« Гра не є простою забавою. Це зміст життя дитини. У грі дитина живе. Сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя» К. Д. Ушинський. Рухливі ігри - дієвий метод навчання, виховання, фізичного розвитку дитини.
Номер слайду 3
Рухлива гра «Птахи»Під час цієї гри діти закріплюють назви перелітних і зимуючих птахів. Учитель називає птаха, який летить у теплі краї (граки, солов’ї, ластівки, лелеки, качки, гуси, стрижі і т. д.), діти починають літати, розмахуючи руками, а коли вчитель називає осілих птахів (горобці, голуби,ворони, сороки,сичі,сойки, дятли, синички, шишкарі і т.д.) діти зупиняються і починають вдавати, що змерзли і їм холодно. Вчителя можна замінити на учня.
Номер слайду 4
Рухлива гра “Море хвилюється”"Море хвилюється раз, море хвилюється 2, море хвилюється 3” - діти починають бігати, стрибати, імітують морські хвилі руками.“Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, морська фігура на місці замри". Правила: ворушитися, розмовляти, сміятися не можна, але правила придумати свої не заборонено, виберіть ведучого. Ускладнення: можна сказати, щоб діти не виходили за межі килимка, зупинятись треба тільки на килимку, розвивайте уважність. Після того як завмерли, треба звернутися до дитини або сказати слово, обране вами на початку гри, починаємо театр пантоміми, дивіться, вгадуйте, яку фігуру показує дитина. Якщо не вгадали, вам придумувати фігуру
Номер слайду 5
Рухлива гра “Море хвилюється” (2 варіант)-"Море хвилюється раз, море хвилюється 2, море хвилюється 3” - діти крокують, імітують морські хвилі руками.-“Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, пташки до нас в гості прийшли". Діти перетворюються на птахів і починають літати.-"Море хвилюється раз, море хвилюється 2, море хвилюється 3” - діти крокують, імітують морські хвилі руками.-“Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, зайчики до нас в гості прийшли". Діти перетворюються на зайчиків і починають стрибати.-"Море хвилюється раз, море хвилюється 2, море хвилюється 3” - діти крокують, імітують морські хвилі руками.-“Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три, конячки до нас в гості прийшли". Діти перетворюються на коней і починають поводити себе як конячки. І т. д.
Номер слайду 6
Українська народна рухлива гра «Кривенька качечка»Гравці розміщуються довільно на своїх килимках, стоячи на одній нозі, а зігнуту в коліні іншу ногу притримують ззаду рукою. Після слів: «Сонце розгорається, гра починається» - «Качечки» стрибають на одній нозі, притримуючи іншу ногу рукою, намагаючись не вийти за межі маленького килимка. Правило. Гравець, який став на обидві ноги або вистрибнув за межі килимка, виходить з гри. Виграє той. Хто протримається найдовше.
Номер слайду 7
Рухлива гра «Театр звірів»Учитель називає тварину, а діти мають наслідувати рухи тварин і птахів. Перемагає той, кому вдасться найточніше відтворити рухи та звички тварин (птахів). У грі діти удосконалюють свої рухи; розвивають їх виразність, точність, різноманітність; вчаться управляти своїм тілом.
Номер слайду 8
Рухлива гра «Совушка-сова»Ведучий зображує совушку, а всі інші гравці - птахи і комахи. Ведучий вигукує: «Прокидайтеся - день настав!». Всі учасники, крім ведучого, бігають по колу, розмахуючи руками, ніби крилами. Сова у цей час дрімає. Коли ж ведучий голосно вимовляє: «Ніч наступає - всі засипають!». Птахи і комахи зупиняються і завмирають. Тут совушка відправляється на полювання. Вона відшукує тих, хто сміється або ворушиться, забирає цих учасників у своє гніздо ( вони виходять з гри).
Номер слайду 9
«Жонглер»Учасники впродовж 1 хв. кидають м’яч угору, плескаючи у долоні перед собою або за спиною, й ловлять його після відскоку від підлоги.«Хто більше?»Діти стрибають на обох ногах зі скакалкою впродовж 10 сек або протягом певного часу. Перемагає той, хто за цей час виконає найбільше стрибків
Номер слайду 10
Рухлива гра «У річку, гоп!»Вчитель подає команду: - У річку гоп! – всі стрибають вперед. - На берег гоп! - всі стрибають назад. Часто вчитель повторює однакову команду декілька разів. У такому випадку всі залишаються на місці. Наприклад: - У річку гоп! – всі стрибають вперед. - У річку гоп! – всі стоять на місці. Хто стрибнув, той вибуває з гри. Гра продовжується до останнього гравця.
Номер слайду 11
Рухлива гра «Слухай музику»Мають бути заготовлені три мелодії. Під першу учні крокують на місці. Коли зазвучить інша музика (обумовлена яка саме) – учні повинні набути пози „лелеки“ (стояти на одній нозі, руки в сторони) або іншої, обумовленої раніше, пози. Якщо зазвучить третя, – учні повинні набути пози „жабки“ (присісти, п’ятки разом, носки й коліна в сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). Хто не впорався – вибуває з гри.
Номер слайду 12
Рухлива гра «Чотири стихії»Ведучий називає когось із гравців, вимовляючи при цьому назву однієї з чотирьох стихій: „земля“, „вогонь“, „вода“, „повітря“. Гравцям, чиє ім’я було названо, потрібно назвати живу істоту, для якої названа стихія є домом. У відповідь на слово „земля“ має бути названа будь-яка наземна тварина або рослина. Наприклад, вовк, корова або тополя. Якщо буде названа „вода“, гравець повинен згадати мешканців річок, озер, морів, океанів і боліт. Тут доречно буде згадка і пічкура, і кита, і акули, і бугая. Ведучий крикнув „повітря“ – потрібно назвати птицю або комаху. А ось при слові „вогонь“ гравцеві нічого кричати не потрібно. Він повинен просто підняти руки вгору і повернутися навколо себе. І при цьому ворушити пальцями рук, імітуючи язики полум'я. Гравець, який помилився і в стихію води „направив“, наприклад, зайчика, вибуває з гри. Важлива деталь: не можна повторювати назви птахів, тварин і риб за іншими гравцями. Якщо вже була названа щука, то ніхто з гравців її більше називати не повинен.
Номер слайду 13
Рухлива гра «Повтори за мною»Діти уважно дивляться на ведучого. Ведучий пропонує одній дитині повторити рухи, які він покаже. Інші діти уважно дивляться і оцінюють виконання жестами: плескають в долоні, якщо рухи правильні, і тупотять ногами, якщо неправильні.
Номер слайду 14
Рухлива гра «Світлофор»Ведучий тримає три кружечки. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Учні уважно слухають ведучого. Якщо вчитель демонструє жовтий світлофор, то учні переходять на ходьбу. Якщо зелений —починають бігати, якщо червоний — зупиняються. Якщо хтось із гравців під час гри діє неуважно, то виходить з гри ( він потрапив у аварію).
Номер слайду 15
Рухлива гра «Життя лісу»Кожний учасник обирає собі рослину, яка йому подобається (береза, верба, дуб та ін.). За сигналом учителя всі перетворюються на ліс і реагують на зміни погоди й час доби (тихий ніжний вітерець, сильний холодний вітер, ураган, дрібний грибний дощик, злива, спека, ласкаве сонце, ніч, град, мороз та ін.). Перемагає той, кому вдасться найточніше відтворити рухи дерев.
Номер слайду 16
Рухлива гра «Клас, струнко!»Учитель стоїть обличчям до учнів. Він подає різноманітні команди. Команду виконують лише в тому разі, якщо перед нею вчитель говорить: «Клас!». Той із гравців, хто припускається помилки, робить крок уперед, продовжуючи грати. Гра триває до 3 хв. Після її завершення вчитель називає найуважніших учнів. У такий спосіб засвоюють стройові команди, розвивають увагу та швидкість реакції.