Презентація "Різноманітність клітин".

Про матеріал

Мета уроку: розширити знання учнів про будову клітин прокаріотичних організмів; навчити порівнювати прокаріотичні і еукаріотичні клітини, а також клітини різних царств еукаріотичних організмів; розглянути особливості будови клітин прокаріотів та еукаріотів; пересвідчитися, що клітини прокаріотів та еукаріотів мають схожий план будови, навчитися розпізнавати особливості різних типів еукаріотичних клітин; розвивати вміння логічно мислити та знаходити та знаходити зв'язки між особливостями будови і функціями біологічних структур

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Різноманітність клітин живих організмів. Матеріали до уроків у 9 класі

Номер слайду 2

Розширити знання учнів про будову клітин прокаріотичних організмів; навчити порівнювати прокаріотичні і еукарііотичні клітини, а також клітини різних царств еукараотичних організмів. Мета уроку

Номер слайду 3

З чим пов’язана різноманітність клітин і тканин у живих організмах?Проблемне запитання

Номер слайду 4

Жива природа Імперія Імперія Неклітинної форми Клітинної форми Царство Надцарство Надцарство Віруси Прокаріоти Еукаріоти (Доядерні) (Ядерні) Царство Царство Царство Царство Царство Археї Еубактерії Рослини Гриби Тварини

Номер слайду 5

Прокаріотична клітина

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Ознаки. Прокаріотична клітина. Еукаріотична клітина. Плазматичнамембрана  Є  ЄЯдро Є ЄЕндоплазматичнасітка Відсутня. Звичайно єАпарат ГольджіВідсутній ЄЛізосоми. ВідсутнійЄ у багатьох клітинах. ВакуоліВідсутнійЄ у більшості рослинних клітин і у деяких тваринних клітин. Поверхневий апарат. Клітинна стінка з муреїну і слизова капсула. Клітинна стінка з клітковини – у рослин і хітину у грибів, глікокалікс - у тварин. Мітохондрій. Відсутні ЄКлітинний центр. Відсутній ЄДжгутики. Побудовані з однієї мікротрубочки. Мають складну будову. МезосомаЄ, прикріплена до клітинної мембрани. Відсутня. Поділ. Простий. Складний (непрямий).

Номер слайду 8

Царство. Рослин. Організми, які за способом живлення є автотрофами – синтетиками. Вони не здатні до активного руху, у них немає для цього спеціальних тканин і організмів. У клітинах рослин обов’язково є фотосинтетичний апарат – пластиди, що містять пігмент хлорофіл, а клітини закуті в щільні оболонки, відтак не здатні змінювати свою форму. Царство. Тварин. Організми, які за способом живлення – гетеротрофи, а також активно рухаються за допомогою м’язової тканини і спеціальних органів.Їхні клітини не мають ні фотосинтезуючого апарату, ні клітинних оболонок, вони легко змінюють свою форму, що дає можливість організму рухатись. Царство. Грибів. Гетеротрофні нерухові організми. Клітини грибів позбавлені фотосинтезуючого апарату, проте мають щільну клітинну оболонку. У грибів, як і в тварин, основним вуглеводом є глікоген, а у рослин крохмаль. Клітинні оболонки побудовані з хітину (як кутикула у комах).

Номер слайду 9

Порівняльна характеристика рослинної та тваринної клітини.

Номер слайду 10

Порівняльна характеристика рослинної та тваринної клітини. Ознака Рослинна клітина Тваринна клітина  Загальні ознаки:Єдність структур – систем цитоплазми і ядра. Подібність процесів обміну речовин і енергії. Універсальна мембранна будова.Єдність хімічного складу. Подібність процесу поділу. Відмінні ознаки. Пластиди. Хлоропласти, хромопласти, лейкопласти.  Відсутні. Спосіб Живлення. Автотрофний. Гетеротрофний. Синтез АТФ. У хлоропластах, мітохондріях. У мітохондріях. Клітинний центр. У нижчих рослин. У всіх клітинах. Целюлозна клітинна сітка. Розміщена зовні від клітинної мембрани.  Відсутня. Включення. Запасні поживні речовини у вигляді зерен крохмалю, білків, краплин жиру; вакуолі з клітинним соком, кристали солей. Запасні поживні речовини у вигляді зерен і крапель (білки, жири, вуглеводи, глікоген); кінцеві продукти обміну, кристали солей; пігменти. ВакуоліВеликі порожнини, заповнені клітин-ним соком – вод-ним розчином різних речовин, що є запасними або кінцевими продуктами. Осмотичні резервуари клітини. Скоротливі, травні, видільні вакуолі. Звичайно дрібні.

Номер слайду 11

З чим же пов’язана різноманітність клітин у живих організмах?Дати відповідь на проблемне запитання

Номер слайду 12

Успіхів у вивченнінових тем!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Виджак Олена Яремівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бондар Валентина Анатоліївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
13510
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку