Пояснювальна записка
Автор – Писанко Юлія Володимирівна, категорія – спеціаліст, учитель молодших класів Олексієво-Дружківської ЗСШІ І-ІІІ ступенів №13 Донецької облради
Назва: Інтегрований урок Я досліджую світ на тему «Я доглядаю за кімнатними рослинами»
(Розділ 2. «Мій дім.» Тема 2. «Хто живе у моєму домі?»)
Мета: розширити знання здобувачів освіти про кімнатні рослини; навчити правильно доглядати за ними; підвести учнів до розуміння того, що кімнатні рослини – це живі організми, що вимагають певного догляду; закріпити знання про основні потреби кімнатних рослин; розвивати пізнавальну активність у їхній самостійній пошуково – дослідницькій діяльності; виховувати любов до рослин, бажання доглядати і дбати про них.
Завдання: - розрізняти види рослин; - з'ясувати необхідність догляду за рослинами; - пояснити необхідність рослин у будинку.
Очікувані результати уроку: Після цього уроку здобувачі освіти зможуть:
- називати назви кімнатних рослин;
- відрізняти кімнатні рослини від інших рослин;
- пояснювати, навіщо вирощувати кімнатні рослини;
- визначати необхідні умови та догляд для тієї чи іншої кімнатної рослини;
- формулювати власне ставлення ретельного догляду за кімнатними рослинами.
1 клас Вчитель Писанко Ю.В.
Урок № 82 Дата: 28.11.19р.
Тип уроку: інтегрований
Форма проведення :урок формування знань і вмінь; урок – практикум
Тема: Я доглядаю за кімнатними рослинами
(Розділ 2. «Мій дім.» Тема 2. «Хто живе у моєму домі?»)
План змісту уроку
1. Уявлення про необхідність кімнатних рослин.
2. Назви кімнатних рослин.
3. Догляд за кімнатними рослинами.
Формування предметних компетентностей: розширити знання дітей про кімнатні рослини; навчити правильно доглядати за ними; підвести учнів до розуміння того, що кімнатні рослини – це живі організми, що вимагають певного догляду; закріпити знання про основні потреби кімнатних рослин; розвивати пізнавальну активність дітей у їхній самостійній пошуково – дослідницькій діяльності; виховувати любов до рослин, бажання доглядати і дбати про них.
Формування ключових компетентностей: спілкування державною (українською) мовою вміння усно висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття ;
Уміння навчатися продовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок ;
Компетентності в природничих науках і технологіях : уміння спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати;
Соціальна та громадянська: удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парах, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання, сприяти дотримуванню норм культурної поведінки.
Освітні галузі : соціально і здоров'язбережувальна, природнича, мовно – літературна.
Місце уроку в системі навчального курсу: урок є складовою розділу 2. «Мій дім.» Тема 2. «Хто живе у моєму домі?»
Спрямованість : здобувачі освіти 1 класу
Актуальність: сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, кімнатні рослини, потребу в учня займати активну позицію щодо догляду ,вирощування рослин, проблеми « людина –довкілля».
Завдання: - розрізняти види рослин;
- з'ясувати необхідність догляду за рослинами;
- пояснити необхідність рослин у будинку.
Очікувані результати уроку. Після цього уроку здобувачі освіти зможуть:
- називати назви кімнатних рослин;
- відрізняти кімнатні рослини від інших рослин;
- пояснювати, навіщо вирощувати кімнатні рослини;
- визначати необхідні умови та догляд для тієї чи іншої кімнатної рослини;
- формулювати власне ставлення ретельного догляду за кімнатними рослинами.
Навчальні ресурси: підручник; презентація «види кімнатних рослин»; палички для розпушування, серветки, пульверизатор, поливальниці; рослини; мнемо таблиці; картки з рослинами(назви); цеглинки «LEGO»; ґрунт; індивідуальні картки; картки для роботи в парах; капелюхи (метод 6 капелюхів); зображення сонця.
