Формування інформатичних компетентностей в учнів передбачає:розвиток універсальних навичок критичного мислення, зокрема вміння спостерігати і робити логічні висновки;використовувати інформаційні моделі;аналізувати ситуацію;розуміти загальний зміст повідомлення і його прихований смисл.
До інформатичних компетентностей включаються такі складові (вміння і здатності):здатність шукати, збирати, створювати, організовувати електронні дані, систематизувати отримані дані й поняття, уміння відрізняти суб’єктивне від об’єктивного, реальне від віртуального;використовувати потрібні засоби для комплексного розуміння і подання отриманих даних;шукати і знаходити потрібні веб-сайти і використовувати Інтернет-сервіси;використовувати інформаційні технології для критичного осмислення того, що відбувається, інноваційної діяльності в різних контекстах в школі і в побуті.
Компетентнісні задачі Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як засобу розв’язування. Під задачею розуміється система, обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та вимогу, тобто опис шуканого, обов‘язковими елементами якого виступають: запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань; завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій.
Складання компетентнісних задач має включати такі етапи:опис змісту проблемної ситуації з опорою на раніше засвоєні знання чи власний досвід учнів;формулювання вимог, що встановлюють початкові і граничні умови протікання навчальної діяльності;розробку критеріїв ефективності здійснення етапів виконання завдання і результуючого продукту діяльності учнів;розробку допомоги у формі запитання, завдання чи вправи, спрямованих на конкретизацію змісту описаної ситуації, уточнення сформульованих вимог, актуалізацію опорних знань і активізацію асоціативних і причинно-наслідкових зв’язків, необхідних для пошуку шляхів її вирішення;розробку настанов щодо якісного виконання певних завдань.
7 План презентаціїТитульний слайд (назва презентації, автор). Короткі відомості про життєвий шлях письменника. Цікаві факти із життя. Список джерел інформації(за наявністю.)Завдання. Підготувати повідомлення про українських письменників засобами програми створення комп’ютерних презентацій.
Значна роль у формуванні особистості людини як інтелектуального, мобільного й компетентного відводиться навчальній дисципліні інформатика, оскільки інформатичні компетентності на сьогодні є інваріантною складовою: знання, уміння і здатності, що стосуються використання інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденному житті, не залежать від змісту професійної діяльності майбутнього фахівця, а набуття учнями інформатичних компетентностей досягається у процесі навчання інформатики і решти предметів шкільного циклу на основі використання ІКТ. Виключну роль відіграє навчання інформатики й у підготовці учнів до продовження освіти і професійного самовизначення в умовах невпинного підвищення вимог до процесів і результатів праці в інформаційному суспільстві.