Презентація інформаційно-пошукового проекту "Рослини - частина живої природи" розроблена відповідно до теми календарного планування з природознавства (автор Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. Нова програма) для учнів 3 класу. Дана презентація відображає розподіл роботи учнів над завданнями проекту.
Мета і завдання проекту: систематизувати знання учнів про рослини як частину живої природи, розкрити взаємозв’язки між живою і неживою природою, формувати уявлення про будову рослини і функції її органів, вчити класифікувати предмети, робити висновки; розвивати вміння відшукувати інформацію з теми, презентувати виконану роботу; спонукати до дослідницької діяльності; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин.
Учасники І групи – «Шукачі інформації»:доводять, що рослини – частина живої природи (Створюють презентацію «Оживіть рослину»);проводять гру, яка демонструє зв'язок живої й неживої природи, гармонію між усіма частинками природи;«беруть інтерв’ю» у кожного органа рослини; знаходять цікаву інформацію про органи рослин і презентують її у формі усного журналу «Вони – живі».
Презентація проекту. Виступ учасників групи «Шукачі інформації». Учасники показують презентацію «Оживіть рослину», створений з малюнків:І слайд – рослини живляться;ІІ слайд – рослина народжуються і розмножуються;ІІІ слайд – рослини ростуть і розвиваються;ІV слайд – рослини рухаються; V слайд – рослини дихають;VІ слайд – рослини вмирають.
Гра «Ми в довкіллі» У грі беруть участь 7-8 дітей. Кожен вибирає собі роль: сонце, повітря, земля, зайчик, їжак, мишка, горіх, трава. Учні стають у коло. У кожного в руках – кілька ниток (до 1 м завдовжки). Кожна дитина розповідає, у кому з інших учасників «довкілля» її персонаж має потребу, та подає йому кінчик нитки. Наприкінці гри стає зрозуміло: жива і нежива природа тісно взаємопов’язані (із ниток утворюється павутинка).
Усний журнал «Вони - живі». Коріння однієї смоківниці в Південній Африці сягало глибини 120 м. Найдовший корінь – верблюжа колючка (20 м). Дуже швидко росте стебло бамбука – до 1 м за добу. Найбільше листя має пальма Рафія - до 20 м. Найбільша квітка у світі – Рафлезія ( до 1 м в діаметрі, 6 кг). Найбільші плоди – гарбуз, кавун.123456
Виступ учасників групи «Журналісти». Загадки про рослини. Трави. Як пригріло сонце – стрілки. Зеленясті підняла. Від ласкавого тепла. Он її навколо скільки!Двір і лан і лук вкрива. Росяна густа…(трава) Безліч дзвоників маленьких На стеблиночках тоненьких Ніжних, білих, запашних… В травні ліс - не ліс без них. (конвалія).
Казка про дерева, кущі та їх сестричку травичку. З давніх-давен живе на світі матінка Природа. Вона дуже щедра й багата: є в неї земля, вода, сонце, місяць, багато рослин і тварин. На околиці села жили її діти: Дерево – найстарший братик, менші братики – Кущі, і їхня молодша сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони. Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин, і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі Кущі. Та миритися із цим не схотіли і після довгих роздумів покинули Дерево. Велике Дерево залишилося саме. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Ішов час. Минали дні, і Дереву стало самотньо. А тут іще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево. Тоді згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило рідню. Дерево попросило пробачення у своїх родичів, і вони простили його. Уранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випаровувати вологу із ґрунту. А вода напувала і Дерево, й Траву і приносила до їхнього коріння поживні речовини. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало всіх своєю кроною від пекучого сонця. Отак у дружбі й злагоді живуть вони і досі.
Кросворд «Рослина»1234 5 67 Чим рослина кріпиться до грунту? (корінь)Що дарує нам восени фруктове дерево? (плоди)Що знаходиться всередині плода? (насіння)Орган рослини, що утримує гілки і листки. (стебло)Що дерева скидають на зиму? (листя) Те, у що сіють насіння. (грунт)Орган, з якого виростає плід. (квітка)Усі матеріали оформлюються у вигляді друкованого журналу «Цікаве про рослини»
Виступ учасників групи «Друзі природи»Учні читають вірші на екологічні теми А. Костецького, Л. Костенко. Діти представляють результати серії дослідів під назвою «Чому квітка сумує» у вигляді фото- й відеоматеріалів і роблять висновки про вплив тютюнового диму та сонячного світла на ріст рослин, про те, що рослини захищають грунт від руйнування. Учні презентують фото - або відеоматеріали про стан рослинності у нашій місцевості (факти можуть бути як позитивні, так і негативні). Після перегляду зібраних матеріалів діти роблять висновок про недопустимість знищення рослин, про те, що треба бережливо ставитись до них.
Самооцінювання проекту. Я брав активну участь у роботі групи ____Я вносив вдалі пропозиції, які враховувала група____Я надавав підтримку іншим членам групи, заохочував їх до роботи_____Я висунув цілком нову ідею, що сподобалася іншим____Я вдало узагальнював думки інших і просував роботу групи вперед ____Я доповідав класу про результати групової роботи____Всього балів ______Кожен учень заповнює картку самооцінювання.