Тренінг на тему
«Що таке успіх, і як його досягти»
Мета : уточнення уявлень про свої мрії і можливості.
Завдання:
1. Сформувати сприятливий психологічний клімат в класі;
2. Сприяти формуванню уявлень про успіх і шляхи його досягнення;
3. Розвинути вміння розуміти свої потреби;
4. Розвинути комунікативні навички;
План тренінгу:
1. Вступ (5 хв.)
2. Основна частина (35 хв.)
3. Заключна частина ( 5 хв.)
Обладнання та матеріали: аркуші А4, ручки, правила, фігури, аркуші.
Рекомендований вік: 13 – 16 років
Хід заняття:
I. Вступ
Доброго дня! Тема сьогоднішнього виховного заходу: мотивація досягнення успіху. Сьогодні ми поговоримо на тему активної діяльності, і розглянемо що лежить в основі будь-якої діяльності. В основі будь-якої діяльності лежать цілі, мотиви і потреби. Давайте спробуємо розібратися з кожним із понять.
Вправа “Наші правила" (5хв)
Діти пропонують правила, які будуть діяти протягом цілого заняття.
1.Активність, 2. Слухати і чути, 3. Піднятих руки, 4. Повага до інших.
Мозковий штурм
1)Як ви вважаєте, що таке успіх? ;2)Чи вважаєте ви себе успішними?; 3)Як досягти успіху?; 4)Що ви відчували в момент успіху?
II.Основна частина:
3. Психологічний практикум «Шлях до успіху»
Мета: надати можливість учасникам усвідомити власне бачення реалізації ними власного успіху, спланувати реальні кроки для реалізації цієї мети.
Хід вправи: Тренер пропонує учасникам замислитись над своєю метою, реалізація якої дасть відчуття успіху. Для цього учасникам роздаються аркуші А4 і пропонується намалювати мету або її метафоричний образ та виконати завдання тренера, при виконанні яких кожен проаналізує кроки до мети, можливі перешкоди та власні ресурси для її досягнення.
Завдання: Зобразіть символічно на аркуші свою мрію у вигляді малюнка, метафоричного образу і підпишіть його. Час для виконання – 5 хвилин.
Запитання для обговорення:
Що ви прагнете реалізувати, чого досягти в найближчому майбутньому?
Висновок: Отже, успіх – це здійснення мрії. Мрія – це власне бачення бажаного майбутнього успіху в житті.
Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки: визначити їх для себе, прописати їх, стати на цей шлях і пройти його.
(Роздаються аркуші у формі «хмаринок» (по 1- 3шт.), на яких учасники пишуть власні кроки до мети). Час для виконання – 5 хвилин.
Запитання для обговорення:
Які кроки у досягненні мети важливо зробити, щоб реалізувати мету?
Я думаю, ви добре розумієте, що на шляху до мети ви можете зустрітися із перешкодами та труднощами. У вас є можливість виявити їх та проаналізувати.
(Роздаються аркуші у формі «камінців-перешкод» по 1-3 шт., на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.
Запитання для обговорення:
Що може бути перешкодами для реалізації вашої мети?
Не дивлячись на можливі труднощі на шляху до мети, які роблять нас тільки сильнішими, бажання досягти успіху переважає. Як говорить мудрість: «Дорогу подолає той, хто йде». На цьому етапі шляху нам в пригоді стануть наші можливості, завдяки яким ми можемо подолати перешкоди і досягти мети (вміння, таланти, люди, яких ми знаємо і які нам можуть допомогти, тобто наші ресурси).
( Роздаються аркуші у формі «яблука» по 1-3 шт., на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.
1.Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:
а) допомогою друзів; б) спільною роботою; в) моєю цілеспрямованістю.
2. Дружба для мене:
а) підтримка; б) самоствердження; в) співпраця.
3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію, я:
а) шукаю допомоги;
б) покладаюсь і на себе, і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні заходи самостійно.
4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю; б) рішучістю; в) підготовкою.
5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається?
а) Квадрат; б) трикутник; в) круг.
6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче;
в) поступово входжу в контакт з нею.
7. У компанії, де є багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;
б) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх;
в) знаходжу спільні теми і контакт.
8. Під час публічного виступу (відповіді перед класом) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) дістаю задоволення від власного голосу;
в) шукаю взаєморозуміння у слухачів.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних; б) розумних і старанних; в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку, це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.
За варіант «а» поставте 1 бал, за варіант «б» — 2 бали, за варіант «в» — 3 балів. Підрахуйте загальну суму балів.
Інтерпретація результатів.
Вправа “Шкала успіху"
Учні оцінюють власний успіх від -12 до +12. Аргумениуючи їх бажання, можливостями і діями які вони роблять для досягнення успіху.
Обговорення.
III. Заключна частина:
Підсумок
Тренер пропонує учням закінчити речення: «На сьогоднішньому занятті я…» Потім учасникам пропонується по команді «Починаймо!» виразити свій стан оплесками. (Тренер починає плескати в долоні першим).
Рефлексія.
Вправа «Зворотній зв'язок»
1. Що сьогодні для вас було найважчим?
2. Що нового ви дізналися про себе та однокласників?
3. Чи змінився ваш настрій?