1
Херсонського виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня – гімназія» №56 Херсонської міської ради
Нові освітні технології на службі у вчителя
семінар з елементами тренінгу для молодих педагогів
Автори методичної розробки: практичний психолог Константинова Л.М. м.т. +38066-20-56-318
Херсон, 201
Методичний семінар з елементами тренінгу
на тему: "Нові освітні технології на службі у вчителя"
Мета: ознайомити педагогів з поняттями «нововведення» і «інновація», розкрити поняття «творчість» , формувати позитивну мотивацію діяльності педагогічного колективу з вивчення, впровадження і використання нових освітніх технологій, доброзичливу атмосферу для ефективної співпраці, виховувати толерантне ставлення один до одного.
Категорія учасників: педагоги
Кількість учасників: 20 – 25 чоловік
Тривалість – 80 хвилин.
Обладнання: стільці виставлені у формі півкола, дошка, інформаційні матеріали, маркери, скоч, ножиці, кольорові стікери, плакат «Золотої рибки» для вправи «Очікування», «Диво-дерево» для вправи , «Чарівний мішечок» фліпчарт, ватмани, презентація. ТЗН: мультимедійна техніка (мультимедійна дошка, проектор, ноутбук).
План семінару (80 хв.)
1.Відкриття семінару. Інформаційне повідомлення……………………… 3 хв.
2. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила»…………….. 7 хв.
3.Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка»…………….... 8 хв.
4. Вправа «Родзинка»……………………………………………………….10 хв.
5. Вправа «Я – унікальний!»…………………………………………….... 10 хв.
6. Вправа «Моє бачення творчого вчителя»………………………………. 7 хв.
7. Інтерактивна гра «Диво – дерево» …………………………………….. 10 хв.
8. Вправа-релаксація " Чарівна зірка"…………………………………… 8 хв.
9. Вправа «Зворотній зв'язок»…………………………………………… 8 хв.
10. Вправа «Мішечок побажань»………………………………………… 9 хв.
Хід семінару
Епіграф:
Учитель живе до тих пір, поки він вчиться.
Коли він перестає вчитися –
в ньому вмирає вчитель
К.Ушинський
1.Відкриття семінару. Інформаційне повідомлення (3 хв.)
Мета: налаштувати на роботу, ознайомити педагогів з поняттями «нововведення» і «інновація».
Обладнання: презентація
Практичний психолог вітає учасників, презентує програму семінару, мету та завдання. Ознайомлює учасників із регламентом роботи.
У різні часи існували різні підходи до цього питання.
Для сучасного світу характерні стрімкі зміни, бурхливий розвиток інформаційного простору, що ставить нові вимоги перед вчителем і школою. Вже крилатими стали слова: «Дитина повинна мати не добре наповнену, а добре впорядковану голову». [5,с.8].
2. Визначення групових правил роботи. Вправа «Правила» (7 хв.)
Мета: узгодження правил для продуктивної взаємодії під час семінару-тренінгу.
Обладнання: фліпчарт, ватман, маркери.
Практичний психолог пропонує назвати правила, які можуть сприяти ефективній і комфортній роботі кожного учасника на семінарі-тренінгу.
Усі пропозиції записуються на дошці. З учасниками обговорюється кожне правило – що воно означає, для чого потрібне. Тільки після того, як уся група прийме правило, методист записує його на ватмані.
Орієнтовні правила:
3. Визначення очікувань учасників. Вправа «Золота рибка» (8 хв.)
Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи семінару-тренінгу.
Обладнання: Формат А1 із малюнком золотої рибки, стікери, фломастери.
Хід вправи:
Практичний психолог нагадує, що в казці золота рибка завжди виконує бажання і пропонує кожному учаснику написати свої очікування на час семінару на 1 стікері (одне очікування).
Далі кожен учасник прикріпляє стікер із написом на «Золоту рибку» і проговорює свої очікування.
Примітка: Можливі очікування: отримати нову і цікаву інформацію, обмінятися досвідом, перебувати у дружній атмосфері …
4. Вправа «Родзинка» . Самопрезентація (10 хв.)
Практичний психолог говорить про те, що успішність будь-якого уроку, подальше психоемоційне самопочуття кожного з учасників освітнього процесу, як і успішність нашої роботи залежить від того, як нас зустрінуть (з усмішкою чи недоброзичливо), від атмосфери в класі. Тому педагог має докласти максимум зусиль, щоб створити теплу, приязну атмосферу в класі. Для цього пропонується вправа під назвою «Родзинка».
Мета: формувати у педагогів навички самопрезентації .
Примітка: Починати необхідно з себе.
5. Вправа «Я – унікальний!» (10 хв.)
Мета: зняти емоційну напругу, пред’явити свою унікальність іншим, створити позитивний настрій.
Хід вправи: Учасники по черзі демонструють свою унікальність.
Практичний психолог пропонує налаштуватися на свій внутрішній світ і продумати, як продемонструвати свою унікальність, це може бути якась дія, читання віршу, демонстрація навичок якими володіють учасники.
Примітка: Починати необхідно з себе.
6. Вправа «Моє бачення творчого вчителя» (7 хв.)
Практичний психолог пропонує педагогам до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, на думку учасників, характеризують творчого вчителя. Починаємо з літери «Т».
Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий, талановитий, …
В – винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…
О – оригінальний, організований, обдарований, обачливий, обізнаний, оптимістичний….
Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний …
Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний, …
І – ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…
С – самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…
Т – товариський, турботливий, тактовний, терплячий…
Ь - …..
Після виконання творчого завдання практичний психолог зачитує версію розшифровки слова «творчість».
- Творчий вчитель спонукає учнів до творчості, вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Це сприяє розкутості учнів, розвитку їх творчої уяви, а це і є передумова формування творчих особистісних якостей. А головне, сприяє кращому засвоєнню нового матеріалу. [4,с.23].
7. Інтерактивна гра «Диво – дерево» (10 хв.)
Практичний психолог пропонує педагогам взяти участь у грі «Диво-дерево».
- Напишіть, будь ласка, на стікері назву технології і коротко розкажіть нам про неї (до 1 хвилини). Після цього пропонуєтья прикріпити стікер до «Диво-дерева».
8. Вправа-релаксація " Чарівна зірка" (8 хв.)
Звучить тиха спокійна мелодія. Практичний психолог читає або промовляє текст спокійним мелодійним голосом.
Обговорення:
- Які у вас відчуття?
Примітка: Звернути увагу, щоб висловилися всі бажаючі, поділилися своїми враженнями, відкриттями, емоціями.
9. Вправа «Зворотній зв'язок» (8 хв.)
Практичний психолог пропонує всім учасникам згадати свої очікування під час виконання вправи «Золота рибка» і закінчити речення:
«На сьогоднішньому занятті мої очікування…… Я дізнався…».
Примітка: Кожен учасник промовляє вголос свої відповіді.
10. Вправа «Чарівний мішечок» (9 хв).
Практичний психолог пропонує кожному учаснику семінару-тренінгу витягнути з мішечка одне побажання (всі побажання надруковані і мають позитивний зміст) і прочитати його….
Психолог дякує усім учасникам за сумлінну працю, відкритість. Бажає гарного настрою, взаємного кохання, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, сімейного благополуччя та взагалі всього того, що учасники самі собі бажають, щоб усе справдилося та збулося!
Література
Відомості про автора
Константинова Лариса Миколаївна, практичний психолог вищої категорії, Херсонського виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад -спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня – гімназія» №56 Херсонської міської ради.