Презентація
Німеччинапочаток 20-тих років. Абстрактне мистецтво. Василь Кандінський Абстракціоністи були представлені творчістю художника В. Баушайстера, скульптора Р. Беллінга. За фашистської диктатури чимало митців (К. Кольвіц, Е. Барлах, О. Нагель) працювали нелегально, зберігаючи вірність гуманістичним ідеалам. Активно відроджувалися найвульгарніші форми реакційного й міщанського мистецтва. Шовіністичні традиції німецького реакційного романтизму, символізму й німецького варіанта модерну - "югендстилю".
20-30-х років - народження масової культури внаслідок тих різноманітних змін, що відбувалися в XIX і XX ст. Розпочинається століття масової естрадної музичної культури, пісень, що буквально відразу завдяки виконанню на радіо, а після цього- тиражуванню на грамплатівках ставали надбанням мільйонів, які робили їхніх виконавців "зірками". Це Марлен Дітріх у Німеччині, Моріс Шевальє у Франції.
До Першої світової війни в мистецтві панував реалізм. Коли світ втратив свою гармонійність і раціональність в очах художників, архітекторів, музикантів, його реалістичне відображення ніби перестало мати сенс. Відбулися зміни в осмисленні ролі митця. Вона тепер полягала не у відображенні світу, а у вираженні митцем свого бачення і розуміння.
Визначальний вплив на розвиток мистецтва справляли національно-державні ідеї Перша концепція долучитися до сучасного мистецтва і течій. Передусім запозичувалися уроки так званого нового традиціоналізму з його відродженим реалізмом. Особливо це відбилося на жанровому портреті. Друга концепція мала своєю опорою національні традиції. Ставилося завдання створити власне, нове, сучасне національне мистецтво. Звідси - звернення до класичної спадщини, національних, художніх і народних традицій.
Музична культура другої половини XX ст. була представлена класичним та популярним напрямками. Найвідомішими композиторами були Леонард Бернштейн (1918 - 1990) та Бенджамін Бріттен (1913 - 1976). Л. Бернштейн писав камерну та симфонічну музику, викладав музику в Гарвардському університеті, багато концертував світом. Упродовж 1959 - 1969 рр. він диригував оркестром Нью-Йоркської філармонії.
Популярна музика в Західній Європі в 1950 - 1970-х pp. була більш прив'язаною до класичних музичних традицій. Цей період характеризується інтенсивними пошуками нових засобів виразності, експериментів, великою кількістю стильових течій. В першій половині 20 століття поряд з продовженням традицій пізнього романтизму виникають нові стильові напрямки — імпресіонізм, неокласицизм відособлюються індивідуальні композиторські стилі. Значну увагу композитори приділяють музичному фольклору.
Одним з базових сенсорних матеріалів у методиці Марії Монтессорі є дзвіночки, робота з якими має на меті розвинути гостроту слухового сприйняття. Роботу з дзвіночками діти сприймають як гру — граючись зі звуком, вслуховуючись у нього, «наповнюючись» ним, роблять самостійні відкриття.
У вальдорфських дитячих садках і школах не розвивають спеціально ритм, слух, музичну пам'ять, але багато співають і рухаються під музику. Крім того, всі вчителі, що працюють у цьому напрямку, грають на тому чи іншому музичному інструменті. Самі ж прості інструменти (ударні, іграшкові, шумові) лежать відкрито і кожна дитина може на них пограти.
Музична система К. Орфа. Мета навчання - розвиток творчого потенціалу особистості. Музичне виховання здійснювалося в процесі “елементарного музикування”. Слово "елементарний" означає: первісний, початковий, найпростіший. Розробив дитячий інструментарій: ксилофони, металофони, глокеншпілі, літаври, барабани, тарілочки."Ким би не стала надалі дитина - музикантом чи лікарем, учнем чи робітником, завдання педагога - виховати у ній творче начало, творче мислення.
У Чехії та Словакії використовують досвід професора Л. Данієля з вивчення нот внаслідок співання “опорних пісень”, які починаються з певного ступеня звукоряду. У Німеччині учні на уроках музики займаються хоровим співом. Велике значення надається багатоголосному виконанню народних пісень без супроводу. У Болгарії уроки музики, на яких багато уваги приділяють хоровому співу, проводять з 1-го по 10-й клас. У Польщі музична освіта в школах ґрунтується на активному використанні співу, гри на музичних дитячих інструментах.
Таким чином, естетична думка протягом всього періоду ХХ століття розглядала музичне мистецтво не просто як засіб розвитку поглядів, смаків або здібностей, а й як могутній засіб соціалізації особистості, засіб формування специфічного суспільного духовно-емоційного досвіду як основи естетичної культури. У цьому контексті музичне виховання розвивалось у ХХ столітті як самостійна галузь педагогіки, основні концепції якої використовуються і сьогодні..