Психолого-педагогічний семінар:«Психологічні ресурси сучасного вчителя – головна умова інноваційного розвитку навчального закладу»КЗ «Запорізька загальноосвітня санаторна школа – інтернат № 7 І-ІІ ст.»Запорізької обласної ради. Підготувала:практичний психолог. Сєргєєва Олена Анатоліївна
На початку третього тисячоліття поглиблюються та прискорюються загальносвітові соціально-економічні, політичні, соціокультурні процеси, які визначають розвиток людства на сучасному етапі його життєдіяльності. Завдання щодо необхідності постійного професійного розвитку вчителів відображено в законах України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Національній доктрині розвитку освіти України XXI століття», «Концепції педагогічної освіти», Державній програмі «Учитель». ВСТУП
Сучасний вчитель – це професіонал, який знаходиться у постійному творчому пошуку. Головними технологіями формування сучасного конкурентоспроможного вчителя можна назвати такі :технологія саморозвитку, самовдосконалення, самореалізації, підвищення професійно – фахового та індивідуально – особистісного рівня впродовж всієї педагогічної діяльності та всього життя;технологія методичної мобільності і оновленого способу мислення;технологія системного застосування компетентнісних, особистісно зорієнтованих технологій у навчально – виховному процесі;технологія інноваційності та вміння адаптуватися у сучасному освітньому просторі;технологія критичного мислення;технологія формування системи цінностей з урахуванням особистих запитів, норм ситуації та естетичних уподобань для формування духовно – ціннісних орієнтацій учнів. СУЧАСНИЙ ВЧИТЕЛЬ
Риси характеру сучасного вчителя. Сучасний вчитель професіоналІніціативність і гнучкість,Творчість,Чесність і сумлінність,Самовпевненість і урівноваженість,Незалежність і самостійність,Наполегливість і завзятість,Енергійність і працездатність,Відвертість і обов'язковість . Вчитель – лідер. Ентузіазм (емоційний підйом),Твердість характеру (вимогливість, наполегливість, стійкість),Справедливість (однакове ставлення до всіх, неупередженість),Сердечність (турбота про людей і любов до того, що робиш),Скромність (бажання слухати інших та відсутність пихатості),Впевненість у собі.
ОСНОВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯСУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ Технологіясаморозвитку,Самовдосконалення,самореалізаціїТехнологіяметодичної мобільностіТехнологіязастосуванняінтерактивнихтехнологій. Технологія критичногомислення. Технологіяінноваційності та вміння адаптуватисяв сучасному освітньому просторіТехнологіяформування системицінностей з урахуваннямособистих запитів
ПСИХОЛОГІЧНІ РЕСУРСИ, які педагогу необхідно вкладати в педагогічну працю.1. Професійні психолого-педагогічні знання; 2. Професійні психолого-педагогічні вміння;3. Професійно важливі якості особистості педагога; 4. Професійні психолого-педагогічні позиції, як відносини педагога до справи, учнів, колег, до себе.
допомагає вчителям усвідомити ефективні шляхи інтеграції навичок, інструментів та навчальних стратегій XXI століття в свою педагогічну практику, допомагає їм визначити, які підходи, форми та методи навчання вони можуть замінити на більш ефективні, а деяких позбутися взагалі; сприяє кореляції (розумному співвідношенню) між традиційними прямими інструкціями при організації навчального процесу та інноваційними, проектно-орієнтованими, пізнавально-дослідницькими методами навчання; ілюструє, як більш глибоке усвідомлення інноваційних педагогічних підходів може реально покращити формування навичок вирішення проблем, критичного мислення та інших навичок ХХІ століття; уможливлює створення професійних спільнот вчителів, які допомагають змоделювати навчальний процес таким чином, щоб якнайкраще формувати навички ХХІ століття; підвищує здатність вчителів визначати індивідуальні стилі навчання учнів, рівень їх інтелекту та емоційного коефіцієнту, сильні та слабкі сторони, а також вибудовувати індивідуальні траєкторії навчання для кожного учня; допомагає вчителям розвивати свої здібності для використання різноманітних стратегій (таких як формувальне оцінювання) для досягнення найвищих результатів учнями з девіантною поведінкою та створювати таке навчальне середовище, яке сприятиме диференційованому навчанню; підтримує постійне послідовне системне оцінювання рівня сформованості навичок ХХІ століття; заохочує обмін досвідом серед професійних спільнот вчителів-практиків, використовуючи всі можливі види комунікації: очні, віртуальні, змішані тощо; використовує масштабовану модель сталого професійного розвитку. СУЧАСНИЙ ВЧИТЕЛЬ І ЙОГО ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК У XXI CТОЛІТТІ
Сфера взаємин Сфера взаємин з партнерами націлює педагога на відповідність зовнішніх проявів і внутрішніх установок, відповідність його характеру і поглядам в умовах широкого діапазону стосунків. Педагог спілкується з багатьма категоріями людей. Його партнерами в педагогічній справі виступають: адміністрація, вчителі і вихователі , соціально-психологічна служба, батьки.
Ресурси сучасного вчителя можуть допомогти інноваційному розвитку навчального закладу:в ціностях, цілях і результатах навчання і виховання (від засвоєння знань, умінь і навичок – до формування базових соціальних і предметної компетенції учнів школи);в навчанні учнів (від пасивного запам’ятовування навчальної інформації до інтелектуальної, духовної, соціальної і предметної культури) тощо. ВИСНОВОК