Корекційне заняття, яке спрямоване на розвиток уваги, пам'яті дитини ЗПР, а також корекцію первинних мовленнєвих порушень.
Включає в себе вправи для розвитку дрібної моторики, основних видів мовлення, пам'яті та уваги.
Тема: Розвиток пам’яті, уваги, основних видів мовлення Корекція первинних мовленнєвих порушень.
Мета: Удосконалювати провідні і недомінантні види пам’яті; вчити основним видам мовлення.
Розвивати короткочасну, свідому довготривалу, оперативну, вербальну, слухомовленнєву, словесно-логічну, зорово-предметну, рухову пам’ять, довільну, слухову та зорову уваги, довільну репродуктивну уяву, зоровому, слуховому контролю; розвивати та корегувати первинні мовленнєві порушення та дрібну моторику рук.
Виховувати організованість, цілеспрямованість та відповідальність.
Хід заняття:
Ти сьогодні вже проснувся?
Мамі зранку посміхнувся?
Настрій гарний маєш?
У мене гарний настрій дуже.
Посміхнись і ти мій друже.
Учню пропоную послухати музику – спів (звуки) дельфінів та фарбами намалювати малюнок – відтворити свої емоції.
|
|
|
|
|
|
Інструкція. Розкласти один набір карток (№ 1) у будь-якій послідовності. Дитина повинна протягом 10 секунд уважно роздивитися і запам’ятати послідовність кольорових карток № 1. Після цього картки закриваються аркушем паперу. Психолог просить дитину закрити очі і подумки уявити собі, як були розташовані картки. Потім дитина повинна розкласти картки (набір карток № 2) так, як розміщені картки № 1. Відповідь звіряється з вихідним зразком. Можна розмалювати пусті картки відповідними кольорами.
Показую учню картинки та стараємося вимовити слова та речення: НІС, НІЖ, КОСА, КОЗА, РАМА, ЛАМА, СЛИВА, ЗЛИВА, ЖУК, СУК, ЖАБКА, ШАПКА, МИСКА, МИШКА, ҐАВА, КАВА. (див. ст.8 «Домашня логопедія»).
ВАСИЛЬКО – ХОРОШИЙ ТА ЧЕМНИЙ ХЛОПЧИК. ВІН СТАРАЄТЬСЯ ВИКОНУВАТИ ВСІ ЗАВДАННЯ. НАСТРІЙ У ВАСИЛЬКА СЬОГОДНІ ВІДМІННИЙ.
Попросив маленький Гриць
Розповісти небилиць.
Знаєш, кицю, небилиці?
Як я з мишками дружу.
Вправа «Повітряна кулька»
Стань, заплющ очі, руки підніми угору, набери повітря у легені. Уяви, що ти — велика повітряна куля, що наповнена повітрям. Постій у такій позі 1—2 хвилини, напружуючи усі м’язи тіла. Потім уяви, що у кульці з’явилася невеличка дірочка. Повільно починай випускати повітря, одночасно розслаблюючи м’язи тіла: кисті рук, потім — м’язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам’ятай свої відчуття у стані розслаблення. Виконуй вправу доти, доки не досягнеш оптимального емоційного стану.