ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:І. Організаційно-підготовчий етап1.1. Історична довідка1.2 Вибір оптимального варіанту, обгрунтування1.3. Аналіз майбутньої діяльностіІІ. Конструкторський етап2.1. Складання ескізу2.2. Добір матеріалів та інструментів2.3. Вибір технологічної обробки2.4. Організація робочого місця2.5. Екологічне обгрунтування2.6. Маркетингове та економічне дослідженняІІІ. Технологічний етап3.1. Виконання технологічних операцій3.2. Дотримання правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимогІV. Заключний етап4.1. Корегування виробу4.2. Самооцінка4.3. Аналіз
Розділ І Організаційно-підготовчий етап1.1. Історична довідка Іграшка - один з найдавніших видів декоративно - прикладного мистецтва, мистецтва. Іграшка завжди супроводжувала людину. Різного роду іграшки були знайдені в похованнях Єгипту, Греції, Римської імперії. У далекі часи, коли ще не було спеціальних майстерень, які виробляють іграшки, їх створювали народні умільці – кустарі. Це були перші народні художники, які передавали свою майстерність із покоління в покоління.
2.3. Вибір технологічної обробки. Для роботи необхідні знання ручних та машинних швів!Зметувальні стібки застосовують для тимчасового з'єднання деталей виробу. Довжина стібків 0,5-1 см.- Машинний зшивний шов застосовують для з'єднання двох, приблизно однакових за розміром, зрізів тканини простим швом
2.6. Маркетингове та економічне дослідження. Для економії матеріалу пропоную використовувати тканину зі старих зіпсованих джинсів штанів, тому ніяких затрат на тканину буде непотрібно. Нитки – 7 грн. Картон – 1.50 грн. Синтепон – 5.25 грн. Собівартість виробу – 13.75 грн. Вартість на ринку -
Розділ ІІІ Технологічний3.1. Виконання технологічних операцій1. Виготовити шаблон з щільного паперу, розділити коло в діаметрі 9 см., на п’ять рівних частин .2. Розкроїти на тканині 12 однакових частин (під час розкроювання враховувати наступне:- припуски не додавати; на всіх деталях з тканини на вивороті робити відмітки напряму нитки основи - тканини вибирати різного кольору.
3.2. Дотримання правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог - Дотримання правил техніки безпеки;- Дотримання правил поведінки в навчальних майстернях;- Дотримання санітарно-гігієнічних вимог. ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ- працювати в майстерні в робочому одязі (фартух, хустинка);- волосся повинно бути прибраним;- перевірити робоче місце.
З ножицями:- класти ножиці з закритими лезами від працюючого; - передавати ножиці кільцями вперед, тримаючись за закрите лезо; - зберігати ножиці в робочій коробці. Голкою: - голки та шпильки зберігати в гольниці;- неможна брати голку та шпильки в рот, вколювати в свій одяг;- зламану голку класти в спеціально відведену для цього коробку;- голки та шпильки зберігати в робочій коробці. наперстком:- шити з наперстком;- зберігати в робочій коробці.
На швейній машині:- Перевірте справність швейної машинки,при виявленні несправностей повідомте вчителя.- Не можна зберігати на платформі швейної машинки сторонні предмети, зокрема ножиці.- Не тримайте пальці рук біля лапки, щоб не проколоти їх голкою.- Перед зшиванням переконайтесь у відсутності шпильок чи голок на лінії шва виробу. Не приводьте в рух машинку, якщо під лапкою немає тканини. Під час шиття - не тягніть тканину і не підштовхуйте її під лапкою. Після закінчення роботи підкладіть клаптик тканини під лапку, опустіть голку та лапку.
4.3. АНАЛІЗПід час виконання проекту:- Ознайомилась з засобами виконання виробу; - засвоїла знання з технології виконання м’якої іграшки машинним способом;- Зформувала вміння та навички виконувати ручні та машинні шви, застосовувати їх; - Зформувала художній смак, творче мислення;- виховала сумлінне відношення до праці;- виховала навички акуратності та терпіння, при виготовленні іграшки.