Методико-педагогічний тренінг

Про матеріал
Методико-педагогічний тренінг «Візуалізація в освітньому процесі-запорука цікавого уроку» спрямований на ознайомлення педагогів з онлайн-ресурсами, застосування гаджетів в освітньому процесі, використання їх на уроках та закріплення знань педагогів про інтерактивні технології навчання. У тренінг включені вправи «Не хочу хвалитися, але я…», «Коло знань», ігри-розминки «Диригент», «Австралійський дощ», а також інформаційні повідомлення про учнів покоління Z та онлайн-сервіси, які можна використовувати на уроках для зацікавленості здобувачів освіти. Тренінг розраховано на заступників директорів з навчальної роботи, методистів, викладачів, майстрів виробничого навчання.
Перегляд файлу

ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ДНІПРОВСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методико-педагогічний тренінг

«Візуалізація в освітньому процесі -запорука цікавого уроку»

 

 

 

 

 

 

Біла Оксана Вячеславівна – заступник директора з НР

                                                 Солонець Надія Віталіївна – методист

     Троцко Наталія Яківна- викладач української мови  та літератури

 

 

 

 

 

Дніпро

2019 рік


Автори:

О.В. Біла – заступник директора з НР,

Н.В. Солонець – методист,

Н.Я. Троцко - викладач української мови  та літератури

 

Рецензенти:

Н.В. Шевченко – методист ДПТНЗ  «Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти»

О.М. Швидка – голова методичної комісії суспільних дисциплін

 

 

Розглянуто на засіданні педагогічної ради протокол від 27.02.2019р. № 4

 

Методико-педагогічний тренінг «Візуалізація в освітньому процесі-запорука цікавого уроку» спрямований на ознайомлення педагогів з онлайн-ресурсами, застосування гаджетів в освітньому процесі, використання їх на уроках та закріплення знань педагогів про інтерактивні технології навчання.

У тренінг включені вправи «Не хочу хвалитися, але я…», «Коло знань», ігри-розминки «Диригент», «Австралійський дощ», а також інформаційні повідомлення про учнів покоління Z та онлайн-сервіси, які можна використовувати на уроках для зацікавленості здобувачів освіти.

Тренінг розраховано на заступників директорів з навчальної роботи, методистів, викладачів, майстрів виробничого навчання.

 

 


Зміст

Пояснювальна

Методико-педагогічний тренінг«Візуалізація в освітньому процесі -запорука цікавого уроку»

1. Вправа «НЕ ХОЧУ ХВАЛИТИСЯ, АЛЕ Я...»

2. Гра-розминка «ДИРИГЕНТ»

3. Вправа «КОЛО ЗНАНЬ»

4. Мозковий штурм «З ЯКИМИ ПРОБЛЕМАМИ СТИКАЮТЬСЯ  «ЗЕТИ» ПРИ ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ?»

5. Інформаційне повідомлення «УЧНІ ПОКОЛІННЯ Z»

6.  Гра-розминка «АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ»

7. Інформаційно-практичне повідомлення «ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПОКОЛІННЯМ «Z»?»

7.1. Сервіс для створення інтерактивних зображень Thinglink

7.2. Сервіс для створення онлайн-пазлів Jigsawplanet

7.3. Сервіс для створення «хмаринок» Wordart

7.4. Генератор QR-кодів

8. Практичне завдання «ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ»

8.1. Робота в  групах

8.2. Правила групи

8.3. Створення групового проекту «НА ПЕРЕТИНІ НАУК»

9. Підсумки. Вправа «Хмаринка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна

Ми живемо в сучасному світі, який знаходиться в постійному русі і розвитку. З'являються нові технології, нові програми та підручники. Зміни, що відбуваються в країні, в суспільстві, формують нові вимоги до сучасного викладача.

Сучасний педагог - це викладач, який повинен йти в ногу з часом, підвищуючи свій професійний рівень і застосовуючи у своїй роботі досягнення науки і техніки. Це викладач, який вміє створювати і організовувати особливе освітнє середовище, що допомагає абсолютно кожному учневі розкрити максимум своїх здібностей. Важким буває у вчителів шлях до майстерності. Майстер - це глибока теоретична підготовка. Це досконале володіння прийомами навчання і виховання, педагогічної технікою. Це сплав особистої культури, знань, кругозору. Це мистецтво спілкування з дітьми. Тільки компетентний викладач здатний прийняти новий зміст педагогічної діяльності, усвідомити свою громадянську місію і визначити стратегію своєї успішності.

Кожен учитель має бути мотивований до вдосконалення своєї роботи. Як правило, цього не можна досягти тільки за рахунок матеріальних стимулів. Щоб домогтися реальних змін,  у викладача повинні бути високі очікування, спільна мета і колективна віра в їх здатність поліпшити освіту дітей.

Пошук педагогами і педагогічним колективом нових оригінальних шляхів вирішення актуальних проблем освітньої практики втілюється у використанні безлічі інноваційних ідей, трансляції унікального інноваційного педагогічного досвіду.

Таким чином, однією з цілей методичної роботи є створення умов для продуктивного особистісного і професійного розвитку педагогів на основі співробітництва. , щоб вони взаємно доповнювали, посилювали можливості і позитивну роль один одного. Співпраця адміністрації та педагогів при організації взаємодії активних суб'єктів освітнього процесу направлена на створення ефективних, гнучких і мобільних засобів інформаційного обміну, вироблення спільної позиції, загального плану дій, який може реалізуватися через організацію різних тренінгів.

У нашому Центрі окрім загальноприйнятих, практикуються і нестандартні форми роботи, які сприяють розвитку різного роду компетентностей, індивідуального стилю, креативності, творчих здібностей. Це різноманітні тренінги – педагогічні, психолого-педагогічні, методичні, фахової майстерності та інші. Саме така форма розвиває пізнавальну активність педагогів, стимулює їх до самоосвіти, підвищує творчу ініціативу, забезпечує формування в колективі плідного співробітництва.

 

 

 

Методико-педагогічний тренінг

«Візуалізація в освітньому процесі -запорука цікавого уроку»

 

Хід заняття.

Мета: ознайомити педагогів з онлайн-ресурсами та перевагами застосування гаджетів в освітньому процесі, навчити використовувати їх на уроках, розширити та закріпити знання педагогів про інтерактивні технології навчання, розвивати комунікабельність, вміння аналізувати, чітко висловлювати свою думку; виховувати інтерес до самоосвіти.

 

Очікувані результати:

Після заняття вчителі зможуть:

  • Застосовувати онлайн-сервіси на уроках;
  • Розширити знання про інноваційні технології;
  • Планувати та проводити урок із застосуванням гаджетів та інтернет-ресурсів;

 

Обладнання: ноутбуки, проектор, екран, фліп-чарт, маркери, генератор QR-коду, смартфони, мережа Інтернет, аркуші.

СТРУКТУРА ТРЕНІНГУ

з/п

Види роботи

Орієнтовна

тривалість, хв.

Ресурсне

забезпечення

1

Вправа «Не хочу хвалитися, але я…»

7

 

2

Гра-розминка «Диригент»

10

 

3

Вправа «Коло знань»

10

фліп-чарт, маркери, пелюстки квітки

4

Мозковий штурм «З якими проблемами стикаються «Зети» при вивченні навчального матеріалу?»

10

 

5

Інформаційне повідомлення «Учні покоління Z»

15

 

6

Гра-розминка «Австралійський дощ»

5

 

7

Інформаційно-практичне повідомлення «Як працювати з поколінням «Z»?»

15-20

Ноутбук, онлайн-сервіси, смартфони, мережа Інтернет

8

Практичне завдання «ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ»

40-45

 

 

8.1. Робота в  групах

5

 

 

8.2. Правил групи

1-2

 

 

8.3. Створення групового проекту «На перетині наук»

30-35

Ноутбук, онлайн-сервіси, смартфони, мережа Інтернет

 

Добрий день, шановні колеги!

 Нам дуже приємно бачити вас сьогодні у цьому кабінеті. Ми сподіваємося на вашу співпрацю.

