ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік“Справжнє завершення освіти забезпечує тільки саме життя і свідома самостійність кожного”. Д.І. Менделєєв Перед учителем сьогодні ставиться складне завдання: потрібно давати не суму знань, а формувати навички учнів орієнтуватися в сучасному світі, щоб вони могли застосовувати знання на практиці.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Досягти вищесказаного можна через:розвиток компетентностей учнів на уроках хімії шляхом використання інтерактивних технологій, організація навчання учнів із урахуванням логіки пізнання, створення умов для виявлення потенційних можливостей школярів, розвиток у дітей та підлітків інтересу до самопізнання і самовизначення, прагнення до творчості;розкриття наукового та світоглядного потенціалу хімії, одного з предметів природничого циклу як умови формування майбутнього інтелекту нації;ефективне використання інтерактивних методів навчання, інноваційних технологій з метою активізації пізнавального інтересу дітей до вивчення хімії.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рікЄдиний шлях, що веде до знання – це діяльність. Бернард Шоу. Компетентність не зводиться тільки до знань чи тільки вмінь. «Компетентність є сферою відносин, що існують між знанням і дією в людській практиці».
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Усі вони взаємодоповнюють і знаходяться під впливом соціальної взаємодії. Поставити справу так, щоб усе, що підлягало вивченню, вивчалося легко, швидко, ґрунтовно. Я. А. Коменський. Компоненти структури компетентностей, основні його елементи це:
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Предметні компетенціїсукупність ціннісних орієнтацій, знань,умінь, способів особистісної чи соціально значущої продуктивної діяльності щодо кола об'єктів відповідної науки, що формуються засобами навчального предмета як результат особистісного досвіду учня
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Тому постала необхідність переходу від «передачі знань» до «навчання вчитися», «навчання жити». Учневі не так треба подати тему, як навчити осмислювати її, а вже потім – шукати інформацію, яка допоможе реалізувати (розв’язати) проблему.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. У своїй педагогічній практиці використовую технології колективно – групового навчання: «Коло ідей»«Кластер»«Мозковий штурм»«Мікрофон»«Дерево рішень»«Навчаючи – вчуся»«Ажурна пилка»«Асоціативний кущ».
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Надаю перевагу роботі учнів у групах, тому застосовую різні методи кооперативного навчання:«Складання, шифрування та розшифрування таблиці»«Два - чотири - всі разом»«Ротаційна трійка»«Карусель»«Акваріум»«Робота в парах».
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. На уроках узагальнення і систематизації знань та на етапі закріплення знань ефективними є такі ігрові вправи: «Знайди помилку»«Третій зайвий»«Зайвий елемент»«Хрестики- нулики» «Снігова куля»«Збери половинки»«Перегони» тощо.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік«Знайди помилку» Під час хімічних реакцій молекули і атоми руйнуються«Зайвий елемент»У запропонованому переліку знайдіть зайве. Поясніть свій вибір. Увага! Можливі варіанти. С, Р, Н, К, СІ, О;Na, K, Fe, Li, Cs, Fr, Rb;Cu. SO4, Mg(OH)2, Na. Cl, KNO3, Al. PO4.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік«Поганий учитель пропонує істину, добрий учитель навчає її знаходити»А. Дістервег. Компетентнісне завдання: Повітря в лісі багате на кисень і фітонциди. Гектар лісу за рік очищує 18 млн. м3 повітря, а за годину поглинає стільки вуглекислого газу, скільки видихає 200 осіб. Фітонциди берези і тополі вбивають бактерії через 20 хв., сосни і дуба – через 15 хв. Як люди використовують ці властивості? Обчисліть об’єм повітря, що залишилося неочищеним (за рік), якщо внаслідок вирубки було знищено 50 гектарів лісу.Інтегроване завдання: Визначте молекулярну формулу речовини, що входить до складу скелета найпростіших морських тварин аконтарій, якщо масові частки елементів у ній складають: Стронцію – 47,83%, Сульфуру – 17,39%, Оксигену – 34,78%.
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Прийом «Фішбоун» Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини та довкілля. Скорочувати обсяги використання полімерних матеріалів. Причини. Висновок. Проблемавиділяють токсичні речовинипотрапляють у харчові ланцюгивилучають кисень з повітряутворюють багато сміттяутворення смогуотруєння землі, води та повітрятермін розкладу кілька сотень роківзагибель мешканців водоймруйнування озонового шару земліпогіршення екол.стану навкол. середовища. Наслідки
ІІ віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»Чернівці – 2019 рік. Важливим нині є:не лише обсяг знань, а й уміння ними оперувати, бути готовим змінюватися та пристосовуватися до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, навчатися упродовж життя.