На цьому тижні в школі проводиться традиційне свято — тиждень математики та фізики. Я не помилилася — це, справді, свято — в ньому беруть участь дуже багато учнів, учителів, проводяться конкурси, вікторини, конкурс математичної казки, учасниками якого ви були минулого року.
Всі організатори та учасники цього тижня намагаються ще раз продемонструвати, що математика — це дуже захоплююча творча наука.
Сьогодні для вас учні 8 класу підготували вікторину-подорож до країни Математики. Тож давайте із задоволенням рушати в дорогу!
Турнір кмітливих математиків
(гра для учнів 7 класу)
І тур. «Далі, далі …»
Правила. Кожна команда отримує протягом 2 хв 10 запитань. Відповідати слід негайно, або пропускати – казати «далі…».
За правильну відповідь – 1 бал.
І команда.
ІІ команда.
ІІ тур. «Підказки»
Правила. Команди по черзі отримують по 5 запитань. Ведучий називає три підказки, за якими слід вказати, про що йдеться. Після першої підказки – 3 с. на відповідь, потім дається друга підказка і знову 3 с. Після третьої підказки – 5 с на остаточну відповідь. Якщо слово відгадано після першої підказки – 3 бали, якщо після другої – 2, після третьої – 1 бал.
І. Помилки. 1.За це знижують оцінки.
2.Відмінники їх роблять рідко.
3.На них вчаться.
ІІ. Площа. 1.Зазвичай знаходиться в центрі міста.
2.Вимірюється у квадратних одиницях.
3.У прямокутника - це добуток довжини на ширину.
І. Геометрія. 1.У ній одних теорем більше 100.
2.Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
3.З грецької перекладається, як землемірство.
ІІ. Координати . 1.Їх не вистачало дітям капітана Гранта.
2.Військові їх не розголошують.
3.Бувають у вектора і у точки на площині.
І. Формули. 1.Запам’ятати їх не можливо.
2.За ними обчислюють.
3.Їх багато у підручнику.
ІІ. Діагональ. 1.У кола їх немає.
2.З’єднує несусідні вершини.
3.У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.
І. Екзамен. 1.Ним закінчується навчання.
2.Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3.Буває вступний або випускний.
ІІ. Кут. 1.У класі їх чотири.
2.Буває «глухим».
3. Вимірюється транспортиром.
І. Дзвоник. 1.Найприємніше на уроці.
2.Найнеприємніше на перерві.
3.Буває ще й останній.
ІІ. Циліндр. 1.Їх кілька у двигуні машини.
2.Є такий капелюх.
3.Схожий на каструлю.
ІІІ тур. «Продовжити ряд»
Правила. Цей тур письмовий. Кожна команда отримує 5 завдань на аркуші. До кожної з наведених послідовностей слів треба дописати ще одне, яке підходить за змістом. Час на виконання – 2 хвилини. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
І. 1)Арифметика, інформатика, алгебра…
2)Доба, година, хвилина…
3)Квадрат, ромб, прямокутник…
4)25, 36, 49…
5)Тонна, кілограм, грам…
ІІ.1)Гострий, тупий, прямий…
2)Лінійка, косинець, циркуль…
3)Діаметр, центр, дотична…
4)Клавіатура, монітор, сканер…
5)25, 40, 65…
ІV тур. «Анаграми»
Правила. Учасникам пропонують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв. Необхідно переставити букви так, щоб отримати слово, пов’язане з математикою. Відповідь дає команда, яка першою впорається із завданням. Правильна відповідь – 1 бал.
І і ІІ. (слова однакові)
ФОРІГАП – Піфагор
РЕТАМІД – діаметр
V тур. «Тест»
Правила. Учасникам ставиться запитання і пропонується три відповіді. На обдумування 10 секунд. Учасник піднімає картку з номером відповіді, яку вважає правильною. За правильну відповідь – 1 бал.
1.Що таке натуральне числа ?
1.Числа, що використовуються для вимірювання температури.
2. Числа, що використовуються для лічби предметів.
3. Числа, що не використовуються для лічби.
2.Що грецькою мовою означає слово «математика» ?
1.Наука.
2.Розум.
3.Думка.
3.Хто із перелічених осіб був одночасно і математиком і поетом ?
1.Ломоносов.
2.Пушкін.
3.Лейбніц.
4.Діячі якої науки не нагороджуються Нобелівською премією ?
1.Математики.
2.Географії.
3.Фізики.
5.Хто автор підручника геометрії, за яким ви навчаєтеся ?
1.Шкіль.
2.Погорєлов.
3.Колмогоров.
6.Який математик жив у бочці ?
1.Піфагор.
2.Декарт.
3.Діоген.
7.Ці природні кристали мають форму куба і є в кожному домі.
1.Цукор.
2.Сода.
3.Сіль.
8.Які числа в минулому вважалися абсурдними, фіктивними, числами від диявола ?
1.Прості.
2.Від’ємні.
3.Дробові.
9.Цю фігуру зображено на банкноті в 1 долар.
1.Куб.
2.Піраміда.
3.Конус.
10.Математику вже тому треба вчити, що вона розум до ладу приводить». Хто це сказав ?
1.Ломоносов.
2.Погорєлов.
3.Суворов.
11.Хто з письменників був також автором книжки з математики ?
1.Лев Толстой.
2.Т. Шевченко.
3.І. Франко.
12.Який з цих математиків був переможцем Олімпійських ігор ?
1.Декарт.
2.Ньютон.
3.Піфагор.
13.Математик, учення якого використовуються для нумерації стільців у кінотеатрах.
1.Ейлер.
2.Ньютон.
3.Декарт.
14.Місто, в якому жив давньогрецький учений Архімед.
1.Афіни.
2.Олімпія.
3.Сіракузи.
15.Найбільша одиниця вимірювання площі поля.
1. 1 м2.
2. 1 дм2.
3. 1 га.
Наш турнір закінчено.
Всі добре працювали,
А зараз час послухати,
Які у кого бали.
Підсумок. Слово журі.
1