 Сьогоднішнє заняття ми проведемо у формі методико-педагогічного тренінгу. Для того, щоб краще пізнати себе та своїх друзів нам допоможе вправа «Не хочу хвалитися, але я…»

1. Вправа «НЕ ХОЧУ ХВАЛИТИСЯ, АЛЕ Я...»

Мета: розвиває креативність, сприяє самоусвідомленню і підвищенню самооцінки

Хід вправи

Усі учасники тренінгу сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім’я та говорить фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я...». Наприклад: «Не хочу хвалитися, але я добре граю у футбол». У вправі мають бути задіяні всі учасники.

2. Гра-розминка «ДИРИГЕНТ»

Мета: активізувати учасників, підготувати до подальшої роботи.

Хід вправи

Усі учасники сідають один біля одного в декілька рядів. Вони-хор. А хтось один сідає до них обличчям. Він – диригент. За його командою всі одночасно починають співати, тягнути якийсь звук, наприклад, «А-а-а-а». «Диригент» за допомогою рухів рук намагається зробити так, щоб уся група звучала  в унісон.

Запитання для обговорення

  1. Як ви думаєте,  в чому суть цієї гри?
  2. Чи важко бути «диригентом»?
  3. А «хором» бути легко?
  4. Що ви відчували, коли нарешті зазвучали в унісон?

 

3. Вправа «КОЛО ЗНАНЬ»

Мета: зріз знань стосовно теми тренінгу

Обладнання:  фліп-чарт, маркери, пелюстки квітки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід вправи

Тренер готує пелюстки квіток та дає завдання учасникам, написати назву одного гаджету,  який він використовує у повсякденному житті.

Учасники пишуть назву гаджета та закріплюють пелюстки навколо серцевини квітки, яка знаходиться  на фліп-чарті.

 

4. Мозковий штурм «З ЯКИМИ ПРОБЛЕМАМИ СТИКАЮТЬСЯ  «ЗЕТИ» ПРИ ВИВЧЕННІ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ?»

Тренер пропонує учасникам висловлювати свої думки про те, що заважає учням на уроках (Думка викладачів)

 

(Наприклад:

  • викладачам не вдається утримати увагу учнів;
  • учням не вдається уважно слухати матеріал та засвоювати його;
  • сортують інформацію на важливу і не важливу, користуючись критеріями сьогоднішніх потреб;
  •  викладачі сердяться на учнів, а учні — на викладачів;
  •  сприйняття навчального матеріалу через зображення)

 

 

 

 

5. Інформаційне повідомлення «УЧНІ ПОКОЛІННЯ Z»

Сьогодні, відповідно до теорії поколінь, до нас приходять навчатися діти покоління Z. Це учні так званого «цифрового» покоління.

http://www.4mamas-club.com/wp-content/uploads/2017/09/6cb03adb19b32dda57eabca3bf2b4eb9.jpg

 

До покоління Z належать діти, народженні після початку ХХІ століття. Вони прийшли у цей світ у цифрову епоху і вже ніколи не зможуть уявити своє життя без Інтернету та різноманітних гаджетів. Від самого народження вони звикають жити у світі без кордонів, але з однією поправкою, дуже часто цей світ обмежений екраном.

Ці діти не ставлять зайвих запитань — вони «гуглять», не запитують дорогу у перехожих, а шукають потрібне місце за допомогою навігатора.

Ще з дитинства люди Z починають аналізувати величезні обсяги інформації. Найголовніше — вони також можуть швидко знайти потрібні відповіді, відкинувши зайве. Діти водночас виконують домашнє завдання, переписуються із кількома друзями в соцмережах та месенджерах і розмовляють з дідусем, а на фоні ще Смарт-TV демонструє фільм, за сюжетом якого вони встигають стежити. Здібність водночас бачити та сприймати інформацію із різних джерел сприяє значному збільшенню швидкості сприйняття.

Діти «Зет» звикли до легко доступності інформації, оскільки їм не потрібно чекати та заучувати. Малюки не чекатимуть на свій улюблений мультфільм, вони попросять батьків увімкнути його, а старші діти впораються самі. Їм не треба вивчати напам’ять телефони батьків та друзів — це все робить за них техніка. Більш того, їм не потрібні номери телефонів, адже для цього є безліч соціальних мереж.

