Презентація "Розвиток комунікативних умінь вихователя дошкільного закладу"

Про матеріал
Комунікативна компетентність дошкільного педагога – це його невід’ємна професійна здатність, необхідна для ефективного виконання педагогічної діяльності у дошкільному навчальному закладі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Розвиток комунікативних умінь вихователя дошкільного закладу»

Номер слайду 2

Комунікативні уміння — це здатність людини взаємодіяти з іншими людьми, адекватно інтерпретуючи отримувану інформацію, а також правильно її передаючи. Ці навички дуже важливі в суспільстві, коли щодня необхідно взаємодіяти з багатьма людьми.

Номер слайду 3

Виділяється чотири групи узагальнених комунікативних умінь:інформативно-змістові;структурно-композиційні;граматико-стилістичні;редагування.

Номер слайду 4

Комунікативність має різні рівні виявлення. Так, легко пізнати людину, гіпертрофована комунікативність якої робить її надокучливою, втомливою. Найчастіше такі люди намагаються стати центром спілкування, погано усвідомлюють позицію партнерів, не зважають на їхню точку зору в ситуаціях приймання рішення. Такий рівень характеризують як гіперкомунікативність.

Номер слайду 5

Трапляються і люди, які мало спілкуються, вони не здатні підтримувати контакт, організовувати зворотний зв'язок із співрозмовником. У їхній присутності розмова, як правило, згасає партнери у спілкуванні відчувають внутрішній дискомфорт і невдоволення результатами спілкування. Такий рівень називають гіпокомунікативністю.

Номер слайду 6

Професійне спілкування передбачає наявність таких умінь:а) оперативно і правильно орієнтуватися в умовах спілкування, що постійно змінюються;б) правильно планувати і здійснювати систему комунікації;в) швидко і точно знаходити адекватні комунікативні засоби;г) постійно відчувати та підтримувати зворотний зв'язок у спілкуванні.

Номер слайду 7

Компонентами професійно-педагогічної комунікативності вихователя є: 1. Наявність стійкої потреби в систематичному спілкуванні з дітьми у різних сферах.2. Органічна взаємодія загальнолюдських та професійних показників комунікативності.3. Емоційне задоволення на всіх етапах спілкування.4. Наявність здібностей до здійснення педагогічної комунікації.5. Наявність комунікативних навичок і вмінь.

Номер слайду 8

Для розвитку комунікативних умінь вихователя дошкільного закладу доцільно використовувати дані вправи.

Номер слайду 9

Вправа "Розфарбуй слово". Мета: активізувати творчу уяву, уміння міркувати нестереотипно, вчити учасників домовлятися один з одним. Час виконання: 10 хвилин. Опис вправи. Тренер. Одним із дієвих методів розвитку мовлення дошкільників є використання лексичних вправ, що збагачують словник дитини. Прошу учасників узяти по одній площинній фігурі та об'єднатися в чотири групи за кольором. На кожній фігурі написано слово, яке буде заборонено називати. Ви повинні описати це слово, не називаючи його. Приклад завдання: халат (як сніг, як цукор, як пелюстки і ромашки), заборонене слово - білий.

Номер слайду 10

Вправа "Продовж вислів". Мета: сприяти розвитку сміливості у висловлюваннях, допитливості та гнучкості думки. Час виконання: 5 хвилин. Опис вправи. Тренер. Я буду зачитувати вам прислів'я, а ваше завдання - закінчити його на власний розсуд, використовуючи при цьому гнучкість, думки та образність слова. Завдання буде йти колом. Менше говори, більше... (слухай, думай, працюй). Хто любить працювати, тому... (нема часу сумувати, не доведеться голодувати). Не смійся з іншого, щоб... (не сміялися з тебе). Не кажи того, чого... (не знаєш). Менше говори - більше... (зробиш, почуєш). Не соромся питати про те, чого... (не знаєш, не чуєш). Що менше думок, то більше... (пліток, теревенів, балачок). З мудрим говорити, що ... (мед пити, розуму набратися). • Солодкими словами можна... (виманити й гадюку, брехню розказати).

Номер слайду 11

Вправа "Синквейн". Мета: тренувати здатність узагальнювати інформацію, висловлювати її декількома словами. Час виконання: 10 хвилин. Опис вправи. Тренер. Прошу вас узяти по одному листочку. На ньому написано слово. Об'єднайтеся в чотири групи за однаковими словами (мова, діти, педагог, спілкування). Зараз ми з вами будемо складати нестандартний вірш - синквейн. Синквейни - швидкий і потужний інструмент для аналізу, синтезу й узагальнення інформації. Хочу пригадати вам правило його складання: 1 ряд містить слово-іменник, що позначає тему вірша; 2 ряд - два прикметники, що описують тему; 3 ряд - три дієслова, що позначають дії, пов'язані темою;4 ряд - речення з чотирьох слів, у якому висловлено ставлення до теми;5 ряд - це слово-резюме, яке позначає нову інтерпретацію теми.

Номер слайду 12

Комунікативна компетентність дошкільного педагога – це його невід’ємна професійна здатність, необхідна для ефективного виконання педагогічної діяльності у дошкільному навчальному закладі.

pptx
Додав(-ла)
Ivashkiv Kateryna
Додано
26 грудня 2021
Переглядів
1693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку