Урок розвитку зв’язного мовлення Зимові пригоди. Удосконалюємо зміст і форму написаного тексту. Підготувалавчитель початкових класів КГ №126 Костюк Валентина Василівна
Номер слайду 2
Організація класу Ось дзвінок сигнал подав —До роботи час настав. Ось і ми часу не гаймо,А урок свій починаймо.
Номер слайду 3
Відгадайте загадки Віхола на хмару сілаІ перину потрусила. Розв'язала з пір'ям міх -Полетів на землю ... Холодні та біленькі,Легенькі, мов пушинки,Мереживні, гарненькіЗ небес летять..... Твердий, міцний, блискучий. Зимовий самоцвіт. Водою колись був він,Холодний, мерзлий... Скрізь зима,Та що це, сон?– Сад цвіте! – гука Антон.– Білий цвіт он на калині!.. Та ми знаем, що це…(cніг)(сніжинки) (лід) (іній)
Номер слайду 4
Робота у зошиті (ст.42, завд.1) Прочитай текст. Усно визнач його тему. Добери заголовок і запиши його. Зимовий ранок сонячний і прозорий. На снігу іскринки переливаються. Тарасик і Тетянка дерев’яними лопатками прокидають стежку до хвіртки. Враз Тетянка до Тарасика: — Ой, поглянь — яблунька зацвіла! Задивилися Тетянка і Тарасик на яблуньку. А яблунька вся в інеї, наче у цвіту. — А на другій яблуньці он уже і яблука! — захоплено Тарасик..
Номер слайду 5
Робота у зошиті (ст.42, завд.1) Прочитай текст. Усно визнач його тему. Добери заголовок і запиши його.І справді — такі червоні, круглобокі. Та це ж снігурі на гілках посідали! Підійшли ближче, щоб роздивитися. А птахи — пурх! — і полетіли. Тетянка і Тарасик засмутилася. А біля хвіртки сніговик стоїть і до Тетянки й Тарасика усміхається. Мабуть, хоче сказати: зимовій казці не кінець. Вона тільки починається.
Номер слайду 6
Вправа «Квест-цікавинка»Іній утворюється так само, як і роса.Іній — це тверда роса. Після заходу сонця поверхня землі починає охолоджуватися, до ранку стає ще холодніше. Охолоджується і шар повітря, що прилягає до землі. Якщо в цьому повітрі міститься багато водяних парів, то, стикаючись із охолодженими предметами, пари осідаютьна них у вигляді краплинок води. Це роса. Вона утворюється, коли поверхня землі і предмети, що є на ній, охолоджені до температури вищої ніж 0 °С. При більш сильному охолодженні, коли температура нижча за 0 °С, на землі і на різних предметах осідають не краплі, а кристали води. Це іній. Він утворюється на землі, на траві, камінні та інших предметах. Утворення інею, як правило, відбувається у тиху погоду або при легкому вітерцеві.
Номер слайду 7
Вправа «Квест-цікавинка» Снігурі — червоногруді пташки з чорною шапочкою на голові. Маса тіла 32-34г, а довжина — 15—19см. Колір оперення самця значно красивіший. Черевце у сам ця червоне, а у самки — бурувато-сіре. Спинка, крила і хвіст — чорні. На хвості біла смужечка. Живуть снігурі переважно в хвойних лісах Півночі. До нас прилітають пізно восени й оселяються недалеко від людського житла. Мандруючи садами, вони збирають насіння бур'янів, ягоди, що залишилися зимувати на кущах. Надають перевагу горобині. Комахи в раціон снігурів потрапляють випадково і в незначній кількості.
Номер слайду 8
Завдання 2. Знайди слова у тексті, які повторюються Зимовий ранок сонячний і прозорий. На снігу іскринки переливаються. Тарасик і Тетянка дерев’яними лопатками прокидають стежку до хвіртки. Враз Тетянка до Тарасика: — Ой, поглянь — яблунька зацвіла! Задивилися Тетянка і Тарасик на яблуньку. А яблунька вся в інеї, наче у цвіту. — А на другій яблуньці он уже і яблука! — захоплено Тарасик. І справді — такі червоні, круглобокі. Та це ж снігурі на гілках посідали! Підійшли ближче, щоб роздивитися. А птахи — пурх! — і полетіли. Тетянка і Тарасик засмутилася. А біля хвіртки сніговик стоїть і до Тетянки й Тарасика усміхається. Мабуть, хоче сказати: зимовій казці не кінець. Вона тільки починається.
Номер слайду 9
Завдання 4. За змістом тексту добери до підкреслених слів синоніми, які дозволять уникнути невиправданих повторів. Тетянка і Тарасик - Яблунька- вони, діти, дітвора, до нихдеревце, яблуня, вона
Номер слайду 10
Завдання 5. Прочитай текст. Усно визнач недоліки в його побудові. Останнім, випустивши із зелених лапок скрипочку, засинає сам коник. Пізньої осені старі мурахи вкладають малих мурашат у ліжка, але малі мурашата пустують, граються, вередують. Тоді старі мурахи кличуть коника-стрибунця і просять заграти малим мурашатам колискову. Коник бере скрипочку і грає малим мурашатам тиху лагідну мелодію. І малі мурашата одразу засинають. За ними поринають у сон і старі мурахи. Ведмідь спить в барлозі. Їжак — у норі. Бджоли зимують у вулику. Риба — в озері. А от коник-стрибунець зимує в мурашнику. Не вірите?
Номер слайду 11
Завдання 6. Розташуй абзаци тексту з попередньої вправи у відповідному порядку і пронумеруй їх .1. Зачин2. Основна частина3. Кінцівка
Номер слайду 12
Завдання 7. Знайди і підкресли у тексті попередньої вправи словосполучення, які невиправдано повторююються. Заміни їх необхідним за змістом словами. . Старі мурахи -вони, мурашва, комахи,муравелі. Малі мурашата-комашня,мурашки, мурашня.
Номер слайду 13
Завдання 8. Поміркуй! Про кого так кажуть: . Працьовитий, як мурашка.
Номер слайду 14
Завдання 8. Запиши основну частину відредагованого тексту. Перевір написане! .