Презентація "Рослини - частина живої природи"

Про матеріал

Презентація інформаційно-пошукового проекту "Рослини - частина живої природи" розроблена відповідно до теми календарного планування з природознавства (автор Т. Г. Гільберг, Т. В. Сак. Нова програма) для учнів 3 класу. Дана презентація відображає розподіл роботи учнів над завданнями проекту.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інформаційно- пошуковий проект“РОСЛИНИ – ЧАСТИНАЖИВОЇ ПРИРОДИ!Підготувала: Вчитель початкової школиІ-ІІ ступенів с. Кального. Затор Ірина Ярославівна

Номер слайду 2

Мета і завдання проекту: систематизувати знання учнів про рослини як частину живої природи, розкрити взаємозв’язки між живою і неживою природою, формувати уявлення про будову рослини і функції її органів, вчити класифікувати предмети, робити висновки; розвивати вміння відшукувати інформацію з теми, презентувати виконану роботу; спонукати до дослідницької діяльності; пробуджувати пізнавальний інтерес; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до рослин.

Номер слайду 3

Механізм реалізації проекту:постановка проблеми;визначення теми, мети і завдань проекту;ознайомлення учнів зі змістом проекту та етапами його реалізації;пошукова робота учнів.

Номер слайду 4

Зміст проекту:І – група “Шукачі інформації”ІІ – група “Журналісти”ІІІ – група “Друзі природи”

Номер слайду 5

Учасники І групи – «Шукачі інформації»:доводять, що рослини – частина живої природи (Створюють презентацію «Оживіть рослину»);проводять гру, яка демонструє зв'язок живої й неживої природи, гармонію між усіма частинками природи;«беруть інтерв’ю» у кожного органа рослини; знаходять цікаву інформацію про органи рослин і презентують її у формі усного журналу «Вони – живі».

Номер слайду 6

Учасники ІІ групи – «Журналісти»:виготовляють журнал «Цікаве про рослини»;добирають загадки про рослини: трави, кущі, дерева.складають казку про рослини;готують кросворд, присвячений рослинам;добирають ілюстративний матеріал до теми.

Номер слайду 7

Учасники ІІІ групи – “ Друзі природи ”добирають вірші на екологічну тему;проводять екологічні досліди та доповідають про їх висновки (орієнтовна назва серії дослідів – «Чому квітка сумує?»);готують фото- або відеоматеріали щодо стану рослин у нашій місцевості..

Номер слайду 8

Презентація проекту. Виступ учасників групи «Шукачі інформації». Учасники показують презентацію «Оживіть рослину», створений з малюнків:І слайд – рослини живляться;ІІ слайд – рослина народжуються і розмножуються;ІІІ слайд – рослини ростуть і розвиваються;ІV слайд – рослини рухаються; V слайд – рослини дихають;VІ слайд – рослини вмирають.

Номер слайду 9

Гра «Ми в довкіллі» У грі беруть участь 7-8 дітей. Кожен вибирає собі роль: сонце, повітря, земля, зайчик, їжак, мишка, горіх, трава. Учні стають у коло. У кожного в руках – кілька ниток (до 1 м завдовжки). Кожна дитина розповідає, у кому з інших учасників «довкілля» її персонаж має потребу, та подає йому кінчик нитки. Наприкінці гри стає зрозуміло: жива і нежива природа тісно взаємопов’язані (із ниток утворюється павутинка).

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Усний журнал «Вони - живі». Коріння однієї смоківниці в Південній Африці сягало глибини 120 м. Найдовший корінь – верблюжа колючка (20 м). Дуже швидко росте стебло бамбука – до 1 м за добу. Найбільше листя має пальма Рафія - до 20 м. Найбільша квітка у світі – Рафлезія ( до 1 м в діаметрі, 6 кг). Найбільші плоди – гарбуз, кавун.123456

Номер слайду 12

Виступ учасників групи «Журналісти». Загадки про рослини. Трави. Як пригріло сонце – стрілки. Зеленясті підняла. Від ласкавого тепла. Он її навколо скільки!Двір і лан і лук вкрива. Росяна густа…(трава) Безліч дзвоників маленьких На стеблиночках тоненьких Ніжних, білих, запашних… В травні ліс - не ліс без них. (конвалія).

