I. Актуалізація опорних знань Кожна особистість неповторна. Та як відбувається її формування? Чи можемо ми контролювати цей процес і свідомо впливати на нього?Чи можна вважати себе архітектором власної особистості і власної долі?
Номер слайду 3
«Доки ми не пізнали, що всередині нас, яка користь знати, що зовні нас? Та й чи можна, не пізнавши себе, пізнати світ?» Григорій Сковорода. IІ. Мотивація навчальної діяльності
Номер слайду 4
IІІ. Організація пізнавальної діяльностісамопізнаннящо я за людина? яка я людина? визначитися, чи подобаюся я самому собі, що я хотів би змінити в собі, тобто сформувати певний ідеал власної особистостісамовизначеннясамовихованнярозробити систему самовиховання. Процес формування особистості схематично можна зобразити так:
Номер слайду 5
Самопізнання – це складний процес внутрішньої роботи над собою. Самопізнання відбувається через застосування таких методів, як:01самоспостереження02самокритика03самоаналіз. Краще пізнати себе допомагають численні психологічні тести.
Номер слайду 6
{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}абв1 А2 А1 Б2 Б1 В2 ВПропоную вам зараз пройти тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми»який допоможе вам краще пізнати вміння спілкуватися з людьми
Номер слайду 7
1. Яке визначення, на вашу думку, більше відповідає цьому геометричному тілу?Тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми» автор К. Пальмера) воно гостроконечне; б) воно стійке; в) воно перебуває у стані рівноваги2. На що воно найбільше схоже?а) на айсберг; б) на уламок скелі; в) на туристський намет. Запитання до малюнка А.
Номер слайду 8
1. В якому напрямку може покотитися ця куля?Тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми» автор К. Пальмера) вперед; б) назад; в) у будь-яку сторону.2. Із чого зроблено цю кулю? а) із прозорої пластмаси; б) зі скла; в) із криги. Запитання до малюнка Б.
Номер слайду 9
1. Як точніше описати цю фігуру?Тест «Чи вмієте ви ладнати з людьми» автор К. Пальмера) гранчаста; б) невизначена; в) така, що виграє багатьма гранями.2. Яке почуття вона у вас викликає?а) приємне; б) неприємне; в) жодного. Запитання до малюнка В.
Номер слайду 10
{BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802}абв1 А0472 А0371 Б7042 Б7401 В4072 В703 Пропоную ознайомитися з ключем до тесту «Чи вмієте ви ладнати з людьми»
Номер слайду 11
Аналіз результатів тесту «Чи вмієте ви ладнати з людьми»Вам важко у спілкуванні з оточуючими. Ви ставитесь до них з недовірою, часто займаєте суперницьку позицію. Ви самі помічаєте, що це не викликає симпатії до вас, і переймаєтесь із цього приводу. Але якщо хтось симпатичний вам, то ви стаєте сердечним, щирим і привітним, що викликає симпатію у відповідь. Ви щаслива людина: у спілкуванні з оточуючими у вас майже не виникає проблем. Навіть у критичних ситуаціях ви вмієте знайти правильний тон, щоб розрядити обстановку. Але й ваша м’якість має межі. Ви рішуче захищаєте власну точку зору. Спілкування – ваша природна риса. Але там, де необхідно, ви виявляєте твердість і рішучість, за що вас і цінують. Ви навдивовижу гнучкі у спілкуванні. Нікому не вдається вивести вас із рівноваги. Ви не нервуєтесь марно. Але ваша гнучкість іноді переходить у безпринципність. Не намагайтесь будь-що уникати гострих кутів. Іноді корисно показати й шипи, захищаючи власну думку0-16 балів17-27 балів28-42 бали
Номер слайду 12
Гра-тест «Уяви собі»Ви вийшли з лісу та опинились на морському узбережжі. Що ви зробите?Ви йдете по дорозі. Уявіть, будь ласка, її детально. Ви зайшли в ліс. Який він?На стежці лежать ключі. Що ви з ними зробите?У лісі ви набрели на хатинку, з якої линуть голоси. Ваші дії.
Номер слайду 13
Ключі до розшифрування тесту. Дорога – це ваше життя. Ліс – настрій. Ключі – щастя. Хатинка – друзі, знайомі, люди. Море – кохання. Для цього уяви, наприклад, море, озеро або річку. Як це було? Ти побачив картинку, почув плескіт хвиль чи відчув, як вони торкаються тебе? У якому порядку це постало у твоїй послідовності, так ти й сприймаєш інформацію з навколишнього світу.візуальний, слуховий чи кінестетичний Визнач який тип сприйняття є головним для тебе
Номер слайду 14
Самовизначенняпередбачає з'ясування життєвих цілей, ідеалів, ціннісних орієнтацій («В якій галузі вважаю себе знавцем?», «Які блага хочу мати, яке становище посісти?», «Чого не вистачає для задоволення життям?»), провідних потреб («Чого найбільше прагну?», «Які в мене інтереси, звички?») і мотивів поведінки.розуміння самого себе, своїх можливостей і прагнень, розуміння свого місця в людському суспільстві й свого призначення в життіПритча Який слід повинна залишити людина на землі?В Сухомлинський
Номер слайду 15
Вправа «Життєві цінності»10 папірців Напишіть на кожному папірці своє ім’я. Протягом наступних кількох хвилин ці 10 папірців будуть уособлювати вас і гратимуть роль символічних грошей, тобто засобу, за який можна купити певний товар. Повністю оплачена поїздка на канікулах (терміном на 1 місяць) у будь-яку країну світу разом з другом (2 п.)Повна гарантія того, що людина, яку ти кохаєш, одружиться з тобою (2 п.)2 лот3 лот. Стати найпопулярнішою людиною серед своїх товаришів терміном на 2 роки (1 п.)Мати одного справжнього друга (2 п.)4 лот. Закінчити престижний університет (2 п.)Заснувати прибуткову компанію (2 п.)Мати здорову і щасливу сім’ю (3 папірці). Здобути всесвітню славу (3 папірці).5 лот. Можливість змінити якусь одну рису зовнішності (1 п.)Відчуття задоволення протягом усього життя (2 п.)6 лот. П’ять років безмежної фізичної насолоди (2 п.)Любов та повага людей, що є для тебе найдорожчими (2 п.)7 лот. Чудова квартира (1 п.)Новий автомобіль на вибір (1 п.)1 лот. Чиста совість (2 п.)Здатність досягти успіху у тій сфері, де найбільше цього прагнеш (2 п.)8 лот. Створити диво для того, кого любиш (2 п.);Можливість прожити заново або повторити одну дію з власного життя (2 п.)9 лот. Сім додаткових років життя (3 п.)Безболісна смерть, коли настане час. (3 п.) 10 лот
Номер слайду 16
Обговорення. Наші торги завершені. Роздивіться свої покупки і скажіть: Що з того, що ви придбали, подобається вам понад усе. Чи шкодуєте ви, що щось не придбали. Чи допомогли вам ці торги замислитися над визначенням власних життєвих цінностей❓❓❓ Етап самовизначення в становленні особистості дуже важливий. Від того, які життєві цінності ви оберете, залежить, як ви формуватимете власну особистість, тобто, які особистісні якості будете розвивати, що змінюватимете в собі.
Номер слайду 17
Самовиховання. Самовиховання пов'язане з певним рівнем самосвідомості, мислення, здатності й готовності до самовизначення, самовираження, саморозкриття, самовдосконалення. Воно базується на адекватній самооцінці, що відповідає реальним здібностям людини.свідома діяльність особи, спрямована на формування своєї особистості, на реалізацію себе як особистості, вироблення людиною в собі таких особистісних якостей, які є бажаними. Які вади ви хотіли б подолати❓Чи маєте ви свою систему самовиховання❓❓Які риси і особистісні якості ви хотіли б у собі виховати
Номер слайду 18
Уявіть, що ви — маленьке сонечко, яке зігріває. Якими променями ви хочете світити, коли станете дорослими? Яких рис ви хотіли б позбутися? Намалюйте хмарку і запишіть ці риси. Вітер може віднести хмарку. А чи настільки легко подолати ці риси нам?Робота в зошитах
Номер слайду 19
План самовиховання. Поставити мету самовиховання. Скласти план реалізації мети. Обрати собі наставника або заручитися підтримкою друга, батьків. Свої досягнення порівнювати зі своїми колишніми показниками. Визначити свої зобов’язання задля досягнення мети. Віддати самонаказ до виконання плану самовиховання. Знайти для себе стимул, що дасть можливість радісно, із натхненням виконувати план самовиховання
Номер слайду 20
Самооцінка. Поступово на основі набутого досвіду в людини виробляється образ власного «я». Цей образ формується внаслідок спілкування з іншими людьми. Самооцінка є важливою рисою особистості й регулятором поведінкице оцінка людиною власних можливостей, якостей, достоїнств і недоліків. Автор: О. Ануфрієва, С. Костроміна. Мета: визначення самооцінки дітей. Тест. Самооцінка «Сходинки»
Номер слайду 21
Кроки до формування адекватної самооцінки. Запиши на окремому аркуші свої позитивні якості і недоліки. Корисні та шкідливі звички, цікаві справи, якими любиш займатися. Визнач, що хочеш змінити, яким хочеш стати. Став перед собою реальну мету: те, до чого маєш здібності, на що є час. Обміркуй, чи потрібна допомога дорослих. Розділи шлях до мети на окремі етапи. Перемагаючи на кожному етапі, легше рухатися далі. Обов’язково оцінюй проміжні результати. Хвали себе за кожен успіх. Налаштуйся на успіх. Не бійся помилок і невдач. У разі невдачі – почни спочатку. Будь наполегливим, не здавайся. Дій упевнено. Обери те, чого хочеш найбільше. Тоді діятимеш із задоволенням. Результатом стане і підвищена самооцінка.
Номер слайду 22
读书笔记读书心得读书报告通用PPTВідомий дослідник Африки Девід Лівінгстон у 15 років склав список із 127 цілей. Серед них були: взяти участь у дослідженні річки Ніл, підкорити гірські вершини в різних частинах Землі, вивчити 3 іноземні мови. Протягом життя 108 цілей було досягнуто. Плануй, бажай – ДОСЯГАЙ!