Державні вимоги до результатів навчання учнів / учениць. Учень/учениця:називає правничі професії;описує вимоги до представників правничих професій (суддів, прокурорів, нотаріусів, адвокатів), основні їхні повноваження та види діяльності; основні напрямки діяльності правоохоронних органів та правозахисних організацій;характеризує основи професійної етики правника;оцінює основне призначення правника у сучасному демократичному суспільстві – захист прав та законних інтересів людини; життєві ситуації, в яких потрібна допомога правника.
Номер слайду 3
Пригадайте: Фахівець, який має професійні, тобто фундаментальні, правові знання, що використовуються для потреб того чи іншого виду юридичної діяльності, — це Спеціальна система правосуддя щодо неповнолітніх — це. У давньогрецькій міфології богиня правосуддя, зображена із зав’язаними очима (на знак неупередженості), із терезами в одній руці і мечем — в іншій — це Посадова особа із числа громадян України, призначена чи обрана у встановленому законодавством порядку до складу судового органу — це
Номер слайду 4
Пригадайте: Посадова особа органів прокуратури, внутрішніх справ, Служби безпеки, яка призначена у встановленому законом порядку і наділена функцією провадження досудового слідства, — це. Особа, яка володіє науковими, технічними або іншими спеціальними знаннями, якій слідчий орган, суддя чи суд доручає провести експертизу і за її результатами подати висновок, — це. Посадова особа, яка наділена правом завіряти копії важливих документів, засвідчувати заповіти, доручення, — це Особа, яка надає різні види юридичної допомоги фізичним та юридичним особам і здійснює правовий захист, — це
Номер слайду 5
Пригадайте: Укажіть, від імені кого прокуратура підтримує державне обвинувачення в суді: Укажіть, хто (який орган) за загальним правилом уповноважений реєструвати шлюб жінки і чоловіка: Укажіть орган, який уповноважений приймати рішення про позбавлення батьківських прав особи: Оберіть варіант, де перераховано правоохоронні органи України: 1 прокуратура 2 адвокатура 3 Служба безпеки України 4 органи внутрішніх справ 5 Збройні сили України
Номер слайду 6
Чи доводилося звертатися по допомогу до поліції? З якою проблемою?
Номер слайду 7
Закон України «Про Національну поліцію»Стаття 1. Національна поліція України1. Національна поліція України (далі - поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.2. Діяльність поліції спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України згідно із законом.
Номер слайду 8
Закон України «Про Національну поліцію»Стаття 2. Завдання поліції1. Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах:1) забезпечення публічної безпеки і порядку;2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави;3) протидії злочинності;4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Прокоментуйте ситуацію. Ви за дорученням батьків їдете до бабусі. На вулиці неподалік від залізничного вокзалу (чи автобусної зупинки) вас зупинив співробітник поліції та вимагає пред’явити документи й дати оглянути ваші речі. До вас додому ввечері подзвонив співробітник поліції, представившись дільничним офіцером, вимагає впустити його до квартири з метою її огляду.
Номер слайду 13
Прокоментуйте ситуацію3. Ви з батьками їдете на автомобілі на відпочинок. На заміській дорозі вас зупиняє поліцейський і пропонує пред’явити документи на автомобіль і водійське посвідчення, а також дати можливість оглянути автомобіль, відкривши багажник.4. Ви йдете по вулиці до школи. На звичайному маршруті до школи вас зупиняє поліцейський, який пропонує пройти по сусідній вулиці у зв’язку з поліцейською операцією, яка проходить поруч. Однак, виконавши цю вимогу, ви запізнитеся до школи, тому ви просите пропустити вас.
Номер слайду 14
Домашнє завдання1. Виконати завдання інструктивної картки 2. * Скласти пам’ятку «Як діяти якщо… » за ситуаціями завдання 8 с. 178 -179