Номер слайду 13

КущіУ вінку зеленолистім,У червоному намисті,Видивляється у воду. На свою хорошу вроду (калина)Чорненькі намистинки. На кущику в садочку. Дівчатка і хлоп’ятка. Зривають їх охоче (смородина).

Номер слайду 14

Дерева. Літом одягається, а взимку одежі цурається (дерево). Я – дерево-красень, звуть мене … (ясен).

Номер слайду 15

Казка про дерева, кущі та їх сестричку травичку. З давніх-давен живе на світі матінка Природа. Вона дуже щедра й багата: є в неї земля, вода, сонце, місяць, багато рослин і тварин. На околиці села жили її діти: Дерево – найстарший братик, менші братики – Кущі, і їхня молодша сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони. Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин, і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі Кущі. Та миритися із цим не схотіли і після довгих роздумів покинули Дерево. Велике Дерево залишилося саме. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Ішов час. Минали дні, і Дереву стало самотньо. А тут іще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево. Тоді згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило рідню. Дерево попросило пробачення у своїх родичів, і вони простили його. Уранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випаровувати вологу із ґрунту. А вода напувала і Дерево, й Траву і приносила до їхнього коріння поживні речовини. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало всіх своєю кроною від пекучого сонця. Отак у дружбі й злагоді живуть вони і досі.

Номер слайду 16

Кросворд «Рослина»1234 5 67 Чим рослина кріпиться до грунту? (корінь)Що дарує нам восени фруктове дерево? (плоди)Що знаходиться всередині плода? (насіння)Орган рослини, що утримує гілки і листки. (стебло)Що дерева скидають на зиму? (листя) Те, у що сіють насіння. (грунт)Орган, з якого виростає плід. (квітка)Усі матеріали оформлюються у вигляді друкованого журналу «Цікаве про рослини»

Номер слайду 17

Виступ учасників групи «Друзі природи»Учні читають вірші на екологічні теми А. Костецького, Л. Костенко. Діти представляють результати серії дослідів під назвою «Чому квітка сумує» у вигляді фото- й відеоматеріалів і роблять висновки про вплив тютюнового диму та сонячного світла на ріст рослин, про те, що рослини захищають грунт від руйнування. Учні презентують фото - або відеоматеріали про стан рослинності у нашій місцевості (факти можуть бути як позитивні, так і негативні). Після перегляду зібраних матеріалів діти роблять висновок про недопустимість знищення рослин, про те, що треба бережливо ставитись до них.

Номер слайду 18

Самооцінювання проекту. Я брав активну участь у роботі групи ____Я вносив вдалі пропозиції, які враховувала група____Я надавав підтримку іншим членам групи, заохочував їх до роботи_____Я висунув цілком нову ідею, що сподобалася іншим____Я вдало узагальнював думки інших і просував роботу групи вперед ____Я доповідав класу про результати групової роботи____Всього балів ______Кожен учень заповнює картку самооцінювання.

Номер слайду 19

Обговорення, оцінювання докладених зусиль, використаних можливостей, творчого підходу. Результати діяльності: Презентація «Оживіть рослину»Усний журнал «Вони - живі»Журнал «Цікаве про рослини»Фото-, відеоматеріали «Друзі природи».

Номер слайду 20

Література. Все про все на світі: Енциклопедія / Гол. ред. Л. Слабошпицька. – К.: Махаон – Україна. 2004. Повна ілюстрована енциклопедія школяра. – К. Країна мрій, 2006.

pptx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
860
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку