Проєктна діяльність: інноваційна технологія, що руйнує шкільну рутину.
Номер слайду 2
Петрич Катерина Володимирівна, вчитель початкових класів, спеціаліст ІІ категорії. Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 86 Запорізької міської ради Запорізької області.
Номер слайду 3
Метод проєктів це: сукупність прийомів, дій учнів в їх певній послідовності для досягнення поставленої мети вирішення проблеми, важливої для учнів і оформлених у вигляді кінцевого продукту
Номер слайду 4
Проєкт – це «п’ять П »: Проблема Проєктування (планування) Пошук інформації Продукт Презентація. Шосте «П» проєкту – його Портфоліо, тобто папка, в якій зібрані усі робочі матеріали проєкту. Серед них чернетки, денні плани, звіти.
Номер слайду 5
Мета застосування методу проєктів: ► - підвищення мотивації навчання; ► - розвиток критичного мислення; ► - розвиток у школярів комунікативних навичок, умінь працювати в різноманітних групах, виконувати соціальні ролі; ► - орієнтування в інформаційному просторі; ► - застосування знань на практиці; ► - створення позитивної атмосфери.
Номер слайду 6
Що являє собою метод навчальних проєктів? З точки зору здобувача освіти – це можливість робити щось цікаве самостійно, в групі. Це діяльність, яка дозволяє: проявити себе, спробувати свої сили, використати свої знання; направляти знання і вміння на вирішення проблеми, коли результат носить практичний характер; принести користь, показати досягнутий результат
Номер слайду 7
Навчальний проєкт з точки зору вчителя: Дозволяє навчати проєктуванню, тобто навчати: умінню готувати матеріал для проведення презентації: газета, свято, тематична міні-збірка, виставка малюнків фотоальбом, рольова гра. практичному застосуванню знань, умінь і навичок в різноманітних ситуаціях; Учитель в рамках проєкту: організатор, експерт, консультант, координатор
Номер слайду 8
Метод навчального проєкту це: ► одна із особистісно зорієнтованих технологій; ► спосіб організації самостійної діяльності учнів, яка направлена на розв’язання завдань навчального проєкту; ► навчання вмінню знаходити рішення різноманітних проблем, які постійно виникають в житті людини, яка займає активну життєву позицію; ► виховування самостійної і відповідальної особистості, розвивиток творчих і розумових здібностей;
Номер слайду 9
Класифікація проєктів: За кількістю учасників: ► індивідуальні; ► групові (2-6осіб); ► колективні. За часом: ► короткотривалі (1-3 уроки); ► середньої тривалості (до місяця); ► довготривалі (декілька місяців).
Номер слайду 10
Типи проєктів за тематикою ► Рольові, ігрові проєкти передбачають виконання ігрових ролей (казкові, літературні герої,професійні ролі). ► Творчі (оформлення результату в вигляді дитячого свята,спектаклю, виставки малюнків). ► Інформаційні проєкти спрямовані на збір даних про предмет дослідження (кінцевий продукт – газета, альбом). ►Дослідницькі проєкти – діти досліджують, аналізують, а результати видають у вигляді звіту, газети, усного журналу.
Номер слайду 11
Структурування проєкту 1. Вибір теми проєкту. Планування роботи. Формування групи. 2. Дослідницька робота Ознайомлення і збір інформації. 3. Опрацювання інформаціїї, Її коригування. Формулювання результаті або висновків, 4. Оформлення результатів. Вибір форми представлення результату. 5.Презентація проєкту, демонстрація своєї роботи у проєкті. 6. Оформлення папки, в яку зібрані всі матеріали.
Номер слайду 12
Координатор (регулятивно-організаторська функція): обробка варіантів, Консультант (координуюча функція): допомога у відборі джерел, відслідкуванні діяльності учня Контролер: експертиза
Номер слайду 13
Комунікативні уміння (уміння дискутувати, уміння слухати та чути товаришів, відстоювати свою точку зору, уміння знаходити компроміс із співрозмовником) Інтелектуальні уміння (робота з інформацією, аналіз, узагальнення, висновки; робота із довідковою літературою) Творчі уміння (уміння генерувати ідеї, знаходити не одне, а декілька рішень однієї й тієї ж проблеми, прогнозувати наслідки
Номер слайду 14
Вчителю на замітку При залученні учнів до проектної роботи потрібно враховувати ► вікові та психологічні особливості учнів; ► проєкти для початкової школи у більшості мають бути короткотривалими; ► у молодших школярів ще мало знань і вмінь, тому на всіх етапах проєктної діяльності вчитель повинен допомагати; ► на презентації проєктів допомогти організувати простір для презентації.