ростуть, живляться, дихають, розмножуються, відмирають.

Відмінне – гриби живляться рештками рослин і тварин, а рослини самі утворюють поживні речовини в зеленому листку.

 

5. Фізкультхвилинка (Слайд 14)

 

6. Визначення найкращої пори року для збору грибів ( Слайд 15)

  - Яка пора року зображена на картині? ( Осінь)

- А яка осінь? (Рання)

- Яке повітря? ( Вологе і тепле).

- А чим багата така осінь? ( Ягодами, грибами)

- Чи всі гриби можна збирати? Чому?( Гриби слід збирати лише добре відомі, під наглядом дорослих) ( Слайд 16).

 

7. Перегляд відеоролика «Їстівні гриби» та зображень отруйних грибів. (Слайд 17, 18).

 

8. Інсценізація.  Зустріч із Королевою грибів та її підопічними.

Вчитель :

Діти  ми серед прекрасної осінньої природи, яка щедра своїми дарами. А давайте запросимо Королеву грибів. Вона познайомить нас із своїми придворними.

 

Королева:

 Любі діти!  Моє царство простягається на поля, луки, ліси. Я маю багато придворних, серед яких є і добрі і злі. Чочете з ними познайомитися? ( Королева торкається грибів чарівною паличкою і вони розповідають про себе)

 

Білий гриб – боровик

Я. гриб боровик,

Маскуватися не звик

Мусиш ліс обійти,

Щоб мене віднайти.А кому  знайти удасться,

Знай, тому всміхнеться щастя,

Бо смачнішого нема

Між грибами усіма.

Хто не вміє нас шукати,

Тим адресу можу дати,

Ми і в лісі, й на галяві,

Ніжка біла, верх смаглявий.

 

 

Сироїжка

Я сироїжка, біла ніжка

У різний колір чепурюсь.

Така тендітна, така ніжка,

У руки візьмеш я кришусь.

Хоча кришусь, хоча тендітна,

А, кажуть, дуже апетитна.

Хто куштував хоч раз мене,

Побачить в лісі, не мине!

 

Лисичка

Я, лисичка, жовте личко,

Ростом зовсім невеличка.

Не червива, дуже чиста,

Не ховаюся я в листя.

Хто на слід мій потрапляє

Повен кошик набирає.

Ростемо ж не по одинці,

Наш шукайте у низинці.

           Підосичник

Я, гриб грибів,

Я – підосичник,

Найбільший в лісі симпатичник.

До мене не ідуть, біжать,

Покласти в кошики спішать.

А шапка в мене, глянь яка!

Як у гриба боровика,

Лише з різницею тією,

Що верх червоний у моєї.

 

Мухомор
Я мухомор, я мухомор,

Червоний, наче помідор.

Кашкет цяцькований, розлогий,

А сам стрункий і довгоногий.

Серед урочища грибного

Не знайдеш красеня такого.

Та я отруйний, памятай,

Мене побачиш, обминай!

 О.Підсуха.

 

9. Знайомство з правилами збирання грибів. (Слайд19, 20, 2, 22).

- За грибами слід йти вранці? Чому?  ( Бо можна добре роздивитися їх і не сплутати з отруйними їстівних грибів)

- А чому не можна гриби виривати з грибницею? ( Бо гриби розмножуються за допомогою грибниці).

Памятайте, що можна отруїтися і їстівними грибами, якщо вони ростуть поблизу доріг, а також тих, які покриті слизом. Навіть тривале кипятіння не знищує речовин, що містяться в грибах.

 

VІ. Закріплення і осмислення  знань учнями.

 

 1.Гра «Продовж речення» ( Слайд 23).

 2.Гра «Вилучи зайвий гриб. ( Слайд 24).

 3.Робота в групах.

1група – відбирають із запропонованих карток їстівні гриби.

2група  - за компютером збирає їстівні гриби до кошика. (Слайд 25)

 

  1. Довідка (Слайд 26).
  2. Тести (Слайди 27, 28,29, 30,31, 32)
  3. Користь грибів  ( Слайд 34)
  • А чи потрібні гриби в кулінарії?
  1. Складання сенквейна про гриби

Гриби

Їстівні, отруйні

Живляться, розмножуються, відмирають

Вони ростуть в лісі, на галявинах.

Жива природа

  1. Повернення додому ( Слайд 35)

 

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чи сподобалася  вам мандрівка?
  • Що нового дізналися ?
  • Чи стане в пригоді вам інформація отримана під час подорожі?
  • Так чому ж грибам добре рости восени?

 

VІІІ. Домашнє завдання : ( Слайд 36)

 

  • прочитайте статтю на ст.54 та разом з батьками згадайте, які гриби збирають у нашій місцевості;
  • складіть 2 загадки про гриби;
  • перевірте прикмети:

З’явилися опеньки – літо закінчилося.

Якщо осінь багата на гриби – зима буде тепла.

Якщо осінь бідна на гриби , то зима  буде багатою  сніг і морози.

Завантаження...
docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
780
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку