25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Презентація проекту "Вода - джерело життя"

Про матеріал

Мета. Збагатити знання учнів про воду, її значення у живій природі, про цінність її для людини, про шляхи забруднення і способи охорони від забруднення. Формувати вміння виступати перед аудиторією, висловлювати оцінні судження, добирати найяскравіші переконливі факти для аргументації думок, ілюструвати ідеї. Удосконалювати вміння працювати в групах, спостерігати, порівнювати, робити висновки. Виховувати прагнення берегти природу, економне ставлення до води.

Попередня робота: збір цікавого матеріалу про воду; написання міні-творів "Яким було б життя на Землі без води"; проведення довготривалого досліду "Життя рослин у забрудненій воді"; розучування інсценівки про життя тварин у забрудненій воді; екскурсії до водойм на території села; проведення дослідів з економії води; оформлення альбому "Питна вода — неоціненне багатство".

Обладнання: малюнки дітей; фотоапарат, мультимедійний проектор

Перегляд файлу

Мета. Збагатити знання учнів про воду, її значення у живій природі, про цінність її для людини, про шляхи забруднення і способи охорони від забруднення. Формувати вміння виступати перед аудиторією, висловлювати оцінні судження, добирати найяскравіші переконливі факти для аргументації думок, ілюструвати ідеї. Удосконалювати вміння працювати в групах, спостерігати, порівнювати, робити висновки. Виховувати прагнення берегти природу, економне ставлення до води.

Попередня робота: збір цікавого матеріалу про воду; написання міні-творів "Яким було б життя на Землі без води"; проведення довготривалого досліду "Життя рослин у забрудненій воді"; розучування інсценівки про життя тварин у забрудненій воді; екскурсії до водойм на території села; проведення дослідів з економії води; оформлення альбому "Питна вода — неоціненне багатство".

Обладнання: малюнки дітей; фотоапарат, мультимедійний проектор

Хід уроку

І. Створення сприятливої атмосфери. Налаштування учнів на роботу.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Давайте шановних гостей привітаємо,

Від щирого серця їм всім побажаємо:

Доброго ранку, усіх ми вітаємо,

Здоров’я і миру усім вам бажаємо.

II. Вправа " Очікування".

- Діти, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Відповіді дітей).

А я сподіваюсь, що ви правильно і точно висловлюватимете свої думки, злагоджено працюватимете, робитимете висновки.

III. Календар природи.

Черговий синоптик доповідає за планом.

Пора року.

Дата.

Температура повітря.

Стан неба.

Вітер.

Опади.

IV. Мотивація уроку. Вправа "мікрофон".

- Відгадайте загадку.

Що таке — пливе і ллється,

Часом на камінь дереться,

Як немає — все всихає,

Звір і птаха помирає.

(Вправа "мікрофон”. Що ми знаємо про воду?).

V. Перевірка міні-творів "Яким було б життя на Землі без води".

(Діти висловлюють свої думки).

VI. Узагальнення і систематизація знань.

- Життя без води неможливе. Кожна

її крапля є дорогоцінним подарунком природи. На різні питання ми знайдемо відповіді під час нашого уроку, який є підсумком роботи груп, шо проводилася більше двох тижнів. А сьогодні ви звітуєте. То ж подивимося, що у вас вийшло.

1.Презентація вчителя "Без води нам не прожити".

- Із тисяч крапель утворюються струмки, зі струмочків — ріки, із рік - моря. Давайте і ми знайдемо друзів для нашої крапельки, складемо колаж з цікавих фактів про воду. А допоможуть нам учні першої групи.

2. Звіт про результати роботи першої групи.

(Виступ дітей).

• У кавуні міститься 83 % води.

• Людина може обходитися 30 діб без їжі і лише 3 дні без води.

• У крові людини 93 % води.

• Для виготовлення 1 т паперу потрібно 250 т води.

• Вага нарциса 100 грамів, із них 85 грамів — вода.

• Без води влітку верблюд може прожити 3 доби, а взимку — 8 діб.

• Щоб виростити 1 кг овочів, потрібно 2 тонни води.

- Молодці! Ви підготували дуже цікаві факти, які стосуються води. Ми ше раз переконалися, що вода має велике значення для всього живого на Землі.

Оцінка роботи групи.

3. Звіт про результати роботи другої групи.

-  Океан безмежний, іноді він здається настільки безмежним, що завдати шкоди йому неможливо. І люди бездумно цим користуються. Зараз ми послухаємо звіт другої групи, яка досліджувала причини та наслідки забруднення води.

Серед полів та лісів, крізь трави та куші текла річка — чиста, прозора. До річки поспішали всі тварини — щоб напитися, діти — щоб купатися, рибалки наловити риби, люди відпочивати. Всім подобалася ця річка. Але раптом річка засумувала, тому що вона стала різнокольоровою: жовтою, червоною, чорною...

4. Інсценівка. (Виходять діти з масками різнокольорових риб).

Жовта рибка. Привіт, дозволь тебе запитати, чому ти стала червоною?

Червона рибка. Добридень, подружко моя! Біда у мене. На березі нашої річки побудували підприємство та провели 2 труби. Одна забирає на підприємство чисту воду, а інша зливає в річку брудну. Ось і стала я від стічної води червоною. А ти чому така жовта, як лимон?

Жовта рибка. Проживала я на мілині. Аж раптом пройшов сильний дощ. Струмок приніс з берега каламутний потік води. Чого в ньому тільки не було: мінеральні добрива, отрутохімікати, відходи. Пожовтіла наша заводь... А ти, подруго, чому така фіолетова, неначе баклажан?

Фіолетова рибка. Бачили б ви, який на мені вантаж лежав. Бите скло, поламані дерева, навіть колеса. Від такого напруження я і червоніла, і зеленіла, і синіла... Ось і стала фіолетовою, з великими труднощами вибралася з-під сміття.

Червона рибка. Ой, погляньте, дівчата! А це ще хто?

Фіолетова рибка. Серед своїх родичів я таких не бачила.

Чорна рибка (підходить до рибок). Не лякайтеся, мої любі подруги. Я така сама рибка як і ви. Чорна плівка вкрила воду, стало нічим дихати, зникла їжа, на березі лежать птахи та гинуть від нафти. Може, чули, яка еколо¬гічна катастрофа трапилася нещодавно на Кримському півострові?

Червона рибка. Що нам робити, як далі жити?

5. Складання павутинки "Джерела забруднення води".

Стічні води підприємств                                                    Різноманітне сміття

Джерела забруднення води

Токсичні відходи                 Вплив нафтопродуктів   Відходи сільського господарства

6. Презентація досліду дітей "Життя рослин у за­брудненій воді".

Оцінка роботи групи.

7.Фізкультхвилинка.

8.Звіт про результати роботи третьої групи.

- На землі багато річок, і всі вони різні. Немає такої, щоб повторювалася. Аяка річка, на вашу думку, гідна більшої любові, уваги? Та, що поряд. Навіть найменша річечка, така, як наш Козачок, - варта турботи і прихильності. Як поживає наша маленька річка, досліджували діти 3 групи.

Виступ дітей.

- Відвідуючи бібліотеку, розпитуючи дорослих, ми дізналися про нашу невеличку річку Козачок, яка впадає в Айдар. Свій початок вона бере із козацьких степів. У весняний період та під час дощів річечка глибшає. В деяких місцях її глибина сягає двох метрів. Саме в глибоких місцях живе риба.

Берег річки забруднений, бо люди викидають сміття та сільськогосподарські відходи. А саме під час повені вона рятує нас від підтоплень. Минулого року за рішенням сільської ради русло річки було почищено, щоб знизити рівень ґрунтових вод.

Діти нашої групи склали невеликий фотоколаж.

Оцінка роботи групи.

- Наші предки поклонялися воді. Вони обожнювали будь-які водойми — моря, озера, річки, джерела, кринички. Навіть житло старалися будувати біля водойм. За чистоту та смак джерельну воду називали живою, тобто цілющою. Багато при­слів’їв, приказок, фразеологізмів існує про воду.

9.Завдання для всього класу.

Учні 1 ряду читають фразеологізми зі словом вода та з'єднують їх із поясненням.

Перестати існувати, зникнути               Канути у воду

Про тісну дружбу                                   Водою не розлити

Уникнути покарання                              Вийти сухим із води

Той, хто нічого не робить,                     Під лежачий камінь вода не тече

нічого й не здобуде

Не сказати жодного слова,                    Мов води в рота набрати

мовчати за будь-яких обставин.

 

 

Учні 2 та 3 рядів — складають прислів'я зі слів.

(Перевірка роботи).

10.Звіт про результати роботи четвертої групи.

- Яка вода буває на полицях наших магазинів? Про це дізнавалися учні 4 групи.

(Виступ учнів).

Яка буває вода?

  •             Питна.
  •             Лікувальна.
  •             Лікувально-столова.

Лікувальна. Це вже не вода, а ліки! Вона дуже насичена сольовим складом. Як і будь-які ліки, призначати її може лише лікар.

Лікувально-столова. На цій воді не можна готу­вати їжу. До її складу також входять солі. Пити таку воду можна лише чергуючи зі столовою.

Питна. Рекомендована для пиття та приготуван­ня їжі. В процесі виготовлення цю воду спочатку очищають, а потім мінералізують до стану, реко­мендованого Всесвітньою організацією здоров’я.

Оцінка роботи групи.

11.Звіт про результати роботи п’ятої групи.

- Чи замислювалося коли-небудь людство над питанням, на скільки вистачить води на Землі? Так. Вчені озвучують різні факти. Одні ствер­джують, що води вистачить на ЗО років, інші — на 70. Але на планеті є такі куточки, де не вистачає води. Зберігати водні ресурси треба кожному вже сьогодні.

Над завданням з вивчення питання економії води працювала наша 5 група.

(Виступ учнів). .

- Двоє учнів розповідають, лк упро­довж двох днів вони вимірювали кількість води, яку використовували для миття рук та умивання.

1учень. Першого дня я мив руки 7 разів і ви­користав 6 літрів води.

2учень. А я мив руки 4 рази і теж використав 6 літрів води.

1учень. Другого дня я почав економити воду. Мив руки 7 разів і витратив 3 л води.

2учень.Ая мив руки 4 рази і використав 4 літ­ри води.

1учень. Зробимо висновок, шо другого дня ми зекономили 5 літрів води.

2учень. Зараз ми вам дамо поради щодо еко­номії води.

- Для економії води мийте посуд у мийці, що закрита пробкою.

- Вранці і ввечері під час чищення зубів користуйте­ся склянкою з водою і привчіть до цього свою родину.

- Стежте за тим, щоб крани у вашому помеш­канні були справними.

Оцінка роботи групи.

Підсумок уроку.

Учитель. Не все, що пов'язано зі збережен­ням водних ресурсів, вам під силу. Але насаджувати дерева, розчищати джерела, не засмічувати їх, еко­номити воду зможете навіть ви.

Чи здійснилися ваші очікування щодо уроку?

Вправа "Незакінчені речення"

На уроці я дізнався ...

Мені було цікаво дізнатися ...

Найбільшим відкриттям для мене було ...

У вільний час я обов'язково прочитаю ...

- Виступ якої групи вам запам'ятався найбільше? (Відповіді учнів).

Домашнє завдання.

Дібрати загадки, народні прикмети про воду.

docx
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
333
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку