Презентація "Розвиток дрібної моторики"

Про матеріал
В презентації представлені теоретичні засади та практичні вправи для розвитку дрібної моторики учнів молодшого шкільного віку. Даний матеріал може бути використаний, як виступ або на дефектологічному занятті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток дрібної моторики. Вчитель – дефектологІваницька Т. Г.

Номер слайду 2

Дрібна моторика – це сукупність рухів пальців, долонь і кистей рук дитини. Розвиток дрібної моторики у дітей – один з істотних чинників, що відповідає не тільки за своєчасне формування навичок зв’язного мовлення у дошкільників, але і за загальний рівень їх інтелектуального розвитку.

Номер слайду 3

Вже доведено, що розвиток руки знаходиться в тісному зв'язку з розвитком мови і мисленням дитини. Тому робота з розвитку дрібної моторики повинна починатися із самого раннього віку .

Номер слайду 4

- сукупність скоординованих дій нервової, м’язової і кісткової систем, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних і точних рухів кистями і пальцями рук і ніг. З анатомічної точки зору, рухові і мовні центри в мозку знаходяться поруч, і отже, чим краще розвинена дрібна моторика, тим успішніше буде розвиватися і мова. Дрібна моторика розвивається природним чином починаючи з дитячого віку на базі загальної моторики. Спочатку дитина вчиться хапати предмет, потім з’являються навички перекладання з руки в руку, далі вже здатна малювати, правильно тримати пензлик і ложку. У дошкільному та ранньому шкільному віці моторні навички стають більш різноманітними і складними. Збільшується частка дій, які потребують узгоджених дій обох рук. «Витоки здібностей і обдарування дітей — на кінчиках їх пальців. Від них йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки.». В. А. Сухомлинський Дрібна моторика Актуальність роботи по розвитку дрібної моторики у дітей обумовлена різким збільшення дітей з відхиленнями в психомоторному та мовному розвитку. Вченими встановлено, що рівень розвитку мовлення перебуває у прямій залежності від ступеня сформованості рухів пальців рук. Тому важливо створити умови для накопичення дітьми рухового і практичного досвіду. Одним з головних засобів розвитку моторики рук служать ігри з предметами.

Номер слайду 5

Дрібна моторика взаємодієЗ уявою. З координацією. З спостережливістю. З мисленням. З увагою. З мовою. З зоровою та руховою пам’яттю

Номер слайду 6

Принципи роботи розвитку дрібної моторики: 1. Принцип систематичності;2. Принцип поетапності ;3. Принцип доступності та індивідуальності;4. Принцип інтеграції з другими видами діяльності;При недоліках дрібної моторики діти: Нездібні провести пряму лінію. Мають труднощі формування правильної траєкторії рухів при виконані графічних елементів. Відсутнє бажання малювати, ліпити, займатися ручною працею. В школі дуже повільний темп письма.1етап . Підготовчий Знайомство з олівцем;Графічні вправи “Доріжки”;Замальовування – вміння виділити контур;2етап . Автоматизація процесу роботи пальців з олівцем Ускладнюються графічні вправи ;Збільшується довжина доріжок;Копіювання по контуру, по крапках;3етап . Творчий. Складання предметних, а потім сюжетних малюнків з геометричних фігур по зразку;Знайомство з штриховкою;4етап . Підсумковий. Графічні диктанти;Складніші види штриховок;Знайомство з зошитами в косу лінійку та клітинку;Ігри з нетрадиційними матеріалами;Етапи розвитку дрібної моторики:

Номер слайду 7

Засоби розвитку дрібної моторики. Пластилін. Шнурівки. Вода. Олівці,лічильні палички. Крупа,намисто,гудзики. Ляльки. Пісок. Природний матеріал. Папір

Номер слайду 8

Отже, розвивати дрібну моторику рук у дітей можна в ігровій формі, використовуючи різноманітний нетрадиційний матеріал.  Мета цих ігор розвивати уяву, увагу, сенсорне сприйняття, тактильне сприйняття, посидючість, зорово-моторну координацію, дрібну моторику пальців рук.,математичне мислення (вчиться класифікувати, розрізняти предмети за розміром, рахувати),емоційний і творчий розвиток  .Ґудзиковий масаж. Картини із ґудзиків за зразком дорослого і за власною уявою. Гудзичні дерева для розвитку моторики, вивчення кольорів, пір року. Ґудзик в якості машинки, котра рухається по доріжках. Запам'ятай і повтори .Ґудзикові візерунки. Шнурівки. Залатай малюнок ґудзиками відповідного кольоруІгри з ґудзиками

Номер слайду 9

Ігри з намистинками. Нанизування на нитку намистинок, перебирання пальцями намиста – прості й корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук

Номер слайду 10

Шукаємо скарб. Пересипаємо крупу. Сортуємо крупу. Парні мішечки. Дивовижні малюнки з манки. Незвичайні аплікаціїСтворюємо візерункиІгри з крупами

Номер слайду 11

Ігри з піском

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Ігри з пластиліном. Для дітей зі слабкими м'язами рук дуже корисно проводити заняття ліплення з пластиліну. Крім творчого самовираження,дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців.

Номер слайду 14

Ляльки. Вони відповідають можливостям дитини та розвивають їх. Ляльки бувають різні: ляльки-петрушки, в'язані пальчикові ляльки, «ляльки-рукавички», комбіновані ляльки, ляльки-маріонетки.

Номер слайду 15

Ігри з папером. Папір можна рвати, м'яти, складати, розрізати ножицями. Ці ігри та вправи допоможуть дитині дізнатися, як звичайний папір перетворюється в красиві аплікації і забавні об'ємні іграшки. Розвитку точних рухів і пам'яті допомагають заняття в техніці «орігамі».

Номер слайду 16

Ігри з прищіпками Звук і колір. Різнокольорові прищіпки. Кольорові краплини. Маленький аптекар. Прищіпки в кошику. Постав наголос Кольорові коробки Збудуємо парканчики. Кольоровий круг Допоможемо мамі

Номер слайду 17

Найди іграшки. Зроби буси для любої бабусіЗлови змійку. Накорми ляльку. Виклади візерунок. Макаронні картини. Виростимо казкове дерево. Вилікуй букву. Побудуй будинокІгри з макаронами

Номер слайду 18

Ігри з кришечками «Побудуй за зразком»  «Овочі та фрукти» « Різнобарвний килим » «Великий – маленький  » «Склади Візерунок». «Знайди предмети такого ж кольору» « Веселий потяг » «Де помилилася Білосніжка?»«Машинки їдуть по домівках» «На ремонт» «Розсели по домівках»

Номер слайду 19

1. Масаж кисті рук шишками, горіхами, жолудями.2. Позбираємо каштани.3. Покатаєм колобок.4. Дощові краплинки5. “Що ти відчув?”6. "Незвичайний малюнок". 7. «ВІДГАДАЙ: ХТО Я»8. «ЧИМ БАГАТА ХАТА»9. «ЧАРІВНА СКРИНЬКА»Ігри з природним матеріалом (шишками, каштанами та жолудями )

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Ігри з олівцями

Номер слайду 23

Пальчикова гімнастика. Включення пальчикових ігор та вправ в будь-яке заняття викликає у дітей пожвавлення, емоційний підйом і надає специфічну тонізуючу дію на функціональний стан мозку і розвиток мови.

Номер слайду 24

Добрий день

Номер слайду 25

сніжок

Номер слайду 26

квіти

Номер слайду 27

барабан

Номер слайду 28

бабуся

Номер слайду 29

замок

Номер слайду 30

Пальчикові ігри - це унікальний засіб для розвитку дрібної моторики та мовлення дитини в їхній єдності і взаємозв'язку. Розучування текстів з використанням гімнастики стимулює розвиток мови, уваги, уяви, виховує швидкість реакції і емоційну виразність. Дитина краще запам'ятовує віршовані тексти; його мова робиться більш виразною.

Номер слайду 31

Головне, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції, те що буде викликати зацікавленість і приведе до позитивного результату в розвитку дрібної моторики та мовленні дитини. Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 вересня 2022
Переглядів
5342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку