Презентація "Розвиток культури і повсякдення в 1914 – 1921 рр"

Про матеріал
Клас. 10 Предмет. Історія України Автор уроку: Росовська Лариса Петрівна, учителька Бандурського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, спеціаліст першої категорії. Тема. Розвиток культури і повсякдення в 1914 – 1921 рр.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

1. Дайте визначення поняттю «культура». 2. Яким був стан освіти в Україні на початку ХХ ст.? 3. Пригадайте, які державні утворення існували на території України з початку Української революції? 4. Які процеси відбувалися в Україні в 1917–1921 рр.? А. Центральна Рада, Українська держава, Директорія, УРСР Б. Це сукупність матеріальних і духовних цінностей, що об'єднує науку, освіту, літературу, мистецтво, мораль, уклад життя тощо; В. Революції, повалення російського самодержавства, відродження української державності, війна більшовиків проти УНР, громадянська війна, встановлення радянської влади, перехід західноукраїнських земель до Польщі. Г. Лише 19,8 % українців були письменними за Всеросійським переписом 1897 р. Початкова освіта знаходилася у занедбаному стані. Через матеріальні труднощі більшість дітей робітників і селян вибувала з початкових шкіл;

Номер слайду 3

Дайте визначення поняттю «культура» Б. Це сукупність матеріальних і духовних цінностей, що об'єднує науку, освіту, літературу, мистецтво, мораль, уклад життя тощо; 2. Яким був стан освіти в Україні на початку ХХ ст.? Г. Лише 19,8 % українців були письменними за Всеросійським переписом 1897 р. Початкова освіта знаходилася у занедбаному стані. Через матеріальні труднощі більшість дітей робітників і селян вибувала з початкових шкіл; 3. Пригадайте, які державні утворення існували на території України з початку Української революції? А. Центральна Рада, Українська держава, Директорія, УРСР 4. Які процеси відбувалися в Україні в 1917–1921 рр.? В. Революції, повалення російського самодержавства, відродження української державності, війна більшовиків проти УНР, громадянська війна, встановлення радянської влади, перехід західноукраїнських земель до Польщі.

Номер слайду 4

Живи, Україно, живи для краси, Для сили, для правди, для волі! Шуми, Україно, як рідні ліси, Як вітер в широкому полі. О. Олесь

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Проблемне питання: В чому ж проявилося культурне піднесення суспільства? Що позитивного і негативного було в розвитку культури українського народу?

Номер слайду 8

Навчитися аналізувати особливості розвитку культури в 1914-1921 рр. Зрозуміти причини специфіки розвитку культури України в 1914-1921 рр. Пробувати себе в різних видах діяльності. Отримати гарну оцінку. Формувати впевненість у власних силах. Навчитися бути активним.

Номер слайду 9

План Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Наука. Мистецтво. Георгій Нарбут. Релігійне життя.

Номер слайду 10

Схема «Позитивні та негативні фактори впливу на розвиток культури» Позитивні фактори Негативні фактори

Номер слайду 11

Фактори, які впливали на розвиток української культури

Номер слайду 12

Фактори, які впливали на розвиток української культури

Номер слайду 13

Позитивні та негативні фактори впливу на розвиток культури

Номер слайду 14

І трійка Завдання: дослідити здобутки українських урядів в освітній політиці й культурно-освітня діяльність громадських організацій

Номер слайду 15

Робота з історичним джерелом Про що свідчить даний документ?

Номер слайду 16

Робота з плакатами Розгляньте уважно плакати. Опишіть їх.

Номер слайду 17

ІІ пара Завдання: дослідити стан науки

Номер слайду 18

Дайте відповідь на запитання: Коли відбулось урочисте відкриття УАН? Хто став першим очільником УАН? Які відділи було створено? Хто наразі очолює НАН України? https://www.youtube.com/watch?v=amPwk_KtQ0Q Робота з відео «День в історії. Заснування Національної академії наук»

Номер слайду 19

ІІІ пара Завдання: дослідити творчі здобутки українських митців

Номер слайду 20

Моя думка Які ідеї пропагували митці?

Номер слайду 21

Знайомтесь: Релігійне життя! Опрацювавши додатковий матеріал, висловіть своє ставлення до нижченаведеного матеріалу. Газета «Херсонщина» від 6 січня 1918 р., стаття «Як більшовики розуміють волю віри» «У с. Вилковому на Одещині місцеві жителі також скуштували більшовицького режиму. Так, на свято Різдва два матроси-більшовики ввійшли під час служби Божої в церкву і почали стріляти з револьверів, потім почали зривати з церковних аналоїв образи і розривати їх на шматки. Далі побили священика, стягаючи з нього ризи, аж поки їх не втихомирило місцеве населення».  

Номер слайду 22

Проблемне питання: В чому ж проявилося культурне піднесення суспільства? Що позитивного і негативного було в розвитку культури українського народу?

Номер слайду 23

Усна рефлексія Що потрібно пам’ятати і як жити, щоб бути у наш час патріотом своєї держави та ЛЮДИНОЮ?

Номер слайду 24

Самоцінювання Картка самооцінки Прізвище, ім’я учня № Оцініть себе за кожним із критеріїв Бали (0-2) 1. Я активно працював(ла) на уроці 2. Я давав(ла) правильні відповіді на запитання 3. Я виконав(ла) всі завдання вчителя 4. Працюючи в парі, я висловлював(ла) свою позицію 5. Я запам’ятав(ла) нову інформацію 6. Я зрозумів(ла) тему Всього

Номер слайду 25

Обов’язкове: Опрацювати параграф 17 Завдання 8 с.127 (усно) За бажанням: Завдання 11 с.127 (усно)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Галюк Марина Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
6210
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку