Презентація Ранкова зустріч 26 тиждень 1 клас НУШ

Про матеріал
Обмін інформацією про родинні традиції під час Великодніх свят на основі інтерв’ю Розкажіть про родинні традиції під час Великодніх свят на основі інтерв’ю з батьками та старшими родичами. Зацитуйте найцікавіший фрагмент власного інтерв’ю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель початкових класіввищої категорії комунального закладу «Харківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів № 16 Харківської міської ради Харківської області імені В. Г. Сергєєва»Мельник Тамара Станіславівна. Ранкова зустріч 26 тиждень 1 клас

Номер слайду 2

І. Ранкова зустріч1. Привітання. Привітаємося за допомогою вірша: Ви сьогодні пробудились,Мамі зранку усміхнулись?Клас наш радо вас вітає!Настрій кожен гарний має?Станьмо разом в дружне коло!Привітай нас, рідна школо!Добрий день!2. Обмін інформацією про родинні традиції під час Великодніх свят на основі інтерв’ю. Розкажіть про родинні традиції під час Великодніх свят на основі інтерв’ю з батьками та старшими родичами. Зацитуйте найцікавіший фрагмент власного інтерв’ю.

Номер слайду 3

Слухання вірша-загадки Леоніда Полтави «Великодні писанки» для визначення теми дня. Послухайте вірш і дізнайтеся про тему дня: Що за дивнії яєчка. Наша курочка знесла?Намальоване гніздечко,Ще й пташиночка мала!Навкруги − барвисті квіти,Жовті, сині гілочки... Чи здогадуєтесь, діти,Що це? Певно − писанки!Їх не курочка знесла,Їх матуся принесла,Ми гуртом розмалювали. Для святкового стола: Сяють наші писанки, −Як весняні квіточки!Чому яєчка здалися дивними?Що було намальовано на них? - Якими кольорами були розписані писанки? - На що були схожі писанки? Чому?

Номер слайду 4

ІІІ. Бесіда за сюжетною картиною «Весняне свято» Режим доступу: https://jmil.com.ua/2015-2/vernisage. - Розгляньте малюнок, він називається «Весняне свято». Цікаво, яке саме?- Поясніть, чому малюнок має таку назву?- Відшукайте на малюнку і покажіть предмети, які підказали назву малюнка?- Полічіть, скільки на малюнку писанок?- Скільки будинків намальовано?- Чи є на малюнку будиночки для птахів? Для яких саме? Як називаються цібудиночки? Порахуй, скільки шпаківень?- Чи можете ви назвати птахів, які зображені на малюнку? Порахуйте їхнюкількість.- В якому місяці повертаються в Україну шпаки, а ластівки?- Який настрій передав художник на малюнку?- Чи можете пояснити, чому художник намалював такі велетенські писанки?

Номер слайду 5

Вірш Т. Шевченка асоціюється із цим малюнком: Село! І серце одпочине. Село на нашій Україні −неначе писанка, село. Зеленим гаєм поросло. Цвітуть сади, біліють хати,а на горі стоять палати,неначе диво. А кругомшироколистії тополі,а там і ліс, і ліс, і поле,і сині гори за Дніпром. Сам Бог витає над селом. Чому село поет порівнює з писанкою? Чи знаєте вислів«дівчина, як писанка»? Що він означає?В уявленнях українців писанка пов’язана із красою, гармонією.

Номер слайду 6

Дослідження писанок 1. Режим доступу: https://goo.gl/2o. So. TA (веб-сайт Житомирської обласної бібліотеки для дітей).- Що ви знаєте про писанку?-Як її виготовляють?-Звідки походить назва? / Чому її так називають?- Висловіть здогад про те, як їх можна зробити. Писанка – яйце, декороване традиційними символами, яке пишуться за допомогою воску й барвників. Писанка є символом Великодня. Саме слово «писанка» походить від слова «писати», а це означає, що наші предки писали на яйці, і більшість писанкових символів є свідченням цього. Інструментом для виготовлення писанок є писанок.

Номер слайду 7

Найчастіше господині використовують природні барвники. Для червоного кольору використовують сік буряка. Для зеленого – сік шпинату. Для фіолетового – відвар синьої капусти, ягоди чорниці. Для жовтого – спецію куркуми. Для брунатно- коричневого – лушпиння цибулі. Крашанки – це яйця, пофарбовані одним кольором, без візерунків. На фарбоване яйце краплями воску наносять візерунок іншого кольору чи кольорів. Такі яйця називаються крапанками. Крапки символізують зерно, інколи – зірочки, якими рясно всипаний небосхил

Номер слайду 8

Для створення драпанки на пофарбованій одним тоном поверхні яйця гострим предметом (голкою, шпилькою, лезом) видряпують візерунок. Мальованкою називають яйце, розмальоване фарбами за допомогою пензлика. Найчастіше це дерев’яні, декоративні писанки.

Номер слайду 9

3. Мовна загадка Розв’яжіть приклади з літерами та запишіть слова, які утворилися. Утворені слова поділіть на склади.

Номер слайду 10

4. Дидактична гра «Таємні знаки писанки» Колись дуже давно люди, спостерігаючи за пробудженням природи, раділи цьому і бачили в яєчку символ нового життя, тому й прикрашали його і наділяли магічною силою.- Роздивіться писанки (чи їхні фотографії/ малюнки) і розшифруйте, що хотіли передати наші предки через візерунки писанок. Символіка кольорів. Червоний колір символізує добро, радість життя. Саме червоне яйце є головним символом Воскресіння. Символізує також пролиту за людей кров воскреслого Спасителя і радість життя. Жовтий колір – сонце, тепло, врожай. Зелений колір – означає весняне пробудження природи, надію, життя. Блакитний колір – означає небо, повітря, чистота і здоров'я. Коричневий колір – землю і її приховану життєдайну силу. Чорний колір – колір ночі, всього невідомого і таємного. Також символізує нескінченність життя людини, продовження буття після смерті.

Номер слайду 11

Сонце. У давнину Великдень був одним з традиційних свят вшанування сонця. Отож сонце символізує знання, справедливість, переможця всілякого зла. Писанка, оздоблена сонячними знаками, мала чудодійну силу. Вона могла охороняти її власників від хвороб, нещастя і лихого ока. Зоря теж є символом сонця. Хрест – сонячний знак, стародавній символ сонця, вогню, душі. В орнаменті його називають «божим знаком». У давнину означав Землю із чотирма сторонами світу. Завиток – символ життєвої сили і зародження життя. Риба – це символ води, а також життя і смерті. Риба також символізує новохрещених.

Номер слайду 12

«Безконечник», хвилясті і прямі лінії – це символічні зображення води. Грабельки належать до символів, що пов'язані з водою. Зображають хмари і дощ. Писанки із грабельками писали в посуху, гадаючи, що написавши цей знак, можна викликати небесні води. Птаха символізує людську душу. Існує повір'я, ніби душа прилітає пташкою до новонародженої дитини. Образ квітів більше пов'язаний із дітьми. Писанка з квітами також допомагала людині одужати.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

V. Розв’язання повсякденних проблем математичного змісту - Утворіть двоцифрові числа в межах 20. Запитайте, чим відрізняються вони між собою? Назвіть кількість десятків та одиниць у кожному з утворених чисел; сусідів цих чисел. Порівняти кількість крашанок. Записати цифри у клітинки та поставити між ними знаки < або >.

Номер слайду 15

Розв’яжи приклади та з’єднай лініями, кому з дітей належить яке яйце.

Номер слайду 16

VІ. Виготовлення писанки Спробуйте виготовити писанку власноруч. Важливо за допомогою символів писанки скласти побажання один одному, своїй родині. Можна обрати варіанти для створення писанки: 1. Найпростіший спосіб – створення писанки за допомогою вареного яйця і фломастерів/ маркерів. Тут важливо, щоб осмислено розписували яйце, пам’ятаючи про «таємний код» писанки. 2. За традиційною восковою технологією, бажано, щоб це була спільна робота батьків із дітьми (режим доступу: https://goo.gl/Tr53 Mz). 3. Створення писанки методом декупаж (режим доступу: https://goo.gl/Pi. Lh. Lf). VІІ. Дослідження, яким розчином найкраще пофарбувати крашанку Приготуйте варені яйця та банки із натуральними відварами та розчинами, які можна використати для фарбування крашанок. Занурте яйця в різні розчини та відвари, залишіть на добу в рідині й наступного дня зробіть висновки, які з цих рідин найкраще використовувати для виготовлення крашанок. Гарячий відвар цибулі (окріп). 2. Натуральний сік із моркви. 3. Розведену у гарячій воді куркуму. 4. Натуральний сік із червоного буряка. Для фарбування яєць такі барвники краще використовувати, ніж штучні, бо вони не шкодять нашому здоров’ю.

Номер слайду 17

VІІІ. Великодні ігри з крашанками - Цікаві ігри, які можна показати друзям на вулиці, коло будинку, щоб Великодні свята пройшли весело. Гра «Навбитки»Один тримає в руці крашанку, носком догори, а другий б’є носком свого яйця. Потім б’є другий по кушці, тобто із протилежного кінця. Чия крашанка розіб’ється з обох кінців, той програв: він віддає свою крашанку тому, хто виграв. Гра «В котка»Діти котять яйця одне за одним, намагаючись котити так, щоб попасти своєю крашанкою в крашанку іншої дитини. Правила: хто частіше попадає, той більше виграє. Гра «Хованки»Кладуть кілька шапок, під одну з них крашанку; хто відгадає, під котрою з шапок є крашанка, той виграє, а не відгадає – програв. Гра «Прокоти в ворітця»Діти перед початком гри кладуть у шапку по одній крашанці, потім на рівній ділянці ставлять ворітця із вербових гілочок, розміром у три крашанки. Відходять від ворітець на три кроки і стараються прокотити свої крашанки у ворітця. Виграє той, хто перший прокотить свою крашанку через ворітця, він же забирає крашанки із шапки. Гра «Дзиґа»Учасники гри по команді розкручують крашанки. Чия крашанка довше крутиться, той виграє і забирає обидві крашанки.

Номер слайду 18

Х. Рефлексія. Розкажіть про свої враження від заняття писанкарством. Що сподобалося, що було надто складно зробити? Що першокласники зможуть використати вдома під час підготовки до святкування Великодня?

pptx
Додано
22 травня 2020
Переглядів
1197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку