Компетентнісний підхід - це один із важливих концептуальних принципів, який вивчає сучасну методологію оновлення змісту освіти. Виховувати компетентного творчого учня може лише компетентний і творчий вчитель.
«Розвиток професійних компетентностей вчителя початкової школи закладу загальної середньої освіти»Толстова. Світлана Юріївнавчитель початкової школи(1-4-ті класи)вищої кваліфікаційної категоріїХарківської загальноосвітньоїшколи I-IIIступенів № 111 Харківської міської ради. Харківської області{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Харків 2023
Номер слайду 2
Мета роботи: розкрити проблему професійної компетентності вчителя початкової школи
Номер слайду 3
Завдання: Науково обґрунтувати сутність поняття «професійна компетентність вчителя. Визначити критерії професійної компетентності вчителя початкових класів. Виявити роль професійної компетентності вчителя. Виявити шляхи підвищення професійної компетентності вчителя початкових класів
Номер слайду 4
Професійна компетентність учителя -це сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь методичної майстерності, гармонійна інтеграція яких в педагогічної діяльності дає оптимальний результат.
Номер слайду 5
Відповідно до мети НУШ конкретизовано основні завдання формування педагогічної компетентності:забезпечити оволодіння технологіями самоорганізації та самоактуалізації;створити умови для становлення професійної культури фахівця;активізувати формування ключових компетентностей вчителя початкових класів;формувати професійну мобільність;організувати методичну та дидактичну підтримку вчителя початкових класів;формувати соціальну активність на основі особистісних якостей та соціальних умінь особистості.
Номер слайду 6
Механізм розвитку професійної компетентності самого вчителя:* навчання на курсах підвищення кваліфікації;використання сучасних методик, форм, видів, засобів навчання і нових технологій;робота ШМО, творчі групи, майстер класи, предметні тижні;участь у педрадах, семінарах, конференціях;участь у різних конкурсах;участь у дослідницьких роботах, створення власних публікацій;узагальнення і поширення досвіду;атестація;творчі звіти;стимулювання діяльності вчителя;самоосвіта
Номер слайду 7
Методи самоосвіти:розробка електронних уроків, посібників;розробка тестів в електронному вигляді;підбір дидактичних матеріалів з предметів;розробка тематичних класних годин, позакласних заходів;розробка навчальних проектів;розробка матеріалу для підготовки учнів до олімпіад;створення електронної бібліотеки;зв’язок самоосвіти з практичною діяльністю.
Номер слайду 8
Практичне значення Формування професійної компетентності вчителя початкових класів забезпечує ефективність навчально-виховного процесу, сприяє різнобічному розвитку особистості учнів початкових класів. Виховати компетентного творчого учня може лише компетентний і творчий вчитель.
Номер слайду 9
Висновки. Компетентнісний підхід – це один із важливих концептуальних принципів, який вивчає сучасну методологію оновлення змісту освіти.
Номер слайду 10
Список використаних джерел«Професійна компетентність вчителя початкових класів» /за ред. В.Є. Берека, А. В. Галас -Х., 2018/«Професійна компетентність учителя нової української школи: формування, розвиток та удосконалення» (матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції 22 травня 2020 року) Тернопіль 2020