Проект “ Нова українська школа ”За експертними оцінками , більш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці , які вміють навчатися впродовж життя , критично мислити , ставити цілі та досягати їх, працювати в команді спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.Ідея критичного мислення стала життєво важливою для сучасної людини.
Стадії технології розвитку критичного мислення.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Стадія. Функція. Виклик. Спонукати до роботи з новою інформацією, стимулювати до згадування того, що відомо, сприяти безконфліктному обміну думками. Осмислення змісту. Отримання і класифікація нової інформації, коригування учнем визначених цілей навчання. Рефлексія. Аналіз змісту отриманих знань, подальший план навчання, обмін думками про отриману інформацію.
Логічні та пошукові питання . Перуку не можна носити постійно . Чому ?У людини рогові речовини нігтів червоні, півмісяцева смужка біла. Чому?У чоловіка при погляді на цінник на шубі почервоніло обличчя і пришвидшилося серцебиття. Чому?(З точки зору серцево - судинної системи.)Пояснити прислів'я :” Гріє не кожух, а їжа .”
Шість капелюхів критичного мислення. Шість груп – кожна приміряє шляпу, повідомляє точку зору на одну й ту ж проблему. 1. Білий капелюх – констатує готові факти, без їх обговорення.2. Жовтий капелюх – вишукуємо позитивні моменти, успіхи3. Чорний капелюх – констатують негативні моменти , вказують на ризики.4. Зелений капелюх – альтернативні рішення, модифікуємо існуючи і придумуємо нові ідеї.5. Червона шляпа – емоційна, які почуття, емоції виникли.6 . Синій капелюх – керує процесом, визначає послідовність, підсумовує результати.
Логічно – пошукові картки ( з тексту підкресліть ознаки, риси, характеристики заданих явищ і об'єктів.) Еволюційний процес. Зворотний, безперервний , планові зміни, необоротність, торкається тільки зовнішнього вигляду , адаптивність, історичність, прагнення до досконалості, базою є модифікації, поступовий перехід вид вищих градацій до нижчих, мутації , як джерело мінливості, вид – одиниця еволюції, прогрес досягається дегенерацією, боротьба за існування, штучний добір. Біосфера.Є окремою оболонкою навколо планети, жива речовина, постійний колообіг речовини, має межі, займає три географічні оболонки, вища стадія розвитку – ноосфера, закрита система, постійний обмін з довкіллям, сукупність всіх біогеоценозів, екосистема вищого порядку , не обмежена озоновим шаром, найвища концентрація біомаси в нижньому шарі гідросфери.