Робота та навчання для них — це просто перелік завдань, що які необхідно виконати в строк. І все. Нічого більшого. Це як у відеоіграх: героєві потрібно встигнути збудувати паркан до темряви, бо нападуть вороги. Уранці та вдень герой може взагалі нічого не робити, адже умова лише одна — виконати все, доки не стемніло. Найголовніше — «Зети» все одно привчені до виконання завдань.

Більшість дітей останнього покоління дуже легко ставляться до дружніх та «ділових» відносин. В учнів багато друзів на Фейсбуці, може трохи менше приятелів в ігрових соцмережах та вони постійно «лайкають» фото викладачів в Інстаграмі.

Якоюсь мірою це все здається легковажним, але, поміркуйте, які можливості для учнів у майбутньому! Наші діти мають надзвичайно широкий кругозір. Серед їхніх друзів знайдуться і терапевт, і зварювальник, і менеджер з реклами… І кожен з них зможе дати кілька порад та допомогти. Крім цього, завдяки соціальним мережам представники Z покоління завжди обізнані щодо останніх тенденцій. Якщо вміти користуватися всіма вхідними даними, така людина стає справжньою «скарбницею інформації».

 

Так яке ж воно «цифрове» покоління учнів?

• ігнорують великі за об’ємом тексти;

• не сприймають лекцій;

• звикли до легко доступності знань;

• вміють швидко знаходити необхідну інформацію;

• швидко, але поверхнево засвоюють інформацію;

• не можуть довго концентрувати увагу на чомусь одному;

• мають шаблонне, кліпове мислення;

• мають добре розвинуте образне мислення;

вони не люблять читати, а особливо вчитуватися;

вони звикли дивитися яскраві зображення, відео і читати короткі прості повідомлення.

 

6.  Гра-розминка «АВСТРАЛІЙСЬКИЙ ДОЩ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження  учасників.

Хід вправи Учасники стають у коло.

Інструкція:

Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

  • В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
  • Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях).
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
  • А ось град, справжня буря. (Тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).
  • Рідкі каплі падають на землю. (Клацання пальцями).
  •         Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
  • Сонце! (руки догори).

 

7. Інформаційно-практичне повідомлення «ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПОКОЛІННЯМ «Z»?»

Щоб навчати учнів Z-покоління бажано інформацію візуалізувати. Викладач має володіти онлайн-інструментами, які зможуть організувати роботу з зображеннями. Це дасть можливість мотивувати учнів до навчання і використовувати на уроках і вдома їх улюблені гаджети. Мобільні телефони на уроках – горе для багатьох вчителів, але з Інтернету та соціальних мереж можна взяти безліч інформації, котрі допоможуть в проведенні уроків. Тому ми познайомимося з наступними інтернет-ресурсами: онлайн додатки, QR коди та соцмережі, які допоможуть Вам зацікавити учнів та зробити урок більш сучасним.

 

7.1. Сервіс для створення інтерактивних зображень Thinglink

У цьому сервісі пояснення навчального матеріалу робиться за допомогою малюнків, бо учні краще розуміють мальовані образи, ніж слова.

 Приклад: https://www.thinglink.com/scene/1139269347718463490

 

Де можна використати?

• інтерактивне зображення з поясненнями по темі;

• інструкції для проведення лабораторно-практичних робіт та технологічних карт;

• віртуальні подорожі;

• живі фото;

• конкурси на професійних декадах

• квести, вікторини.

 

7.2. Сервіс для створення онлайн-пазлів Jigsawplanet

Онлайн сервіс для генерації пазлів з вихідних графічних зображень (фотографій). Користувач створює альбом і завантажує тематичні зображення, з яких сервіс пропонує створити різні за складністю та формою пазлів ігри. Створені роботи можна зберігати на сторінках сайтів у вигляді альбомів і як окремі роботи, поділитися ними в соціальних сервісах і за допомогою електронної пошти. Роботи можна створювати публічними, для тих, хто має посилання і приватними.

Приклад: https://www.jigsawplanet.com/?rc=mypuzzles

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.3. Сервіс для створення «хмаринок» Wordart

Word Art – багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів. З його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.

Ключові переваги Word Art:

  •                  для створення хмари текст можна або додати вручну, або за вказаним посиланням;
  •                  розширені налаштування дозволяють змінювати у відображенні хмари ряд параметрів (основну форму, добирати комбінацію з 8 кольорів, шрифти, орієнтування слів, колір фону тощо);
  •                  можливість відображення певних слів виключно обраним кольором;
  •                  безкоштовне скачування зображень у форматі jpg чи png (скачування векторного зображення платне).

Як можна використати?

 • візуалізація понять;

 • пошук зайвого;

• складання речень з набору слів;

• фіксація висновку  або основної ідеї;

• візитка;

 • ілюстрація до презентації.

https://wordart.com/edit/dim1dwp9d5j1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.4. Генератор QR-кодів

Картинки по запросу QR кодQR-код «QR - Quick Response – Швидкий відклик» — це двомірний штрих-код (бар-код), який надає інформацію для швидкого його розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні.

За допомогою QR-кода можна закодувати будь-яку інформацію, наприклад: текст, посилання на сайт або домашнє задання.

 

8. Практичне завдання «ВІД ТЕОРІЇ ДО ПРАКТИКИ»

8.1. Робота в  групах

Для подальшої нашої роботи нам необхідно об’єднатися в три групи, це ми зробимо за допомогою QR-коди.

(Тренер роздає аркуші, на яких зображені QR-коди. Учасники за допомогою генератора QR-коду об’єднуються в групи. Під QR-кодами закодовані слова: зварник, автослюсар, оператор ПК)

http://qrcoder.ru/code/?%E0%E2%F2%EE%F1%EB%FE%F1%E0%F0&10&0http://qrcoder.ru/code/?%EE%EF%E5%F0%E0%F2%EE%F0+%CF%CA&10&0http://qrcoder.ru/code/?%E7%E2%E0%F0%ED%E8%EA&10&0

 

 

 

 

 

8.2. Правила групи

Для групової роботи рекомендуємо дотримуватися таких правил:

• Обов'язкова участь кожного в роботі групи протягом усього заняття.

• Відвертість і доброзичливість у спілкуванні.

• «Працюємо без погон», тобто всі рівні в спілкуванні без урахування заслуг, знань і педагогічного стажу.

• Чітко і ясно висловлюйте свої думки.

• Пам'ятайте, що кожен учасник відповідальний за результат роботи всієї групи, а група - за кожного.

 

8.3. Створення групового проекту «НА ПЕРЕТИНІ НАУК»

Мета: закріпити знання педагогів про онлайн-ресурси, активізувати їх впровадження в освітній процес.

Завдання для учасників: створити цікавий плакат міжпредметних зв’язків за допомогою інтернет-сервісу Thinglink. Він повинен включати завдання з предметів, які ви викладаєте. Інтернет Вам на допомогу. Бажаємо Вам успіхів!

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу автомобиль в разрезеГрупа №1

Група №2

 

http://www.hender.ru/img/face.png

 

Група №3

Картинки по запросу компьютерная техника

 

 

 

 

Учасники представляють свої проекти!!!

 

9. Підсумки.

Вправа «Хмаринка»

Тренер пропонує учасникам закінчити речення «Гаджети допомагають…»

За допомогою сервісу Wordart віднайти переваги застосування гаджетів в освітньому процесі.

Очікуванні відповіді.

  1. Швидко знаходити інформацію;
  2. Використовувати зображення;
  3. Використовувати інтерактивне зображення з поясненням по темі;
  4. Створювати інструкції;
  5. Здійснювати віртуальні подорожі;
  6. Живі фото;
  7. Відео –ролики;
  8. Проводити квести та вікторини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ви познайомилися з особливостями світосприйняття сучасного учня – покоління Z, визначили для себе можливості використання різноманітних гаджетів в освітньому процесі та їх роль на різних етапах уроку, отримали поштовх до самовдосконалення та самоосвіти.

 

Дякуємо всім за роботу!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Перкіна Валентина Вікторівна
    Надія, дякую за чудовий та сучасний матеріал, використаємо в роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Солонець Надія
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
11 квітня 2019
Переглядів
1351
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку