Презентація "Реалізація принципу дитиноцентризму в умовах НУШ"

Про матеріал
Презентація містить теоретичний матеріал та практичні матеріали, фотозвіт роботи вчителів школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методичний практикум «Реалізація принципу дитиноцентризму в умовах НУШ»Люботинська ЗОШ №4

Номер слайду 2

Кількісно-якісний склад вчителів та учнів початкової школи

Номер слайду 3

Дитинство – найважливіший період людського життя, не підготовка до майбутнього,а справжнє,яскраве, самобутнєнеповторне життя…. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Школи раннього розвитку. ДНЗколеджіінклюзивна освітазаклади позашкільної освіти НВКВНЗЗЗСОСпеціальні навчальні закладиліцеї

Номер слайду 5

Дитиноцентризмце забезпечення процесу виховання і навчання кожної дитини на основі розвитку її природних здібностей”, – писав видатний педагог О. А. Захаренкомодель виховання та навчання дитини, призначення якої розширення її життєвого шляху та саморозвитку, увага до системи її цінностей та інтересів задля формування в неї основ життєвої компетентності. Головна думка ідеї дитиноцентризму – навчання та виховання максимально наближене до здібностей і особливостей кожної дитини.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Напрямки дитиноцентризмусвобода педагогічної творчостіінтереси учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;активність учнів у навчально-виховному процесіпрактична спрямованість навчальної діяльності,обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;виховання “вільної незалежної особистості”, яка “запалюється любов’ю та керується розумом” (за Д. Дьюї);абезпечення свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності,урахування її вікових та індивідуальних особливостей,забезпечення морально-психологічного комфорту дитини.

Номер слайду 8

врахування психофізіологічних особливостей дітейтурбота про емоційне та фізичне здоров’я дітейвизначення перспективних цілей розвитку творчих здібностей кожного учняпроведення уроків мислення в природі, творчих роботі з розвитку мовленнястимулювання інтелектуальних здібностей дитинипоєднання зв’язків  мовленнєвої, розумової, трудової діяльності молодших школярів

Номер слайду 9

Дитиноцентризм лежить в основі багатьох технологій навчання:особистісно орієнтована інтегроване навчаннятехнологія критичного мисленняінтерактивне навчання;диференційоване навчання проектна технологіяігрові технології

Номер слайду 10

Активний спостерігач. Дослідник“Накопичувач інформації”Аналітик Конструктор Проектуваль-ник Гравець Партнер. Майстер-особистість

Номер слайду 11

Активний спостерігач. Музейні уроки Бібліотечні уроки Екскурсії до виробництва Уроки милування природою, екологічна стежина Відвідування виставок, концертів, театрів “Накопичувач інформації”

Номер слайду 12

Навчальні екскурсії

Номер слайду 13

Дослідник. Аналітик

Номер слайду 14

Конструктор

Номер слайду 15

Проектувальник

Номер слайду 16

Гравець Партнер

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Майстер – особистість

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Виявлення творчої спрямованості дитини. Тестування Залучення до різноманітних видів творчої діяльностіДіагносту-вання Анкетува-ння Взаємодія з батьками

Номер слайду 21

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Зміна навчального середовища. Створення максимально різнопланових умов для комфортного перебування дитини в навчальному закладі (зони та осередки) .невідповідність приміщень вимогам до оформлення класної кімнати (неможливість повноцінного користування кожною дитиною зоною в повному обсязіЗміни у підходах до планування роботи з дитиною. Максимальна інформативність наближеність до життя. Неналежна готовність дітей до навчання у школі . Зміна вимог до випускника як «продукта освітньої діяльності»Нові компетентностікомпетентності набуваються при, все ж таки наявності певної суми знать, які повинні бути у дитини, відповідно до її віку (до того ж вимоги до вчителя, як «виробника продукту» не змінено. Розвиток у дитини здібностей естетичного спрямування, нажаль часто непропорційний знанням з точних науч тощо. Інтеграція предметів. Максимальна наближеність до життя та досвіду дитини, різноплановість матеріалів уроку, сприйняття світу як цілісної системи. При великій наповнюваності класу проблеми з якістю засвоєння певного предметного матеріалу. Педагогіка партнерства. Велика увага приділяється роботі з батьками, наголошено на відповідальності батьків та тісній співпраці їх зі школою та вчителем, як професіоналом, до порад якого варто прислухатися. Невідповідність рівня проінформованості батьків та бажання співпрацювати зі школою, загальна тенденція неповаги до професії вчителяІнклюзивна освіта. Соціальна адаптація. Зменшення можливостей надання якісної повноцінної освіти кожній дитині, що потребує особливого підходу Зміни «переваги» «складності»

Номер слайду 23

Педагогіка партнерства. Доброзичливість і позитивне ставлення. Взаємодія, Діалог Розподілене лідерство. Принцип соціального партнерства Довіра у відносинах. Повага до особистостіВзаємоповага

Номер слайду 24

Батьки. Дитина ВчителіДоброзичливість Відповідальність Повага Довіра Заохочення до повноцінної освіти. Зацікавленість у результативностіЄдність вимог. Конструктивний діалог. Педагогіка партнерства

Номер слайду 25

Робота з батьками Батьківські лекторії“Батьки-помічники”Робота з психологом Контроль за виконанням батьківських обов’язків

Номер слайду 26

Держава і час вимагають змін у вимогах до сучасного випускника, проте реалії вносять свої корективи. Соціальні та моральні виклики, на які має відповісти  освіта. Моральна дезінтеграція суспільства. Низький рівень довіри та соціальної солідарностіПорушення спадкоємності поколінь. Недолік цивільної та патріотичної самосвідомостіЗниження цінності продуктивності праці, творчості та освіти. Посилення міграційних процесів. Зниження цінностей сімейного життя. Послаблення фізичного, соціального та психічного здоров’я населення

Номер слайду 27

«Умови для розвитку творчого потенціалу»Мотивація учнів до навчально-пізнавальної діяльностіСтворення проблемних ситуацій на уроках. Урізноманітнення форм і методів подачі матеріалу Використання цікавих прикладів і фактівІнтеграція предметів. Опора на життєвий досвід та потреби дитини. Розширення соціально значущої діяльності і позашкільних зв’язків. Заохочення та залучення до роботи з додатковими джерелами інформаціїЕстетичне оформлення, дискусійність та привабливість заходів. Створення ситуацій успіху

Номер слайду 28

Принципи реалізації ідей дитиноцентризму у сучасній початковій школібільше хвалити – менше критикуватидопомагати переборювати невпевненість у власних силахпереконувати учнів в обов’язковому виконанні поставлених задачдопомагати уникнути поразкивизначати важливість зусиль дитини в діяльності;спонукати до виконання конкретних дійдопомагати емоційно пережити не результат цілого, а навіть окремої деталіпояснювати заради чого здійснюється кожна діяльність

Номер слайду 29

Номер слайду 30

“Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без нього вона засушена квітка”

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тихун Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
10 квітня 2019
Переглядів
8066
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку