Презентація: "Розв'язування задач і вправ"

Про матеріал
Матеріал підібраний для удосконалення вміння застосовувати поняття середнього арифметичного та середнього значення величин до розв'язування задач. Під час уроку учні, перевіряючи виконання завдань Незнайком, розвивають свою увагу, зосередженість та відповідальність.
Перегляд файлу


Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота

 

Формування компетентностей:

предметна компетентність: формувати вміння розв’язувати задачі, що передбачають ділення та множення десяткових дробів; ключові компетентності:

1) спілкування державною мовою - розуміти, пояснювати і записувати текст задачі математичною мовою; 2) уміння вчитися впродовж життя - визначати мету навчальної діяльності, прагнути до вдосконалення

результатів своєї діяльності;

3) соціальна та громадянська компетентності–оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів.

Діти, будь ласка, допоможіть Незнайку! Знайдіть помилки у завданні, яке виконував Незнайко.

1. Обчислити:             2. Обчислити найзручнішим 37,39*10=3,739;                 способом:

               37,39*0,1=373,9;   а) 245*12,4*0,04=1240;

             37,39:10=0,3739;                                              б) 0,05*8,7*2=87;

             37,39: 0,01=3739;                                            в) 4,46*0,34+0,66*4,46=446;

37,39*0,001=0,003739;     г) 7,8*9,8-9,6*7,8=15,6; 37,39 :0,0001=37390. д) 0,125*23,4*8=2340.

Діти, будь ласка, перевірте свої розв’язки із розв’язками Знайка.

1.Обчислити:                  2. Обчислити найзручнішим

а) 37,39*10=373,9;                                                  способом:

б) 37,39*0,1=3,73,9;                         а) 25*12,4*0,04=12,4*1=12,4;

в) 37,39:10=3,739;                                     б) 0,05*8,7*2=8,7*0,1=0,87;

в)4,46*0,34+0,66*4,46=4,46*1=4,46;

г)  37,39: 0,01=3739;           г) 7,8*9,8-9,6*7,8=7,8*0,2=1,56;

д) 37,39*0,001=0,03739;                                          д) 0,125*23,4*8=23,4*1=23,4.

е) 37,39 :   0,0001=373900. 

Перевіряємо, як Незнайко обчислює значення виразу та розв’язує рівняння. Ми виконуємо всі дії в стовпчик і звертаємо увагу на помилки Незнайка, щоб не допускати їх.

3. Обчислити значення

виразу:

(56,42:1,4-1,536:0,32)ꞏ 2,16,8=84,97.

1) 56,42 :1,4=564,2 :14=4,3; 2) 1,536:0,32=153,6:32 =48;

3)     48 – 4,3=43,7;

4)     43,7  ꞏ2,1 = 91,77;

5)     91,77 – 6,8= 84,97.

4) Розв’язати рівняння:

0,72:(0,8-х)=1,5;

0,8-х = 0,72:1,5; 0,8-х =0,045; х=0,8+0,045; х=0,845.

Відповідь: 0,845.

Діти, будь ласка, перевірте свої розв’язки із розв’язками Знайка.

3. Обчислити значення виразу:                                        4) Розв’язати рівняння:

(56,42:1,4-1,536:0,32)ꞏ2,1-6,8=67,75.                                      0,72:(0,8-х)=1,5;

Розв’язання.

1)     56,42 :1,4=564,2 :14=40,3; 0,8-х = 0,72:1,5;

2)     1,536:0,32=153,6:32 =4,8;  0,8-х =0,48;

3)     40,3-4,8 =35,5;                                              х=0,8-0,48; 4) 35,5ꞏ2.1=74,55;                                                  х=0,32.

5)74,55- 6,8 =67,75.                                                         Відповідь: 0,32.

Задача. Білка в середньому за місяць з’їдає 5,6 кг горішків. За перший місяць вона з’їла 5,8 кг горішків. Скільки кілограмів горішків вона з’їла за другий місяць?

Розв’язання. Нехай за другий місяць білка з’їла х кг горішків. Тоді  середнім значенням кількості горішків буде – (5,8+х):2, що за умовою задачі становить 5,6 кг.

Складемо рівняння: (5,8+х):2 =5,6;

5,8+х=5,6*2; 5,8+х=11,2; х= 11,2-5,8; х=5,4. 

Отже, за другий місяць Білка з’їла 5,4 кг горішків.

Відповідь: 5,4 кг.

Самостійна робота

Задача 1. На зиму Вінні-Пух заготовив собі мед. За перший місяць він з’їв 45,5 кг, за другий – 48,8 кг, а за третій – 52,4 кг.


Скільки кілограмів меду в середньому (середнє значення) за один місяць з’їдав Вінні - Пух.

Задача 2. Барвінок збирав врожай  яблук у своєму саду. З однієї  яблуні він зібрав 62 кг яблук, з другої – 68 кг, з третьої 48 кг, а з четвертої -54 кг яблук. Яка врожайність яблук з однієї яблуні.

Задача 3. Автомобіль рухався 3 год зі швидкістю 56,4 км/год і 4 год зі швидкістю 62,7 км/год. Знайдіть середню швидкість автомобіля на всьому шляху.

Задача 4.    Човен рухався по морю 3 год зі швидкістю 38,8 км/год і 2 год – затокою. Знайдіть швидкість, з якою рухався човен затокою, якщо його середня швидкість 36,4 км/год.                                                         

Бажаю успіхів!

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку