3 Компетентність – міра відповідності знань, умінь і досвіду осіб певного соціально-фахового статусу реальному рівню складності виконуваних ними завдань і розв`язуваних проблем. Компетентність включає, крім суто професійних знань і умінь, що характеризують кваліфікацію, такі якості, як ініціатива, співробітництво, здатність до роботи в групі, комунікативні здібності, уміння вчитися, оцінювати, логічно мислити, відбирати і використовувати інформацію.
4 Головні нормативно-правові документи Міністерства освіти і науки України свідчать:«Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов'язані: постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність»(Стаття 54 Закону України «Про освіту»)«Підготовка педагогічних і науково-педагогічних працівників та професійне самовдосконалення –важлива умова модернізації освіти».(Національна доктрина розвитку освіти)«Професійний розвиток педагогічних і науково-педагогічних працівників передбачаєпостійну самоосвіту, участь у програмахпідвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання».(Стаття 59 Закону України «Про освіту»)
9 КОМПОНЕНТИ ГОТОВНОСТІ ПЕДАГОГА ДО САМООСВІТИКОГНІТИВНИЙ(базова культура особистості, професійні знання, вміння їх застосовувати)МОТИВАЦІЙНИЙ(усвідомлення особистої і суспільної значущості неперервної самоосвіти)ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ(вміння вибрати джерела пізнання і форми самоосвіти)МОРАЛЬНО-ВОЛЬОВИЙ(допитливість, критичність, працездатність)
10 Участь у педагогічних виставках, творчих звітах, конкурсах, науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях тощо. Навчально-методичне консультування. Розробка, апробація навчально-методичних матеріалів. Виконання ролі наставників. Участь у роботіметодичних об’єднань. Створення портфоліо професійного розвитку. Сасмоосвіта; робота над науково-методичною темою. ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇБЕЗПЕРЕРВНОГО РОЗВИТКУФАХОВОЇ ОСВІТИ ТА КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ
книги (наукова, науково-методична, методична, публіцистична, художня та інші літератури)фахова періодика (газети, журнали)інтернет телебачення132 ДЖЕРЕЛА САМООСВІТИ1084567911подорожі тощорізноманітні курсизаходи з обміну досвідомекскурсії, театри, виставки, музеї, концертикурси підвищення кваліфікаціїмайстер-класисемінари, круглі столи, конференції14
16 ФОРМИ ПРЕДСТАВЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТУ САМООСВІТИтрадиційніінноваційнінауково-методичнідоповідь; виступ на семінарі, виступ на засіданні педагогічної ради, виступ на засіданні методичної комісії; дидактичний матеріал; розробка поурочного планування з теми чи групи тем; комплект дидактичного матеріалу з предмета; збірники практичних, контрольних робіт; розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмета; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів тощопроект; розробка електронних уроків, посібників тощометодичний посібник; навчальний посібник; стаття до фахового видання; науково-методична розробка; творчий звіт тощо
ГОЛОВНИ ВИМОГИ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ217 Створення в освітньому закладі певних умов, що спонукають майстра виробничого навчання звертатися до нових наукових досягнень і фактів передового педагогічного досвіду. Зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю майстра виробничого навчанняІндивідуальний характер самоосвіти не виключає і колективних форм роботи. Завершеність самоосвітньої роботи на кожному її етапіГласність і наочність результатів самоосвітньої роботи в педагогічному колективіСистемність і послідовність самоосвіти, безупинний темп роботи, постійне ускладнення змісту й форми самоосвіти