Формування компетентностей: предметна компетентність: формувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають ділення та множення десяткових дробів; ключові компетентності: 1) спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і записувати текст задачі математичною мовою; 2) уміння вчитися впродовж життя - визначати мету навчальної діяльності, прагнути до вдосконалення результатів своєї діяльності; 3) соціальна та громадянська компетентності–оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів. |
Діти, будь ласка, допоможіть Незнайку! Знайдіть помилки у завданні, яке виконував Незнайко.
1. Обчислити: 2. Обчислити найзручнішим 37,39*10=3,739; способом:
37,39*0,1=373,9; а) 245*12,4*0,04=1240;
37,39:10=0,3739; б) 0,05*8,7*2=87;
37,39: 0,01=3739; в) 4,46*0,34+0,66*4,46=446;
37,39*0,001=0,003739; г) 7,8*9,8-9,6*7,8=15,6; 37,39 :0,0001=37390. д) 0,125*23,4*8=2340.
Діти, будь ласка, перевірте свої розв’язки із розв’язками Знайка.
1.Обчислити: 2. Обчислити найзручнішим
а) 37,39*10=373,9; способом:
б) 37,39*0,1=3,73,9; а) 25*12,4*0,04=12,4*1=12,4;
в) 37,39:10=3,739; б) 0,05*8,7*2=8,7*0,1=0,87;
в)4,46*0,34+0,66*4,46=4,46*1=4,46;
г) 37,39: 0,01=3739; г) 7,8*9,8-9,6*7,8=7,8*0,2=1,56;
д) 37,39*0,001=0,03739; д) 0,125*23,4*8=23,4*1=23,4.
е) 37,39 : 0,0001=373900.
Перевіряємо, як Незнайко обчислює значення виразу та розв’язує рівняння. Ми виконуємо всі дії в стовпчик і звертаємо увагу на помилки Незнайка, щоб не допускати їх.
3. Обчислити значення
виразу: (56,42:1,4-1,536:0,32)ꞏ 2,16,8=84,97. 1) 56,42 :1,4=564,2 :14=4,3; 2) 1,536:0,32=153,6:32 =48; 3) 48 – 4,3=43,7; 4) 43,7 ꞏ2,1 = 91,77; 5) 91,77 – 6,8= 84,97. |
4) Розв’язати рівняння: 0,72:(0,8-х)=1,5; 0,8-х = 0,72:1,5; 0,8-х =0,045; х=0,8+0,045; х=0,845. Відповідь: 0,845. |
Діти, будь ласка, перевірте свої розв’язки із розв’язками Знайка.
3. Обчислити значення виразу: 4) Розв’язати рівняння:
(56,42:1,4-1,536:0,32)ꞏ2,1-6,8=67,75. 0,72:(0,8-х)=1,5;
Розв’язання.
1) 56,42 :1,4=564,2 :14=40,3; 0,8-х = 0,72:1,5;
2) 1,536:0,32=153,6:32 =4,8; 0,8-х =0,48;
3) 40,3-4,8 =35,5; х=0,8-0,48; 4) 35,5ꞏ2.1=74,55; х=0,32.
5)74,55- 6,8 =67,75. Відповідь: 0,32.
Задача. Білка в середньому за місяць з’їдає 5,6 кг горішків. За перший місяць вона з’їла 5,8 кг горішків. Скільки кілограмів горішків вона з’їла за другий місяць?
Розв’язання. Нехай за другий місяць білка з’їла х кг горішків. Тоді середнім значенням кількості горішків буде – (5,8+х):2, що за умовою задачі становить 5,6 кг.
Складемо рівняння: (5,8+х):2 =5,6;
5,8+х=5,6*2; 5,8+х=11,2; х= 11,2-5,8; х=5,4.
Отже, за другий місяць Білка з’їла 5,4 кг горішків.
Відповідь: 5,4 кг.
Задача 1. На зиму Вінні-Пух заготовив собі мед. За перший місяць він з’їв 45,5 кг, за другий – 48,8 кг, а за третій – 52,4 кг.
Скільки кілограмів меду в середньому (середнє значення) за один місяць з’їдав Вінні - Пух.
Задача 2. Барвінок збирав врожай яблук у своєму саду. З однієї яблуні він зібрав 62 кг яблук, з другої – 68 кг, з третьої 48 кг, а з четвертої -54 кг яблук. Яка врожайність яблук з однієї яблуні.
Задача 3. Автомобіль рухався 3 год зі швидкістю 56,4 км/год і 4 год зі швидкістю 62,7 км/год. Знайдіть середню швидкість автомобіля на всьому шляху.
Задача 4. Човен рухався по морю 3 год зі швидкістю 38,8 км/год і 2 год – затокою. Знайдіть швидкість, з якою рухався човен затокою, якщо його середня швидкість 36,4 км/год.
Бажаю успіхів!