Розвиток критичного мислення як інструмент формування компетентної соціалізованої особистості в умовах сучасної освіти
Номер слайду 2
“Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь .” В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Сучасний учень повинен. Швидко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;Критично мислити;Використовувати набуті знання у навколишній дійсності;Бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо мислити;Бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, вміти працювати в команді;Вміти уникати конфліктів, та виходити з різних конфліктних ситуацій;Здобувати, переробляти інформацію з різних джерел та застосовувати її; Бережливо ставитися до свого здоров'я і здоров'я інших, як найвищої цінності;Вміти визначати своє кредо і стиль
Номер слайду 4
Діяльнісний підхід до формування соціальної компетентностіУчитель. Різнорівневі завдання на уроціВаріативні домашні завдання. Перелік тем творчих робіт. Різні форми оцінювання знань. Організовує роботу в групах, парах на уроціСтворює проблемні ситуаціїРекомендує самооцінку та взаємооцінку знань. Учень. Робить вибір рівня класних та домашніх завдань. Працює в групах, парах , індивідуально. Дає оцінку своїм відповідям. Звертається до альтернативних джерел інформації – Інтернету, комп'ютерних баз даних. Працює з підручниками, художніми текстами
Номер слайду 5
Критичне мислення Є мислення самостійне;Пов'язане із знанням і базується на ньому;Починається з постановки питань і з'ясування проблем, які потрібно вирішити;Потребує переконливого аргументування;Є мислення соціальне.
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Дешифрувальник. Фішбоун або кістка риби. Система позначок. Стратегія “Запитальні слова”Прийом діаманта. Тект-опис“Передбачення”Вірні та помилкові твердження. Мозковий штурм. Асоціативний кущ. Відтермінована відгадка. Діаграма Венна. П'ятихвилинне есе. Лексична хвилинка. Питання-відповідь. РАФТ-технологія. Гронування або кластер. Шість капелюшків де Боно. Прийоми критичного мислення