Перебіг уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент. Психологічне налаштування
Джерело : Мій конспект. «Нова українська школа. Автор В.П.Порощук» с. 133
Любе сонце ясно світить,
Посилає всім привіти,
Ніжно гріє і ласкає,
До роботи закликає!
2. Актуалізація опорних знань
Гра – фантазування «Що на що схоже?»
- На що схожий кактус?
- На що схожі листки фіалки?
- На що схоже алое? І т.д.
3.Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні, діти, я знову запрошую вас до чарівного світу природи. Що таке природа? (дерева, кущі, трава, каміння, пісок…) Так, але ж нічого цього у нашому класі нема. Про що йтиметься? Ось вам загадка – підказка.
Джерело: Мій конспект. «Нова українська школа. Автор В.П.Порощук» с. 129
Виростаємо на віконці,
Розквітаємо на сонці,
Від водиці зеленіємо,
Усім діточкам радіємо. (кімнатні рослини)
ІІ. Основна частина
1)Легенда «Дивовижні рослини»
Перед прослуховуванням легенди «Дивовижні рослини» пропоную список тверджень, які сформульовані на основі її змісту. Необхідно визначити правильні дані висловлювання чи ні.
(Додаток №1)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Почергово читаю твердження. Кожен учень ставить позначки в таблиці: якщо твердження правильне – у відповідній колонці ставить знак «+», якщо ні – знак «-». З’ясовую думки щодо даного твердження кількох бажаючих учнів і прошу їх обґрунтувати своє рішення.
«Дивовижні рослини»
Джерело: https://naurok.com.ua/urok
Давним-давно жили король з королевою й юна принцеса. Дівчина мала добре серце і ніжно любила та доглядала зелені рослини в королівському саду.
Та ось у королівстві настала велика посуха, і майже всі рослини загинули. А принцеса була такою засмученою, що захворіла, і ніякі ліки не допомагали їй....Король не знав що робити, і тоді наказав усім мореплавцям і мандрівникам привезти із-за моря дивовижні рослини та висадити їх у королівському саду.
- Хто виростить найкращі рослини, той і одружиться з принцесою! – сказав король.
Принци привозили рослини з усіх-усюд та висаджували в королівському саду. Але земля була настільки змарнілою від посухи, що рослини гинули просто на очах. А принцеса ставала все далі сумнішою і немічнішою.
Одного дня на порозі королівства з'явився милий вродливий юнак з бідної сім’ї. Він тримав у руках горщики з незвичайними рослинами, які він дістав з різних куточків землі. Це були маленькі, але справжні рослини тропічних лісів Індії, Бразилії, пустель Африки, Мексики.
- Їх треба поставити у кімнаті – невпевнено промовив юнак.
Король з королевою переглянулися від подиву, але були такі зневірені, що послухали юнака і поставили квіти на підвіконні у кімнаті принцеси.
…Юнак кожного дня доглядав за рослинами: поливав їх, підпушував землю, зрізав сухе листя. Вони почали квітнути.
Принцеса так зраділа й швидко одужала.
Молоді люди зажили щасливо та мирно, навчаючи своїх дітей любити ці незвичайні й казкові маленькі рослинки та правильно за ними доглядати.
Рослини, які росли у горщиках в кімнаті по всьому королівству стали називати кімнатними рослинами.
Після прослуховування легенди ми з’ясовуємо, які твердження виявилися правильними, а які ні.
2) Робота за підручником (с.71, №1, пам'ятка)
Пропоную тим учня, у кого вдома є кімнатні рослини плеснути 2 раз в долоні, в кого не має – 1 раз.
Опрацьовуємо пам'ятку у підручнику.
3)Вправа з цеглинками «LEGO». Питання до учнів: (зелене: так; червоне : ні.)
Користь кімнатних рослин:
очищують повітря; захищають від ворогів; зволожують повітря; для ігор;
збагачують повітря киснем; дають тепло;
прикрашаютькімнату; використовують як їжу.
деякімаютьлікувальнівластивості; покращують настрій;
4)Довідкове бюро. Перегляд відео «Види рослин. Як за ними доглядати.»
Джерело: https://www.youtube.com/watch?time_continue=39&v=SgL1bSDhtf8&feature=emb_logo
Після перегляду створюю ігрову ситуацію, що учням надійшов тривожний сигнал з космосу з невідомої планети Титан Арум, зачитую лист-послання.
(Додаток №2)
«Шановні жителі планети Земля! Просимо вашої допомоги. У наших домівках стоять горщики з рослинами, але ми не знаємо що це за рослини і як за ними доглядати. Вони почали гинути…Нам їх шкода, адже вони дуже гарні. Допоможіть нам, будь ласка!»
|
Пропоную учням зайняти позицію, щодо проблеми жителів планети Титан Арум і відповідно просигналізувати «LEGO»:
1. Зникнення кімнатних рослин не вплине на життя жителів планети - червона цеглинка.
2.Зникнення кімнатних рослин змінить життя на планеті - зелена цеглинка.
Ми з’ясовуємо , чому гинуть кімнатні рослини на планеті Титан Арум, їх причини. Розглядаємо види ґрунтів, з'ясовуємо, чому рослинам потрібен ґрунт і який.
(Додаток №3)
Фізкультхвилинка «З рослинами веселіше!!!»
Джерело: https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=tHzi5VwpBqo&feature=emb_logo
1)Підготовка до практичної роботи. Робота в групах.
Джерело : https://postila.ru/post/22190465
Запрошую учнів подивитись на кімнатні рослини на фото(з планети), знайти їх у класі та розпочати практичну діяльність догляду за ними.
На столі лежать картки з позначенням видів роботи та інструменти. Діти об'єднуються в групи (за кольорами квітки)
(Додаток №4)
(Додаток №5)
Картка №1. Поливай квіти за потреби |
|
Картка №2. Розпушуй ґрунт за потреби |
|
Картка №3. Звільнення рослин від сухого листя і очищення від пилу |
|
(Додаток №6)
2)Вправа «Квітникар». Мнемо таблиця . Робота в парах.
- Що необхідно кімнатним рослинам для повноцінного росту?
(Після відповідей, на картках заповнюють мнемо таблицю: у центрі кімнатна квітка, поряд зображення предметів догляду за рослинами. Діти обирають необхідне та приклеюють.) (Додаток №7)
3)Інтеграція . (українська мова)
Вправа «Запиши у дві колонки»
(Додаток №8)
Вишня, алое, кактус, капуста, фіалка, тюльпан. |
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Заключна частина
(Додаток №9)
ПОЛИВАЙ |
КВІТИ |
ЗА |
ПОТРЕБИ |
РОЗПУШУЙ |
ґРУНТ |
ЗА |
ПОТРЕБИ |
ОЧИЩУЙ |
РОСЛИНИ |
ВІД |
ПИЛУ |
(Додаток №10)
1)Вправа емоційний стан «Сонечко»
- Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали. Бажаю, щоб отримані на уроці знання вам знадобилися у житті.
Намалюй емоцію відповідно до свого стану ,після уроку.
(Додаток №11)
Висновки: Структура обраного типу уроку відповідає даній темі. Використанні методи диференціації. Вивчення нового матеріалу має високий ідейно-науковий рівень. Використовується динамічний перехід від одного виду роботи до іншого. Урок має високий зв'язок з життям. Наявні міжпредметні зв’язки .
Використано такі принципи навчання: виховуючого навчання, розвиваючого навчання, доступність, наочність, наступність, зв'язок з практикою.
Приступаючи до вивчення нового матеріалу, створювались пошукові ситуації, спонукаючи дітей самостійно знаходити шляхи до виконання завдання і, що дуже важливо, доводити їх правильність.