Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).
Важливим є врахування умов ефективного формування інформаційно-цифрової компетентності психолога: визначення складових інформаційно-комунікаційної компетентності; підвищення рівня сформованості інформаційно-комунікаційної культури; тренінгова система навчання психолога; наявність технічного оснащення у кабінеті психолога та у закладі вцілому; системне використання набутих навичок на практиці.
Самоосвіта психолога є основою його професійного зростання. Сьогодення вимагає вміння розподіляти тренди технологій, орієнтуватися в інформаційних середовищах. Сучасне інформаційне суспільство спонукає психолога ЗДО працювати на перспективу, володіти інноваційними методиками та новітніми технологіями. Обмін досвідом роботи з колегами, збір та аналіз нової психологічної інформації є необхідним для професійного зросту психолога. Для якісного виконання своїх професійних обов’язків ми використовуємо передові технології.
Організаційно-методична робота: Оформлення документації психологічної служби; Складання, планів, графіків, звітів; Використання електронних психологічних бібліотек; Розробка рекомендацій, порад для батьків та педагогів; Розробка корекційних програм; Складання діаграм, презентацій; Створення бази даних за підсумками діагностики; Друк необхідного матеріалу, бланків тестів; Мережева взаємодія (створення сайтів (блогів) та висвітлення на них власної роботи, використання e-mail, групи в соціальних мережах); Участь у психолого-педагогічних вебінарах, чатах, конференціях тощо.
Висновок: Отже, інформаційно-цифрова компетентність займає значне місце та є однією з ключових компетенцій в Концепції Нової української школи, а повноцінне виконання психологами своєї професійної діяльності сьогодні неможливе за умови відсутності використання ІКТ. Від цього залежить мобільність, своєчасність та ефективність нашої роботи. Використання сучасних ІКТ в роботі практичного психолога ЗДО дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи, сприяє цікавому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню матеріалу, а також робить заняття цікавішими і ефективнішими. Тому їх впровадження є доцільним і перспективним. Переконана, що використання інформаційно-комунікаційних технологій в роботі психолога з дітьми дошкільного віку- це не просто віяння часу, а необхідність нашого сьогодення.
Використана література: Концепція нової української школи – Режим доступу:https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf Проблеми і цілі інформатизації освіти України – Режим доступу:http://lib.iitta.gov.ua/1166/1/ Стаття “Особливості формування інформаційно-цифрової компетентності” Вержанська Н.Й., Гебрич Р.М.,Грищенко Н.В. Режим доступу: https://ru.osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/59268/