12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Презентація "Реалізація діяльнісного підходу на сучасному уроці української мови задля розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів "

Про матеріал
В оновлених навчальних програмах НУШ і основної спостерігаємо: • домінування діяльнісних результатів (учень/учениця обчислює, спостерігає, аналізує, моделює, досліджує, трансформує, фотографує, працює в групі і т. д.) над знаннєвими, фактологічними (учень/учениця знає або розуміє); • зростання чисельності і варіативності діяльнісних форм організації навчально-виховного процесу (у вигляді рубрик): екскурсій, демонстрацій, практичних робіт і практичних завдань, дослідницьких і лабораторних практикумів, організації спостережень, міні-проектів тощо. Побудова сучасних підручників на діяльнісній основі – це відповідність запропонованих у них видів діяльності комплексу спеціально відібраних особистісних якостей учня, посилення розвиваючого компонента навчання. Зокрема, засвоєння не лише формально-логічних, а й оперативних знань (як потрібно діяти в конкретних ситуаціях, щоб досягти поставленої мети); засвоєння зразків міркувань, які застосовуються в різних науках; створення методичних ситуацій, які стимулюють учнів до дослідження. Діяльнісно зорієнтовані завдання побудовані на актуальному для учнів матеріалі, моделюють практичні життєві ситуації, мають особливу структуру (часто включають різні ілюстративні або умовно-графічні зображення), задають практичну діяльність. Нові стандарти і програми вимагають від учителів принципово нового підходу до проектування навчального заняття з точки зору оновлення цілей освіти, переорієнтації освітнього процесу від пояснювально-ілюстративного до самостійного продуктивного. Теоретичне усвідомлення проблеми не дає гарантії її успішної реалізації на практиці. В умовах браку часу вчитель часто проводить навчальне заняття за схемою «пояснив, закріпив, перевірив», тоді як реалізація діяльнісного підходу на сучасному уроці української мови починається не на уроці мови, а на уроках усіх без винятку шкільних предметів, що в такому випадку стовідсотково забезпечить розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалізація діяльнісного підходу на сучасному уроці української мови задля розвитку ключових компетентностей і наскрізних умінь учнів Ганна Проців, вчитель української мови і літератури Чемеровецького НВК №2

Номер слайду 2

Діяльнісний підхід в освіті спрямованість освітнього процесу на розвиток ключових компетентностей і наскрізних умінь особистості;застосування теоретичних знань на практиці;формування здібностей до самоосвіти і командної роботи; успішна інтеграцію в соціум і професійна самореалізація.

Номер слайду 3

Діяльнісний підхід в освіті1) діяльнісний характер підходу (активний, самостійний, перетворювальний) – процес навчання є завжди навчанням предметно-практичних та розумових дій;2) розвиваюча спрямованість підходу – особистісний розвиток учня, який характеризує становлення особистості, її «саморозвиток» у процесі діяльності в предметному світі, при цьому не просто індивідуальної, а спільної, колективної діяльності;3) особливості реалізації (організація й управління) діяльнісного підходу у навчанні – цілеспрямованість, мотиваційна обумовленість, самостійна або керована вчителем взаємодія учня з навколишньою дійсністю, коли відбувається розв’язання cуперечностей між репродуктивним і творчим пізнанням, раніше засвоєною інформацією і її новою порцією тощо. 

Номер слайду 4

Діяльнісний підхід в освіті    «знає і розуміє» – знаннєві (фактологічні) результати – знаннєва форма компетентності;   «уміє і застосовує», «обчислює, аналізує, будує, трансформує» – результати, які вимагають активної діяльності – діяльнісна форма компетентності; «виявляє ставлення й оцінює» – ціннісна форма компетентності

Номер слайду 5

В оновлених навчальних програмах для початкової школи і основної спостерігаємо:  домінування діяльнісних результатів (учень/учениця обчислює, спостерігає, аналізує, моделює, досліджує, трансформує, фотографує, працює в групі і т. д.) над знаннєвими, фактологічними (учень/учениця знає або розуміє);  зростання чисельності і варіативності діяльнісних форм організації навчально-виховного процесу (у вигляді  рубрик):  екскурсій, демонстрацій, практичних робіт і практичних завдань, дослідницьких і лабораторних практикумів, організації спостережень, міні-проектів тощо.

Номер слайду 6

На уроках природничо-математичного циклу вчителі та учні постійно вживають числівники;узгоджують кількісні числівники з іменниками;“ борються ” з наголосами;визначають видову і родову ознаку власних і загальних назв іменників;акцентують увагу на головному;постійно стежать за годинниковою стрілкою, адже тільки вона вкаже їм безперешкодний час доступу до Wі-Fі

Номер слайду 7

Крок 1. Числівник    «знає і розуміє» – знаннєві (фактологічні) результати – знаннєва форма компетентності; 257 – 15 =2785 + 12 =648 – 16 =964 + 60 =396 – 111 =

Номер слайду 8

Крок 2. Використовуємо діяльнісний підхід «уміє і застосовує», «обчислює, аналізує, будує, трансформує» Від 257 (Р.в.) – 15 = До 2785 (Р.в) + 12 = На 39 (Д.в.) дерево 54 (О.в) машина З 75 (Р.в) острови У 196 (М.в) випадок

Номер слайду 9

Крок 3. Узгодження. Міркуємо: 2 студента чи студенти3 лікарі чи лікаря4 голокіпера чи голкіпери132 кілограма чи кілограми234 сантиметра чи сантиметри24 інститута чи інститути. Півтора чи півтори літра. Півтора чи півтори кружки

Номер слайду 10

Крок 4. Використовуємо діяльнісний підхід. Числівники два, три, чотири підпорядковують іменники, які стоять при них у формі називного відмінка множини (часто з наголосом родового відмінка однини): два столи, три карбованці, чотири мішки, дві сестри. Числівники п’ять, шість, сім і т. д. керують іменниками в родовому відмінку множини: п’ять сторінок, шість аркушів, сім днів, тридцять сім партизанів, п’ятсот п’ятдесят вісім тисяч карбованців.

Номер слайду 11

Крок 5. Використовуємо діяльнісний підхід

Номер слайду 12

На замітку біологу. Назви тварин та птахів (хто?) Ара, гризлі, динго, жако, зебу Назви рослин (що?)Авокадо, алоє, каланхоє, манго, сорго Назви риб. Турамі, івасі, путасу, фугу

Номер слайду 13

На замітку географу  Назви вітрів. Грего,  майстро ,  солано,  сироко,  торнадо Назви мови. Бенгалі, гінді, комі Власні назви мають рід відповідно до роду загальної назви: Туапсе — місто (с. р.); Міссурі — річка (ж. р.); Кюсю — острів (ч. р.); станція Тбілісі (ж.р.), станція Баку (ж.р.); чудова гора Ай-Петрі (ж.р.), чудовий курорт Сочі – (ч.р.), морський порт Баку (ч.р.); далекий острів Борнео (ч.р.).

Номер слайду 14

Логічний наголос - особливе виділення якогось слова чи кількох слів у всьому висловлюванніЯ люблю шкільні уроки математики. Я люблю шкільні уроки інформатики. Я люблю шкільні уроки фізкультури. Я люблю шкільні уроки мистецтва. Я люблю шкільні уроки української мови.

Номер слайду 15

Скільки годин чи котру годину показує годинник?

Номер слайду 16

Котра година? О котрій?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Способи орієнтації уроків зі знаннєвої парадигми на діяльнісну. Самореалізація і особистісний розвиток учня;Застосування знань на практиці;Розширення сфери самоактивного навчання;Набуття умінь контролювати ситуацію навчання;Диференціація та персоніфікація навчально-виховного процесу;Створення умов для психологічного комфорту в процесі навчання;Підвищення впевненості та відповідальності за результат;Задоволення від групової роботи та її результатів.

pptx
Додано
26 жовтня 2020
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку