Методичний матеріал для вчителів фізичної культури, що викладають в початкових класах. В презентації висвітлено важливість, різновиди та способи розвитку фізичних якостей учнів молодшого шкільного віку.
Розвиток фізичних якостей учнів молодшого шкільного віку. Фізичні вправи можуть замінити багато ліків, але жодні ліки в світі не можуть замінити фізичні вправи. А. Моссо
Номер слайду 2
Важливість фізичного розвитку в початкових класах. Вікові особливості молодших школярів. Значення фізичних вправ для здоров'я, психічного і соціального розвитку. Формування здорового способу життя з дитинства.
Номер слайду 3
Вікові особливості молодших школярів. Результати дослідження особливостей фізичного розвитку дітей молодшої школи показало, що як загальна оцінка кожного класу, так і більшість антропометричних показників мають середній бал. З віком як у хлопчиків так і у дівчаток молодшого шкільного віку відбуваються зміни у фізичному розвитку. Але, слід відмітити, що процес росту у дівчаток і хлопчиків до 10 років послідовно однаковий, отже, це — відносно «спокійний» віковий період. Антропометричні показники у віці від 7 до 10 років не мають значних відмінностей у ході розвитку між хлопчиками і дівчатками. Але у хлопчиків спостерігається високий рівень ЖЄЛ і показників сили кисті по відношенню до дівчаток. Планування організованого навчання фізичним вправам дітей з врахуванням індивідуального рівня їх фізичного стану забезпечує кожній дитині, при систематичному їх виконанні, оптимальний рівень здоров’я, життєдіяльності, навчання. Для активізації мотиваційної сфери з метою покращення фізичного розвитку дітей рекомендуємо розвиток рухових здібностей здійснювати за допомогою ігрового методу.style.font. Weight
Номер слайду 4
Значення фізичних вправ для здоров'я, психічного і соціального розвитку. Вони відіграють ключову роль у поліпшенні настрою, зменшенні больових відчуттів та стресу, а також підтримують загальний психічний стан. Доведено, що систематичні фізичні навантаження посилюють кровопостачання мозку та покращують його структуру.
Номер слайду 5
Формування здорового способу життя з дитинства. Причина погіршення здоров’я молодших школярів полягає не стільки в несприятливих умовах життя, скільки в недостатній увазі до створення відповідних умов педагогічного процесу, застосування здоров’язберігаючих і здоров’яформуючих навчальних технологій. Вирішення цієї проблеми краще здійснювати за такими напрямами через: - створення відповідного шкільного середовища;- використання здоров’язберігаючих і здоров’яформуючих технологій і технік у процесі навчання;-освіту в галузі здоров’я. Структура здоров’язберігаючої компетентності повинна містити низку життєвих навичок, що сприяють формуванню здорового способу життя : 1. Життєві навички, що сприяють фізичному здоров’ю: - навички раціонального харчування; - навички рухової активності; - санітарно-гігієнічні навички; - режим праці та відпочинку. 2. Життєві навички, що сприяють соціальному здоров’ю: - навички ефективного спілкування; - навички співчуття; - навички розв’язування конфліктів; - навички поведінки в умовах тиску, погроз, дискримінації; - навички спільної діяльності та співробітництва.3. Життєві навички, що сприяють духовному та психічному здоров’ю: - самоусвідомлення та самооцінка; - навички самоконтролю; - мотивація успіху та тренування волі; - аналіз проблем і прийняття рішень; - визначення життєвих цілей та програм.
Номер слайду 6
Основні фізичні якості, які варто розвивати: Сила: вправи для розвитку м'язів, зокрема рук, ніг та тулуба. Витривалість: вправи, що розвивають загальну та спеціальну витривалість. Швидкість: спринтерські вправи, ігри на реакцію. Гнучкість: вправи для розвитку суглобової рухливості та еластичності м'язів. Координація: вправи на рівновагу, точність рухів і моторні навички.
Номер слайду 7
Методи і засоби розвитку фізичних якостей: Розвиваючі ігри для молодших школярів. Комплекси вправ на розвиток кожної фізичної якості. Використання спортивного інвентаря (м'ячі, скакалки, кільця, конуси тощо). Гімнастика, розминки та вправи на свіжому повітрі.
Номер слайду 8
Організація та планування занять з фізичної культури: Структура уроку фізичної культури (розминка, основна частина, завершення). Як правильно дозувати навантаження залежно від віку та фізичних можливостей.Індивідуальний підхід до кожного учня.
Номер слайду 9
Вплив фізичних вправ на загальний розвиток дитини: Поліпшення концентрації, пам'яті, здатності до навчання. Формування позитивної самооцінки, командної роботи, впевненості. Зміцнення імунної системи і зниження ризику захворювань.
Номер слайду 10
Поради для батьків щодо підтримки фізичної активності дітей: Заохочення до активних ігор вдома і на природі. Встановлення здорового режиму дня і правильного харчування. Підтримка дитини у спортивних інтересах, спільні активності.
Номер слайду 11
Заохочення фізичної активності з раннього віку є ключем до формування здорового способу життя та розвитку гармонійної особистості. Активний рух з дитинства сприяє фізичному розвитку, зміцнює імунну систему та покращує психоемоційний стан. Фізична активність знижує дратівливість і тривожність, покращує самопочуття, додає впевненості в собі, сприяє соціальній інтеграції дітей у суспільстві. Діти та підлітки віком від 5 до 17 років повинні активно рухатися щонайменше 60 хвилин щодня.