Презентація "Роль асистента вчителя у соціальній адаптації та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Дана презентація розкриває роль асистента вчителя у соціальній адаптації та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами; які завдання має виконувати асистент учителя для досягнення мети успішної адаптації таких дітей до шкільного середовища.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль асистента вчителя у соціальній адаптації та соціалізації дітей з особливими освітніми потребами. Керівник ШМО асистентів учителів. Лашманова Л. О.

Номер слайду 2

Однією з найважливіших передумов успішного навчання та розвитку є створення сприятливих, комфортних умов для дитини з особливими освітніми потребами. Мета роботи асистента вчителя полягає в організації умов для успішного включення дитини з особливостями розвитку в середовище школи. Асистент вчителя – це посередник між дитиною з особливостями розвитку та іншими дітьми дорослими в шкільному середовищі.

Номер слайду 3

Переконання, на яких має ґрунтуватись робота асистента вчителявіра в можливості дитинищирий інтерес до її особистостіприйняття її особливостейдоброзичливістьтерпінняпослідовність

Номер слайду 4

Досягнення означеної мети можливе при розв’язанні наступних завдань: Створення умов для успішного навчання дитини. Створення умов для успішної соціалізації дитини. Максимальне розкриття потенціалу її особистості.

Номер слайду 5

Перераховані завдання можна вирішити наступними засобами: 1) Організація й адаптація життєвого простору: - робочого місця, - місця відпочинку - та інших місць, де буває дитина.

Номер слайду 6

2) Розуміння асистентом вчителя і вчителем зон найближчого розвитку учня з особливими освітніми потребами, опора на його внутрішні, приховані ресурси, дозування навантаження, адаптація навчального матеріалу, адаптація навчальних посібників.

Номер слайду 7

Соціальна адаптація – передумова успішного навчання дітей з особливими освітніми потребами в школі. По-перше, адаптація є засобом оптимізації відносин у системі “дитина – дитина”, “дитина – дорослий”. По-друге, через адаптацію відбувається формування соціальної сутності дитини. По-третє, соціальна адаптація – це дієва складова певної успішної соціалізації дитини в суспільстві.

Номер слайду 8

Соціалізація – це один з важливих чинників повноцінного розвитку особистості та її ефективного функціонування в соціумі. Розпочинаючи організацію освітнього простору, необхідно враховувати психологічні та фізичні особливості учня. Ретельна попередня підготовка асистента вчителя до включення дитини в освітнє середовище дозволить створити сприятливі умови перед початком навчального року та зробити перші дні перебування дитини в школі позитивними, знизити стрес. Підготовку необхідно провести в кілька етапів.

Номер слайду 9

Етапи підготовки включення дитини в освітній процес:1. Знайомство з педагогом класу, під керівництвом якого буде навчатися дитина.2. Вивчення супровідних документів майбутнього учня.3. Організація співпраці з батьками.4. Адаптація освітнього середовища.5. Складання індивідуального плану роботи з дитиною.

Номер слайду 10

Асистент вчителя спонукає таких учнів до взаємодії зі здоровими вихованцями, що сприяє: - когнітивному - фізичному - мовному - соціальному - емоційному розвитку учнів з ООП. При цьому учні з нормо-типовим розвитком демонструють відповідні моделі поведінки дітям з особливостями розвитку і мотивують їх до розвитку цілеспрямованого використання нових знань і вмінь.

Номер слайду 11

В освітньому процесі асистент вчителя має використовувати такі форми роботи:- моделювання життєвих ситуацій- спільне вирішення проблем- висловлювання власної точки зору

Номер слайду 12

Асистент учителя може стати ініціатором зміни освітнього середовища під конкретні потреби дитини з особливими освітніми потребами. Адаптація освітнього середовища — стан успішного включення учня з особливими освітніми потребами в життя школи. Під адаптацією ми розуміємо пристосування до потреб підопічного: приміщень школи, режиму дня, навчальних програм, методичних посібників тощо. У процесі адаптації середовища треба враховувати, що для інших дітей середовище може залишатися звичайним.

Номер слайду 13

У класі, де вчиться дитина з особливими освітніми потребами, можна прийняти “Правила спілкування”, наприклад: наприклад: 1. Я вмію слухати. 2. В вмію чекати. 3. Я можу допомогти, коли мене просять. 4. Якщо я не можу допомогти сам, то можу попросити про допомогу товариша або дорослого. 5. Якщо не можу допомогти сам, то можу попросити про допомогу товариша або дорослого.

Номер слайду 14

Батьки підопічного – додатковий ресурс команди дорослих. Вони можуть стати активними помічниками в роботі фахівців з їхньою дитиною в школі. Це дає їм змогу відчути, що вони не одинокі, що вони є членами команди, яка підтримає їхню дитину й допоможе у подоланні труднощів.

Номер слайду 15

Асистент вчителя допомагає батькам: налагодити продуктивний діалог з учителем; зрозуміти причини поведінки дитини в конфліктних ситуаціях; упоратися з тривогою, сумнівами; навчитися співвідносити очікуваний успіх навчання з реальними можливостями дитини; радіти навіть незначним успіхам.

Номер слайду 16

Одним з показників успішності соціалізації є рівень сформованості самостійності учня. Ми пропонуємо наступні етапи розвитку самостійності підопічного:1. Учень й асистент вчителя сидять разом за партою, асистент учителя допомагає дитини у всьому.2. Учень сидить один, а потім (або відразу) з іншим учнем класу, асистент вчителя – позаду або віддалік.

Номер слайду 17

3. Асистент учителя приходить не на всі уроки, а тільки на ті, де без нього не обійтися (математика, письмо тощо). Асистент вчителя може також може надавати допомогу іншим дітям класу.4. Асистент учителя приходить не щодня. У ці дні асистент учителя працює з іншими дітьми.5. Дитина вчиться самостійно.

Номер слайду 18

Завдання для підвищення ефективності соціалізації дітей з ООП1. Залучати дітей до активної життєвої позиції.2. Ознайомлювати дітей з конструктивними формами поведінки та спілкування.3. Допомога у пізнанні себе та оточуючих.4. Спрямовувати особистість учня на всебічний розвиток особистості.5. Формувати позитивний соціально-психологічний статус в колективі.6. Навчання їх ефективним стратегіям та способам поведінки.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Маленькими кроками ми йдемо до великих перемог. Виховання душі – ось завдання школи. Побудова соціальних відносин – головне завдання для нас, дорослих.

Номер слайду 21

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Басюк Людмила Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
3753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку