«Самоосвіта майстра виробничого навчання,
як форма вдосконалення
професійної компетентності
Підготувала:
майстер виробничого навчання Кіценко Аліна Леонідівна
Маріупольський професійний машинобудівний ліцей
1«Самоосвіта майстра виробничого навчання,як форма вдосконалення професійної компетентності»Підготувала:майстер виробничого навчання Кіценко Аліна Леонідівна Маріупольський професійний машинобудівний ліцей
Номер слайду 2
2 «Кожен день, в який ви не поповнили своєї освіти хоча б маленьким, але новим для вас шматочком знання… вважайте безплідно і не зворотно для себе загиблим»К. С. Станіславський(1863—1938)
Номер слайду 3
3 Компетентність – міра відповідності знань, умінь і досвіду осіб певного соціально-фахового статусу реальному рівню складності виконуваних ними завдань і розв`язуваних проблем. Компетентність включає, крім суто професійних знань і умінь, що характеризують кваліфікацію, такі якості, як ініціатива, співробітництво, здатність до роботи в групі, комунікативні здібності, уміння вчитися, оцінювати, логічно мислити, відбирати і використовувати інформацію.
Номер слайду 4
4 Головні нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України свідчать:«Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов'язані: постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність»(Стаття 54 Закону України «Про освіту»)«Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників та професійне самовдосконалення –важлива умова модернізації освіти».(Національна доктрина розвитку освіти)«Професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників передбачаєпостійну самоосвіту, участь у програмахпідвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання».(Стаття 59 Закону України «Про освіту»)
6 Самоосвіта – це безперервний процессаморозвитку і самовдосконалення викладача.
Номер слайду 7
7«Учитель живе до тих пір, доки вчиться,як тільки він перестаєвчитися, в ньому вмирає вчитель»К. Ушинський(1824—1871)
Номер слайду 8
8 Структура процесу самоосвіти. Самоусвідомлення та прийняття рішення здійснювати процес самоосвіти. Планування самоосвіти Безпосередня практична діяльність з реалізації поставлених завдань, пов’язаних із роботою над самим собою. Самоконтроль та самокорекція своєї діяльності
Номер слайду 9
9 КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГА ДО САМООСВІТИКОГНІТИВНИЙ(базова культура особистості, професійні знання, вміння їх застосовувати)МОТИВАЦІЙНИЙ(усвідомлення особистої і суспільної значущості неперервної самоосвіти)ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ(вміння вибрати джерела пізнання і форми самоосвіти)МОРАЛЬНО-ВОЛЬОВИЙ(допитливість, критичність, працездатність)
Номер слайду 10
10 Участь у педагогічних виставках, творчих звітах, конкурсах, науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях тощо. Навчально-методичне консультування. Розробка, апробація навчально-методичних матеріалів. Виконання ролі наставників. Участь у роботіметодичних об’єднань. Створення портфоліо професійного розвитку. Сасмоосвіта; робота над науково-методичною темою. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇБЕЗПЕРЕРВНОГО РОЗВИТКУФАХОВОЇ ОСВІТИ ТА КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ
Номер слайду 11
«Ніколи не залишайте Вашої самоосвітньої роботи і не забувайте, що, скільки б Ви не вчились , скільки б не знали, знанням та освіті немає ні кордонів, ні меж»М. О. Рубакін(1862—1946)11
Номер слайду 12
Відмінною рисою самоосвіти майстрае є те, що результат такої роботи – розвиток учнів, а не тільки самовдосконалення в особистих та професійних планах. 12
Номер слайду 13
ГАСЛО САМООСВІТИ : від компетентності викладача – до компетентності учнів. МЕТА САМООСВІТИ : досягти успіху, щоб його досягли учні, а учні мають досягти успіху, щоб його досягло суспільство. САМООСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ –життєтворча сила педагогічної майстерності13
Номер слайду 14
книги (наукова, науково-методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури)фахова періодика (газети, журнали)інтернет телебачення132 ДЖЕРЕЛА САМООСВІТИ1084567911подорожі тощорізноманітні курсизаходи з обміну досвідомекскурсії, театри, виставки, музеї, концертикурси підвищення кваліфікаціїмайстер-класисемінари, круглі столи, конференції14
Номер слайду 15
«Далеко не кожен стане вченим, письменником,артистом, далеко не кожному судилося винайти порох абовелосипед, але майстром своєї справи має стати кожен»В. О. Сухомлинський(1918—1970)15
Номер слайду 16
16 ФОРМИ ПРЕДСТАВЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТУ САМООСВІТИтрадиційніінноваційнінауково-методичнідоповідь; виступ на семінарі, виступ на засіданні педагогічної ради, виступ на засіданні методичної комісії; дидактичний матеріал; розробка поурочного планування з теми чи групи тем; комплект дидактичного матеріалу з предмета; збірники практичних, контрольних робіт; розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів тощопроект; розробка електронних уроків, посібників тощометодичний посібник; навчальний посібник; стаття до фахового видання; науково-методична розробка; творчий звіт тощо
Номер слайду 17
ГОЛОВНИ ВИМОГИ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ217 Створення в освітньому закладі певних умов, що спонукають майстра виробничого навчання звертатися до нових наукових досягнень і фактів передового педагогічного досвіду. Зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю майстра виробничого навчанняІндивідуальний характер самоосвіти не виключає і колективних форм роботи. Завершеність самоосвітньої роботи на кожному її етапіГласність і наочність результатів самоосвітньої роботи в педагогічному колективіСистемність і послідовність самоосвіти, безупинний темп роботи, постійне ускладнення змісту й форми самоосвіти
Номер слайду 18
«Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою...»Адольф Дістєрвєг18(1790—1866)