Тема: Динамічні відтінки. СМ: М. Лисенко. «Думка-Шумка» (фрагменти)Мета: 1) формувати поняття «динаміка» на прикладі музичного твору М. Лисенка, ознайомитись з основними нюансами (f, p, mf, mp, ff, pp)2) розвивати вміння визначати і розпізнавати різні види гучності в музиці, вокально-хорові навички, тембровий слух;3) виховувати ціннісне ставлення до музики українського класика
В музиці, як і в образотворчому мистецтві, є чисті фарби, є й відтінки, полутони (наприклад, синій – блакитний, червоний – рожевий, зелений – салатний тощо). Плавні переходи від світлого до темного і навпаки, різкі переходи. В динаміці також є дуже голосно, дуже тихо, а є відносно голосно або відносно тихо. Такі нюанси позначаються mf, mp
Який характер твору? Чи відрізняється «Думка» від «Шумки»? Чи був плавним перехід динаміки?«Думка» - не що інше, як пісня кобзаря (дума), «Шумка» - народний танець. Розгляньте картину-двовзор О. Шупляка «Кобзар». Якій частині твору (за жанром твір – рапсодія, тобто теми побудовані на народних мотивах) відповідає?