Заняття з елементами тренінгу "Як досягти успіху"

Про матеріал
Заняття як правильно досягати мети і з чого складається цей шлях. Поняття успіх, які перешкоди є на шляху до мети, що може допомогти. Уявлення про свої мрії і мжливості.
Перегляд файлу

Тренінг на тему

«Що таке успіх, і як його досягти»

Мета : уточнення уявлень про свої мрії і можливості.

Завдання:

1. Сформувати сприятливий психологічний клімат в класі;

2. Сприяти формуванню уявлень  про успіх і шляхи його досягнення;

3. Розвинути вміння розуміти свої потреби;

4. Розвинути комунікативні навички;

План тренінгу:   

1.  Вступ (5 хв.)          

2. Основна частина (35 хв.)        

3. Заключна частина ( 5 хв.) 

Обладнання та матеріали: аркуші А4, ручки, правила, фігури, аркуші.

Рекомендований вік: 13 – 16 років

Хід заняття:

I. Вступ

Доброго дня! Тема сьогоднішнього виховного заходу: мотивація досягнення успіху. Сьогодні ми поговоримо на тему активної діяльності, і розглянемо що лежить в основі будь-якої діяльності. В основі будь-якої діяльності лежать цілі, мотиви і потреби. Давайте спробуємо розібратися з кожним із понять.

Вправа “Наші правила" (5хв)

Діти пропонують правила, які будуть діяти протягом цілого заняття.

1.Активність,  2. Слухати і чути,  3. Піднятих руки,  4. Повага до інших.

Мозковий штурм

1)Як ви вважаєте, що таке успіх? ;2)Чи вважаєте ви себе успішними?; 3)Як досягти успіху?; 4)Що ви відчували в момент успіху?

II.Основна частина: 

3. Психологічний практикум «Шлях до успіху»

Мета: надати можливість учасникам усвідомити власне бачення реалізації ними власного успіху, спланувати реальні кроки для реалізації цієї мети.

Хід вправи: Тренер пропонує учасникам замислитись над своєю метою, реалізація якої дасть відчуття успіху. Для цього учасникам роздаються аркуші А4 і пропонується намалювати мету або її метафоричний образ та виконати завдання тренера, при виконанні яких кожен проаналізує кроки до мети, можливі перешкоди та власні ресурси для її досягнення.

Завдання: Зобразіть символічно на аркуші свою мрію у вигляді малюнка, метафоричного образу і підпишіть його. Час для виконання – 5 хвилин.

Запитання для обговорення:

Що ви прагнете реалізувати, чого досягти в найближчому майбутньому?

Висновок: Отже, успіх – це здійснення мрії. Мрія – це власне бачення бажаного майбутнього успіху в житті.

Сьогодні я пропоную зробити вам перші кроки: визначити їх для себе, прописати їх, стати на цей шлях і пройти його.

(Роздаються аркуші у формі «хмаринок» (по 1- 3шт.), на яких учасники пишуть власні кроки до мети). Час для виконання – 5 хвилин.

Запитання для обговорення:

Які кроки у досягненні мети важливо зробити, щоб реалізувати мету?

Я думаю, ви добре розумієте, що на шляху до мети ви можете зустрітися із перешкодами та труднощами. У вас є можливість виявити їх та проаналізувати.

(Роздаються аркуші у формі «камінців-перешкод» по 1-3 шт., на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.

Запитання для обговорення:

Що може бути перешкодами для реалізації вашої мети?

Не дивлячись на можливі труднощі на шляху до мети, які роблять нас тільки сильнішими, бажання досягти успіху переважає. Як говорить мудрість: «Дорогу подолає той, хто йде». На цьому етапі шляху нам в пригоді стануть наші можливості, завдяки яким ми можемо подолати перешкоди і досягти мети (вміння, таланти, люди, яких ми знаємо і які нам можуть допомогти, тобто наші ресурси).

( Роздаються аркуші у формі «яблука» по 1-3 шт., на яких учасники їх прописують). Час виконання – 5 хвилин.

ТЕСТ «Чи здатні ви досягти успіху?»

1.Успіх у справах, на мій погляд, забезпечується:
а) допомогою друзів;       б) спільною роботою;       в) моєю цілеспрямованістю.
2. Дружба для мене:
а) підтримка;                    б) самоствердження;         в) співпраця. 
3. Потрапивши у несподівану, ризиковану ситуацію, я:
а) шукаю допомоги;       

б) покладаюсь і на себе, і на партнерів;
в) приймаю рішення і вживаю необхідні   заходи самостійно.
4. Справжній професіонал, на мою думку, відрізняється:
а) посидючістю і дисциплінованістю;        б) рішучістю;         в) підготовкою.
5. Яка з геометричних фігур вам найбільше подобається?
а) Квадрат;                     б) трикутник;            в) круг.

6. Коли мені сподобалась особа протилежної статі, я:
а) чекаю від неї ініціативи;
б) говорю про це їй (йому) відразу й рішуче;
в) поступово входжу в контакт з нею.
7. У компанії, де є багато незнайомих, я:
а) відчуваю себе «не у своїй тарілці»;
б) відпочиваю, не звертаючи уваги на присутніх;
в) знаходжу спільні теми і контакт.
8. Під час публічного виступу (відповіді перед класом) я:
а) соромлюся, хвилююся;
б) дістаю задоволення від власного голосу;

в) шукаю взаєморозуміння у слухачів.
9. Для вирішення ризикованих складних справ краще брати людей:
а) надійних;           б) розумних і старанних;          в) самостійних і незалежних.
10. Доля, на мою думку, це:
а) неминучість;
б) поєднання везіння і невезіння;
в) здібність самому творити своє життя.

За  варіант «а» поставте  1 бал, за  варіант «б» — 2 бали, за варіант «в» — 3 балів. Підрахуйте загальну суму балів.

Інтерпретація результатів.

  •              Якщо ви набрали 10—15 балів: на жаль, ви не можете самі впоратись із проблемою.  Низьке самооцінювання — основна завада на шляху досягнення успіху, його слід позбутися.
  •               Сума балів 16-22 свідчить про ваші завищені амбіції. В окремих випадках ви можете досягти успіху. Але ваші самовпевненість і егоїзм дратують вам потрібно орієнтуватися на співпрацю.
  •               Якщо ви набрали від 23 до 30 балів, вас можна привітати. Ви знайшли правильний шлях до досягнення успіху. Ваші амбіції виявляються тільки там, де це необхідно. Люди вас розуміють і готові з вами співпрацювати.

     Вправа “Шкала успіху"

Учні оцінюють власний успіх від -12 до +12. Аргумениуючи їх бажання, можливостями і діями які вони роблять для досягнення успіху.

Обговорення.

  1.          Як визначали.
  2.          Чому саме така оцінка.

III. Заключна частина:

       Підсумок

Тренер пропонує учням закінчити речення: «На сьогоднішньому занятті я…» Потім учасникам пропонується по команді «Починаймо!» виразити свій стан оплесками. (Тренер починає плескати в долоні першим).

Рефлексія.

Вправа «Зворотній зв'язок»

1. Що сьогодні для вас було найважчим?

2. Що нового ви дізналися про себе та однокласників?

3. Чи змінився ваш настрій?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
25 жовтня 2022
Переглядів
1180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку