Профорієнтаційне заняття «Ти стоїш перед вибором»
(9 клас)
Мета: формувати загальну готовність до професійного самовизначення; активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників; виявляти професійні інтереси, схильності учнів; розширювати уявлення про світ професій та їхні особливості.
Хід заняття
Вступне слово
Вибір професії – один з найбільш відповідальніших рішень,які людина приймає у своєму житті. Звичайно, можна перервати навчання якщо на третьому курсі ти зрозумієш що ця справа не твоя ,а можна за декілька років залишити роботу, яка не подобається. Однак час буде втрачено і розчарувань багато .
Свідомо обрана професія допомагає людині реалізувати свої фізичні, розумові та душевні самовизначення.
Ким бути – це питання ставив, ставить і буде ставити кожен із вас .І наблизитися до вирішення цього питання, я хочу на сьогоднішньому нашому занятті ,яке буде проходити з елементами тренінгу.
Вправа «Знайомство»
Кожен учень називає своє ім’я і на першу літеру свого імені професію, наприклад: Іра – інженер, Міша – менеджер. Першим буде дещо легше, важче – останнім. Другому учаснику слід назвати не лише своє ім’я і професію, а й повторити ім’я й професію першого учасника. Третій відповідно повторює про першого і другого. А от останній учасник має повторити все про всіх.
Вправа «Дерево життя»
Намалюйте дерево: на корінні напишіть те, що ви взяли від батьків. На стовбурі напишіть власне життєве кредо. На листочках – ваші якості: на тих, що на дереві – свої позитивні якості, на тих, що на землі – свої негативні якості.
Вправа «Алфавіт професій»
Ми з вами говорили про існування тисяч різноманітних професій. Що більше професій вам відомо, то ширший ви маєте вибір. Скільки професій можете назвати ви? Наша наступна вправа дозволить з’ясувати це. Ви одержите аркуш, на якому даються перші букви назв професій. Ви повинні спробувати написати якнайбільше професій, що починаються на ці букви. (Учасники одержують аркуші А4 з алфавітом, написаним у стовпчик, щоб діти могли продовжити кожен рядок, написавши назви професій).
Вправа «Один день»
Кожен учасник витягує листочок з назвою професії. Треба, використовуючи лише іменники, описати один день із життя людини даної професії.
Наприклад: ранок – кава – дзвоник – журнал – опитування – двійка – пояснення – домашнє завдання – дзвоник … (вчитель).
Вправа «Казкові персонажі та професії»
Учасникам пропонується вибрати професії для казкових персонажів, враховуючи ті особливості героїв, які вони мали.
|
|
Вправа «Подарунок»
Учням роздають аркуші з назвою професії. Потім дають наступне завдання: «Уявіть собі, що ваш товариш має певну професію. Він запросив вас до себе на день народження. Відмовитися і не піти не можна. Ваше завдання – придумати подарунок вашому товаришу. При цьому важливо виконати три умови. Подарунок має:
Професії, які пропонуються для вправи: лікар, офіціант, юрист, слюсар, токар, машиніст, штукатур, садівник, агроном, геолог, лісничий, бухгалтер, редактор, економіст, інженер, художник, композитор, актор, скульптор.
Вправа «Бінго»
Мета: дати можливість учням наочно побачити свої здібності й усвідомити можливість їхньої реалізації.
Учасникам роздаються аркуші паперу, з яких вони повинні «вирізати» руками людину. На голові треба написати професію, яку мріють здобути. На правій руці – свої здібності, які вже є для обраної професії. На лівій руці – те, чого мають навчитися. На правій нозі – де можуть цього навчитися. На лівій нозі – де зможуть працювати.
Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Щодня він лише приміряв убрання та розмовляв з підданими про свій розум і згадував про давню зустріч з імператором. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже він розлютився: хто може називати якогось ченця найрозумнішою людиною у світі?! Але нікому не виказав свого обурення, а запросив мудреця до себе в палац, задумавши обдурити ченця: "Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я задушу метелика, а якщо мертве – я випущу його."
…І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібрались багато людей, усім хотілось подивитись на двобій найрозумніших людей у світі.
Мандарин сидів на своєму троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинились, і до зали увійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарину привітався і сказав, готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись мандарин сказав: "Скажи мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?". Мудрець трохи подумав, усміхнувся й відповів: "Все у твоїх руках!" Збентежений мандарин випустив метелика з рук, той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Психолог. Мені хочеться нагадати всім вам - яку професію Ви б не обрали, який фах Ви б не освоїли, фахівці і професіонали у своїй справі завжди потрібні, не залежно від моди на професію чи затребуваність на ринку. Тому сміливо можете йти до будь-якого навчального закладу, головне, щоб Ви відповідально ставилися до обраного шляху, адже Ваш правильний вибір - запорука Вашого майбутнього добробуту і впевненості.