Систематизація та узагальнення знань
з тем Розділу 5 «СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА».
1. Як називається нагляд і контроль держави за мас-медіа?
А реклама
Б лобізм
В цензура
Г «джинса»
2. Як називають гарантовану державою можливість людини безперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?
А свобода пересування
Б свобода совісті
В свобода слова
Г свобода зібрань
3. Медіа — це
А інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою метою
Б відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі
В вид інформації, розрахований на масового споживача
Г засоби поширення інформації для масового споживання
4. Що із запропонованого НЕ є ознакою медіатексту?
А вторинність
Б завершеність
В потокове виробництво
Г колективне виробництво
5. Яка основна відмінність соціальної реклами від інших її видів?
А спрямованість на широкі кола населення
Б фінансується благодійними організаціями або державою
В не розрахована на отримання прибутку в кінцевому результаті
Г створюється задля використання в політичній боротьбі
6. Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?
А ліберального
Б утилітарного
В позитивістського
Г демократичного
7. Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?
А виховування патріотичних громадян своєї країни
Б формування суспільної думки, корисної для загального блага
В забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням
Г надання читачам цінної, повної, достовірної інформації
8. Цензура в демократичних суспільствах характеризується
А втручанням держави у творчу діяльність митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей
Б обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі
В забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини
Г існуванням системи обов’язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи
9. Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?
А «джинса»
Б фейк
В медіа
Г маніпуляція
10. Якщо в медіатексті активно використовують емоційно забарвлені слова, оцінні судження, заклики до конкретних дій, він є
А професійним
Б неупередженим
В маніпулятивним
Г інформативним
11. Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?
А даних соціологічних досліджень
Б двох або більше джерел інформації
В коментарів експертів
Г цитат з офіційних документів
12. Доступність із найвіддаленіших куточків планети до єдиного інформаційного простору найповніше забезпечує
А реклама
Б преса
В телебачення
Г Інтернет