Презентація "Recycling day"

Про матеріал
Презентація до розробки уроку за темою "Recycling day. Ecology in district" для учнів 9 класу. Матеріал даного уроку спрямований на ознайомлення учнів з проблемами навколишнього середовища та шляхами їх вирішення, на практикування учнів у мовленні, читанні, аудіюванні та висловлюванні власної думки стосовно даної теми, актуалізації і конкретизації знань про екологічні проблеми та розвитку екологічного мислення. Набуті знання учні зможуть використовувати на практиці та в майбутній життєдіяльності, так як на даний час взаємовідносини людини і природи складні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Objectives: Practical: to practice speaking, reading, listening and summarizing on topic, to develop language skills (Modal Verbs);Developing: to develop anticipation to teach to memory and logical thinking, discover cultural and moral value;Up-bringing: to increase awareness of every pupil towards the problem. Equipment: computers, textbooks and handouts. Recycling day. Ecology in my district

Номер слайду 2

The quotations of the famous people about nature

Номер слайду 3

Air pollution. Water pollution. Soil pollution. Industrial pollution. Litter is left. Recycling. Trees are cut down. Ecological problems

Номер слайду 4

Cherkaschyna’s ecoproblems. Our region is really beautiful.

Номер слайду 5

cut down trees. People pick flowers and grass

Номер слайду 6

Polluting rivers

Номер слайду 7

Our life is impossible without cars.

Номер слайду 8

Water is polluted with communal and industrial wastes.

Номер слайду 9

We can see rubbish in the streets and parks.

Номер слайду 10

A lot of trees and flowers are planted in our area every year.

Номер слайду 11

VOCABULARYenvironment [in'vaɪər(ə)nmənt] — навколишнє середовище (оточення)by-product ['baɪ,prɔdʌkt] — побічний (проміжний) продукт to pollute [pə'lu:t] — забруднюватиharmful substances ['ha:mful 'sʌbst(ə)nsɪs] — шкідливі речовиниto upset [ʌp'set] — порушуватиspecies ['spi:ʃɪz] — біологічні видиdestruction [dɪs'trʌkʃ(ə)n] — руйнація; руйнуванняcareless ['kɛəlɪs] interaction [,ɪntər'ækʃ(ə)n] — недбала взаємодіяto befall [bi'fɔ:l] (befell, befallen) — траплятися, ставатисяto take measures [‘meʒəz] — вживати заходів. Reading

Номер слайду 12

1. … has become one of the most burning problems of our century. The acid rains. The protection of environment The deforestation2. Every year the world industry pollutes the atmosphere with about 1000 million tons of …dust and other harmful substancesplants and animalsrivers and springs3. … helps to improve the situation. The Green peace. The Chernobyl’ disaster. Ukrainian farmers QUESTIONS1. What are the consequences of water, air pollution ?2. Why did some species of animals, birds, fish and plants disappear forever ?3. What is the result of man's careless interaction with nature?4. What do you know about the Chernobyl disaster?5. What should people do if they want to live on the Earth ?Task

Номер слайду 13

Take care of nature. Feed birds and help them. Put litter away. Don’t frighten animals. Don’t pick wild flowers, plants from Red Data Book. Recycle used materials. Clean rivers and springs. Keep our school, schoolyard clean. Make the environmental programs in our school. Ideas about protecting nature

Номер слайду 14

“If you don't think about the Future, you will not have it."John Galsworthy

pptx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
21 травня 2021
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку