Урок з природознавства для 1 класу з розділу "Світ живої природи" на тему "Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин".
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. У королеви Природи не було дітей. І вона вирішила звернутися до Сонця, Зорі, до Дня і Ночі з проханням допомогти їй. Зоря послала на землю росинку, і та залишила там дві крапельки. Сонечко їх нагріло, День накрив їх своєю легкою повітряною мантією. На зміну Дню прийшла Ніч. Її невагома чарівна шаль лягла на краплинки. Ніч попросила Місяця, щоб він їх освітив сріблястим світлом. Лежать дві крапельки в зоряній колисці. Ніч заспівала їм колискову. Зоря підійшла й зняла зоряну шаль, покликала Сонце. Сонечко своїм промінням осяяло, зігріло крапельки. Сталося справжнє диво. Дві крапельки, схожі на перлинки, перетворились на дивовижну квітку і неперевершеного метелика. Вони зразу ж подружилися і полюбили одне одного. Сонечко, Зоря, День і Ніч покликали королеву Природу. Природа торкнулась до них губами, і всі побачили чудове перетворення. І квітка, і метелик стали чарівними феями. - Я назву їх Флорою і Фауною. Ти, Флоро, будеш феєю рослин. А тобі, Фауно бути феєю над тваринним світом, – промовила Природа.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. Усі рослини називають флорою нашої планети або зеленим дивом Землі. Є рослини невеличкого розміру, а є й гігантські. Є такі, що їх можна роздивитися лише під мікроскопом. Рослини є скрізь: у воді, на суші, у горах і пустелях. Деякі з них живуть дуже довго, а інші – всього-навсього декілька днів. Які з цих рослин ви знаєте?Де вони ростуть?Що спільного є в усіх рослинах?
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. КОРІНЬЗа допомогою кореня рослина живиться – вбирає воду і корисні речовини (мінеральні солі) з ґрунту. СТЕБЛОПо стеблу вода і поживні речовини піднімаються – розповсюджуються по всій рослині. ЛИСТОКЛистя теж потрібне рослині, воно "ловить" сонячне світло, що необхідне для розвитку рослин. КВІТКАНе було б квітів, не було б плодів. А в плодах ховається насіння, з якого потім виросте нова рослина.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. - Чим дихають рослини? Сонце, вода, повітря, ґрунт належать до неживої природи. Між живою та неживою природою існує тісний зв’язок. Рослини поглинають з повітря вуглекислий газ, а виробляють кисень. Ним дихають люди і тварини.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. - Не їж мене, - відказує чоловік, - я з тобою поділюся: давай, тобі – вершки, а мені – корінці. Ведмідь погодився. Прийшла осінь, приїхав чоловік за ріпою. Ведмедеві віддав вершки, а корінці на віз повантажив, та й на базар зібрався – ріпу продавати.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. А ведмідь і каже: "Дай-но мені твоїх корінців скуштувати”. Спробував ріпу, та як загарчить: - Обманув ти мене, чоловіче, твої корінці солодкі, а мої вершки – зовсім несмачні. Наступного разу корінці будуть моїми, а ти вершки забереш! Погодився чоловік.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. Наступного року посіяв чоловік пшеницю. Приїхав врожай збирати, а ведмідь його вже чекає. Віддав чоловік ведмедеві корінці, а сам повіз зерно молотити. Гризе ведмідь корінці - не смакує йому. Зрозумів, що чоловік знову надурив його, та й заборонив йому сіяти в лісі. З того часу чоловік поле засіває, а ведмідь у лісі мед, малину збирає.
Рослини, їхня будова. Практична робота. Вивчення будови рослин. - Якого розміру бувають рослини? - Що спільного є у всіх рослин? - Які частини рослин ви знаєте? - Для чого рослинам корінь? А стебло? - Яку роль відіграє листя? - Для чого потрібен плід? - Із чого починається розвиватися рослина?