Учні за бажанням виходять до дошки і записують все, що знать про чотирикутник і прямокутник, який оглядово вивчали в початковій школі. Очікувані відповіді учнів: Чотири сторони;Чотири кути;Дві діагоналі;Р=а+b+с+d;Р=2а+2b;Всі кути прямі;Діагоналі рівні;Діагоналі в точці перетину діляться пополам;S=ab;Чотирикутники є опуклими і неопуклими;Несусідні вершини називаються протилежними;Відрізок, який з’єднує протилежні вершини називається діагоналлю.
Завдання1. Накресліть довільний чотирикутник2. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого діагоналі взаємно перпендикулярні3. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого діагоналі рівні4. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого є два прямих кути5. Накресліть опуклий чотирикутник, у якого сторони рівні, а діагоналі різні Відповіді
Метод «Ромашка Блума»Метод розроблений за таксономічним принципом американського вченого. Бенджаміна Блума та його шести рівнів учбових цілей в когнітивній сфері: знання – розуміння – застосування – аналіз – синтез – оцінка. Цей метод містить питання різної складності, різні за форматом, що дозволить учням аналізувати, порівнювати, фантазувати, логічно мислити. Робота може бути індивідуальною або груповою. Ресурси: дошка, крейда (папір формату А1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери)до 15хв
Хід роботи. Вчитель знайомить учнів з інформацією. Потім задає питання. Питання можна оформити у вигляді ромашки (намальованій на дошці або у вигляді об’ємної квітки), де на кожній пелюстці – відповідне питання. Прості/фактичні (на перевірку пам’яті): Що...? Де...? Коли...? Уточнюючі: ти вважаєш, що...? Тобто ти сказав, що...? Ти бачиш це так ...?Пояснюючі: чому...? Що мається на увазі...?яка головна ідея...? Творчі, де є елемент прогнозу/припущення: а що, якби...? Як б покращили...? Запропонуйте альтернативу...
Оцінювальні: чим щось відрізняється від іншого? Наскільки цінними є...? Як би ви визначили/аргументували...? Яке судження ви можете зробити з приводу...? тощо. Практичні, що мають висвітлити зв’язок теорії з життям: де це застосовується у повсякденному житті? Як це можна використати на практиці?
Який чотирикутник називається прямокутником?Як ще можна дати означення прямокутнику?Як можна, знаючи ознаки прямокутника, визначити, чи буде бетонна плита з прямолінійними сторонами мати форму прямокутника? Для цього маємо лише мотузку. Чому паралелограм, у якого один кут прямий, є прямокутником?Що отримаємо, якщо сполучимо середини сторін прямокутника?Що буде, якщо сторони прямокутника стануть однаковими?
Фаза консолідації Метод: «Швидке письмо»Метод дає можливість написати щось з певної теми чи розкрити питання протягом короткого часу. Кількість учнів довільна Ресурси: дошка, крейда (папір формату А1 або ватман, фліпчарт, магніти або біндери, кольорові маркери), зображення кошика на дошці або зображене на папері, стікери, ручки, олівці. Час: до 5хв
паралелограм, у якого всі кути прямі…(прямокутник)сума довжин усіх сторін чотирикутника … (периметр)у прямокутника протилежні сторони … (паралельні, рівні)відрізки, що сполучають протилежні вершини чотирикутника …(діагоналі)паралелограм, у якого всі кути рівні…(прямокутник)діагоналі прямокутника…(рівні)сума кутів прямокутника дорівнює …( 360°)сума кутів прямокутника, прилеглих до однієї бічної сторони … (180°)Учні отримують на листках завдання . Початком, підказкою може бути незакінчене речення, яке учні мають дописати. Писати потрібно швидко, «думаючи вголос».