Презентація. "Просвітництво як літературна епоха. Основні ідеї.Розмаїття виявів літературного життя."

Про матеріал
Презентаця за темою "Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя." допоможе вчителеві познайомити учнів із засадами доби Просвітництва, основними ідеями, які формували погляди видадтних представників доби в різних галузях мистецтва. Звертається особлива увага на співіснування трьох художніх напрямків:просвітницького класицизму, просвітницького реалізму та просвітницького сентименталізму. З метою загального ознайомлення, повторення та узагальнення вивченого пропонується творче завдання: скласти сенкан за зразком.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя Підготувала вчитель – методист Криворізької загальноосвітньої школи № 117 Маркелова Олена Григорівна

Номер слайду 2

Усе рухалося, вирувало, було охоплено думкою, як жити далі. Вольтер

Номер слайду 3

Літературний диктант Запишіть відповіді на запитання у стовпчик. Яке слово можна скласти з перших літер слів-відповідей? 1. Що є основою ідеології Просвітництва? 2. Визначте домінуючий настрій доби Просвітництва. 3. Де розповсюдився широкий інтелектуальний рух у XVIIIст.? 4. Як називається твір, у якому щасливе й досконале життя людей у суспільстві змальовується у вигляді гарної мрії чи далекої й недосяжної країни? 5. Кого пропонували насамперед просвітити діячі XVIII cт., щоб змінити суспільство?

Номер слайду 4

Перевір себе Раціоналізм Оптимізм Західна Європа Утопія Монарха - Як ви думаєте, чому ключовим словом до теми уроку є слово розум?  

Номер слайду 5

Характерні особливості Надання великого значення розуму та досвіду як джерелу знань. Критика недосконалого суспільного ладу, нерівності. Віра в те, що ідеї можуть змінити суспільство, що моральне виховання людини – шлях до вдосконалення суспільства. Прагнення повернутися до сутності природи, бо природа – розумна.

Номер слайду 6

Представники у філософії – Дж.Локк, К.А. Гельвецій; у музиці Й.С.Бах, Й.Гайдн, Глюк, у скульптурі – Е.М.Фальконе, Ж.А.Гудон. Дж.Локк К.А Гельвецій К.А.Гельвецій

Номер слайду 7

В літературі Вольтер, Д.Дідро, Ш Л. Монтеск’є, Дж.Свіфт, Д.Дефо, Й.В.Гете, Ф.Шиллер, Г.Е.Лессінг; Ф.Шиллер Ж.Ж.Руссо Вольтер

Номер слайду 8

У живописі В.Хогарт, Ж.Б.Грез, Ж.Б.С.Шарден; Ж.Б.Шарден “Прачка”

Номер слайду 9

У живописі В. Хогарт “Підкуп виборців” Ж.Б.Грез “Розбитий глечик”

Номер слайду 10

У живописі Ж.Б.Грез “Невдячний син”

Номер слайду 11

У живописі Ж.Б.Грез “Балувана дитина” Ж.Б.Шарден “Дівчина з воланом”

Номер слайду 12

Основні ідеї Культ розуму та науки. Надання переваги досвіду. Віра в перетворюючу силу ідей та освіти. Утвердження великої виховної ролі мистецтва у суспільстві. Виховання гармонійної людини за законами розуму та природи. Визнання впливу суспільного і природного середовища на формування людини. Проголошення цінності людини незалежно від її походження, утвердження рівності всіх людей. Переосмислення питань світобудови й суспільного порядку.

Номер слайду 13

Література епохи Просвітництва У XVIII ст. паралельно розвивалися три основні художні напрями – просвітницький класицизм, просвітницький реалізм і сентименталізм, а також існувало мистецтво рококо. Завдання: опрацюйте матеріал, дайте відповідь на запитання: - Що характерно для художнього напряму ? - Які ідейні та художні особливості його визначають? - Хто є представниками цього напряму? - Які жанри використовували письменники?

Номер слайду 14

Просвітницький класицизм на новій основі продовжував традиції класицизму XVIIcт. Його представники віддавали перевагу об’єктивним законам мистецтва, що спиралися на розум. Література була рупором філософських та політичних ідей, з допомогою яких просвітителі намагалися виховати нову людину і змінити світ. Характерною особливістю було прагнення повчати людей, формувати нові моральні цінності та ідеали. Митці зосереджували увагу на конфліктах, які виникали внаслідок зіткнення героїв з недосконалим суспільством і труднощами при виконанні ними свого громадського обов’язку. Проголошується ідея служіння всьому суспільству, справі свободи і справедливості. Герої охоплені ідеєю змінити існуючий порядок і встановити більш розумний і гуманний.

Номер слайду 15

Просвітницький класицизм Представники: Вольтер, Й.В.Гете, Ф.Шиллер. Улюблені жанри: трагедії, епопеї, оди. Вольтер Ф.Шиллер Й.В.Гете

Номер слайду 16

Просвітницький реалізм за основу бере принцип наслідування природи, основним естетичним принципом проголошує правдивість мистецтва. Головним об’єктом представники просвітницького реалізму обрали суспільне життя свого часу. Їх цікавили різні сфери соціального буття, стосунки між різними соціальними верствами, вплив середовища на людину. Вони сміливо виступали із соціальною критикою, викриттям несправедливих порядків і вад суспільства, їх згубного впливу на людину, Г.Філдінг Д.Дідро

Номер слайду 17

Представники просвітницького реалізму утверджували в літературі тип активного, діяльного героя. Митців цікавила доля простої людини, тому вони зображували звичайних людей зі звичайного життя. Представники: Д.Дідро, Дж.Свіфт, Г.Філдінг, Р.Б.Шерідан. Жанри: роман, повість, “міщанська” драма, памфлети. В.Хогарт “Шлюбний контракт”

Номер слайду 18

Сентименталізм напрям, який утверджував “культ почуттів”, “культ серця”. Отримав назву за твором англійського письменника Л.Стерна “Сентиментальна подорож”. Для нього характерні увага до внутрішнього світу людини, возвеличення почуттів, культ природи, аналіз переживань у приватній сфері, утвердження багатства духовного світу представників нижчих станів. Ж.Б.Грез “Молочниця”

Номер слайду 19

Сентименталізм Головний об’єкт зображення – життя людського серця. Представники: Л.Стерн, С.Річардсон, Ж.Ж.Руссо, М.Карамзін. Жанри: роман, щоденник, дорожні нотатки, елегія, драма. Л.Стерн М. Карамзін Ж.Ж.Руссо

Номер слайду 20

Рококо напрям, що розвивався незалежно від ідей Просвітництва. Його представники орієнтувалися на смаки аристократії, тому твори відзначаються особливою вишуканістю та витонченістю форм, пишністю й багатством засобів художньої виразності. Митці вважали, що витвір мистецтва має радувати й вражати зір, слух та уяву, нагадуючи про насолоди життя – красу, кохання. Тому характерні для творів естетизм, святковість, театральність, увага до дрібниць. Мистецтво рококо робило життя приємним, вишуканим, красивим. Воно тісно пов’язане з бароко. Представники: П.О.Бомарше, Д.Дідро, Х.М.Віланд.   П.О.Бомарше Х.М.Віланд

Номер слайду 21

Творча робота Складіть сенкан на задане слово “Просвітництво” 1 рядок – задане слово 2 рядок – 2 прикметника 3 рядок – 3 дієслова 4 рядок – фраза – підсумок з 4 слів 5 рядок – синонім до заданого слова Наприклад: ПРОСВІТНИЦТВО розумне, дидактичне навчає, впливає, моралізує культ досконалої природної людини енциклопедія

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Литвинова Надія Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кирильченко Любов Михайлівна
    Дякую, пані Олено! Успіхів Вам!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Семеновських Оксана Ярославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
ppt
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
19024
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку