Презентація+сценарій позакласного заходу з математики.
Інтелектуальна гра «Шляхами історії» для учнів 8-11 класів.
Мета: Розкрити привабливість історії математики .Розширити знання учнів про математику і математиків. Виховувати інтерес не тільки до вивчення математичних теорій, фактів, але й до історії виникнення і формування цих понять та теорій дати додаткові знання з математики та історії її розвитку, вчитися застосовувати набуті знання при розв'язуванні нестандартних задач. Показати зв'язок з іншими науками. Забезпечити різносторонній розвиток особистості, викликати інтерес до вивчення предмета. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги, творчу оригінальність, винахідливість. Розвивати спритність, кмітливість, логічне мислення, уяву.
Позакласний захід
проводиться в рамках тижня математики
серед ліцеїстів 23 взводу
Тема :”Шляхами історії”
Мета: Розкрити привабливість історії математики .
Розширити знання учнів про математику і математиків.
Виховувати інтерес не тільки до вивчення математичних теорій, фактів,але й до історії виникнення і формування цих понять та теорій дати додаткові знання з математики та історії її розвитку, учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач. Показати зв'язок з іншими науками; забезпечити різносторонній розвиток особистості; викликати
інтерес до вивчення предмета.
- Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги, творчу оригінальність, винахідливість;
- Розвивати спритність, кмітливість, логічне мислення, уяву.
Обладнання: сценарій, презентація Microsoft Power Point.
“Вивчення геометрії наближає
до безсмертних богів”
Платон
У грі беруть участь 2 команди по 7 учнів. Кожна команда обирає капітана – «Зевса»,( дає назву, девіз, емблему за бажанням).
Початок гри
Ведучий. Початок цієї історії ховається у мороці часу! Коли і як починалася математика? Де вона використовувалася? Які досягнення і пам’ятки минулого зроблено завдяки ній? Хто зробив її наукою, назва якої стоїть у розкладі кожного школяра? Здається, це зробили греки!
Спробуємо розгадати таємницю – вирушимо на Олімп! Що зустрічає нас тут? Палестра – школа для богів! Невже вони вчили математику? Чи тільки створили її? Спробуємо розібратися.
Бо ще Платон казав:
«Вивчення геометрії наближає до безсмертних богів!»
А змагатися за пальму першості в застосуванні знань з геометрії будуть дві команди, давайте з ними познайомимося.
Команди називають своїх «Зевсів»-капітанів.
І конкурс – розминка «Гімнастика розуму»
1відповідь – 1 бал
питання 1
Кому належить вислів:
“ Математика- цариця наук,Арифметика –цариця математики!”
А) Піфагор
Б) Ломоносов
В) Гаусс
Г) Ньютон
Питання 2
Які числа з`явились
першими?
А) Цілі
Б) натуральні
г) ірраціональні
Д) раціональні
Питання 3
Які числа у давні часи називали боргом ?
А) натуральні
Б) дробові
Г) додатні
Д) від`ємні
питання4
Що використовували для позначення цифр у Київській Русі ?
А) літери
Б) ієроглифи
В) римські цифри
Г) арабські цифри
Питання 5Яка з букв не є буквою грецького алфавіту ?
А)
Б)
В)
Г)
Питання 6 Хто в даному списку зайвий ?
А) Піфагор
Б) С. Ковалевська
В) М. Лобачевський
Г) Д. Менделєєв
Питання7Який вчений жив у бочці ?
А) Фалес
Б) Декарт
Г) Діофант
Д) Діоген
Питання 8 Чия теорема допомагає розвязувати квадратні рівняння ?
А) Вієта
Б) Піфагора
В) Фалеса
Г) Лейбниця
питання9Яка національність Піфагора ?
А) Єгиптянин
Б) Грек
В) Вірмен
Г) Індус
Питання 10Єгинетський трикутник має сторони. ?. де застосовують цю властивість ?
А) 2, 3, 4
Б) 3, 4, 5
В) 4, 5, 6
Г) 5, 6, 7
Питання 11Які математичні
Твердження завжди закінчуються однаковими словами, назвіть ці слова.
А) правила
Б) аксиоми
В) теореми
Г) леми
Підведем підсумки
І конкурсу!
Конкурс вільних громадян
(ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Кожен вільний громадянин знає, як провести пряму, яка перетинає дві сторони трикутника. А як провести пряму, яка перетинає всі сторони трикутника?
Питання 2 Скласти найменше натуральне число,використавши всі цифри і хоча б одну дію.
Питання 3 Знайти імена трьох вчених – математиків
Питання 4Скільки чотирикутників?
Конкурс ІІ “Пантоміма «Покажіть аксіому,теорему. «
Підведем підсумки ІІ конкурсу!
Конкурс ІІІ Олімпійські ігри
завдання 1
Отримайте 3 рівних квадрати, переклавши 3 сірники.
Завдання 2
В одній стародавній країні, поблизу одне від одного, знаходяться міста А і В. Всі жителі міста А кажуть лише правду, а жителі міста В завжди кажуть неправду. Жителі цих міст ходять один до одного в гості. Мандрівник потрапив в одне з цих міст, але не знав, в яке. Як він може, поставивши одне запитання першому зустрічному жителю, дізнатися, в якому місті він перебуває?
Завдання 3
чи може таке бути: В одного старого грека запитали, скільки йому років.
Він відповів, що йому 100 років і декілька місяців, але днів народження у нього було всього 25.
Завдання 4
Одиничний квадрат поділили на 12 рівних трикутників і 4 рівних квадрати.
Обчислити площу трикутника і площу квадрата.
Завдання 5
Знайдіть раціональний спосіб обчислення і знайдіть значення виразу:
Завдання 6 Перед вами портрети давньогрецьких вчених, що жили в VI - III ст. до н.е.
Девізом кожного, хто знайшов щось нове, є слово «Еврика!».
Так вигукнув учений, відкривши новий закон.
Хто це був?
Підведем підсумки ІІІ конкурсу!
ІV Конкурс “Зевсів”
Найвідоміший коваль – Гефест!
(Кує Зевсу блискавки). Йому з Олімпу прийшло замовлення.
Зевс прислав 36 кам’яних брил, щоби він зробив 36 амфор. А Гефест у відповідь: “Ні, не стільки, бо з залишків 6 амфор я виплавлю нову, цілу!”
Скільки амфор
вийде з 36 брил?
V конкурс
«від а до я …»
На всі питання відповіли, все побачили, а якщо щось забули – зазирніть у словничок. А напишуть його команди.
А – аксіома
Б - …
В - …
Конкурс вільних громадян з почуттям гумору (ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Чи вірите ви, що Карл Фрідріх Гаус був названий «королем математиків»?
Питання 2 Два в квадраті — чотири, три в квадраті — дев'ять. А чому дорівнює кут у квадраті?
питання 3 Чи вірите ви, що Піфагор не тільки філософ, а й олімпійський чемпіон з
кулачного бою?
Питання 4 Чи вірите ви, що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм Піфагора на 58-й олімпіаді?
Питання 5 Теорема Піфагора має 117 різних доведень, що це означає?
Питання 6 Чи носив Піфагор штани, які в усі сторони рівні…
Підведем підсумки І Vконкурсу “Зевсів” !
Підведем підсумки V конкурсу “від А до Я”
Вітаємо
переможців!
Інтелектуальна гра
”Шляхами історії”
Виконала
вчитель математики
Мусієнко Наталія Володимирівна
КЗ ЗОЛ «Захисник»ЗОР
2018рік
Позакласний захід
проводиться в рамках тижня математики
серед ліцеїстів 23 взводу
Тема :”Шляхами історії”
Мета: Розкрити привабливість історії математики .
Розширити знання учнів про математику і математиків.
Виховувати інтерес не тільки до вивчення математичних теорій, фактів,але й до історії виникнення і формування цих понять та теорій дати додаткові знання з математики та історії її розвитку, учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач. Показати зв'язок з іншими науками; забезпечити різносторонній розвиток особистості; викликати
інтерес до вивчення предмета.
- Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги, творчу оригінальність, винахідливість;
- Розвивати спритність, кмітливість, логічне мислення, уяву.
Обладнання: сценарій, презентація Microsoft Power Point.
“Вивчення геометрії наближає
до безсмертних богів”
Платон
У грі беруть участь 2 команди по 7 учнів. Кожна команда обирає капітана – «Зевса»,( дає назву, девіз, емблему за бажанням).
Початок гри
Ведучий. Початок цієї історії ховається у мороці часу! Коли і як починалася математика? Де вона використовувалася? Які досягнення і пам’ятки минулого зроблено завдяки ній? Хто зробив її наукою, назва якої стоїть у розкладі кожного школяра? Здається, це зробили греки!
Спробуємо розгадати таємницю – вирушимо на Олімп! Що зустрічає нас тут? Палестра – школа для богів! Невже вони вчили математику? Чи тільки створили її? Спробуємо розібратися.
Бо ще Платон казав:
«Вивчення геометрії наближає до безсмертних богів!»
А змагатися за пальму першості в застосуванні знань з геометрії будуть дві команди, давайте з ними познайомимося.
Команди називають своїх «Зевсів»-капітанів.
І конкурс – розминка «Гімнастика розуму»
1відповідь – 1 бал
питання 1
Кому належить вислів:
“ Математика- цариця наук,Арифметика –цариця математики!”
А) Піфагор
Б) Ломоносов
В) Гаусс
Г) Ньютон
Питання 2
Які числа з`явились
першими?
А) Цілі
Б) натуральні
г) ірраціональні
Д) раціональні
Питання 3
Які числа у давні часи називали боргом ?
А) натуральні
Б) дробові
Г) додатні
Д) від`ємні
питання4
Що використовували для позначення цифр у Київській Русі ?
А) літери
Б) ієроглифи
В) римські цифри
Г) арабські цифри
Питання 5Яка з букв не є буквою грецького алфавіту ?
А)
Б)
В)
Г)
Питання 6 Хто в даному списку зайвий ?
А) Піфагор
Б) С. Ковалевська
В) М. Лобачевський
Г) Д. Менделєєв
Питання7Який вчений жив у бочці ?
А) Фалес
Б) Декарт
Г) Діофант
Д) Діоген
Питання 8 Чия теорема допомагає розвязувати квадратні рівняння ?
А) Вієта
Б) Піфагора
В) Фалеса
Г) Лейбниця
питання9Яка національність Піфагора ?
А) Єгиптянин
Б) Грек
В) Вірмен
Г) Індус
Питання 10Єгинетський трикутник має сторони. ?. де застосовують цю властивість ?
А) 2, 3, 4
Б) 3, 4, 5
В) 4, 5, 6
Г) 5, 6, 7
Питання 11Які математичні
Твердження завжди закінчуються однаковими словами, назвіть ці слова.
А) правила
Б) аксиоми
В) теореми
Г) леми
Підведем підсумки
І конкурсу!
Конкурс вільних громадян
(ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Кожен вільний громадянин знає, як провести пряму, яка перетинає дві сторони трикутника. А як провести пряму, яка перетинає всі сторони трикутника?
Питання 2 Скласти найменше натуральне число,використавши всі цифри і хоча б одну дію.
Питання 3 Знайти імена трьох вчених – математиків
Питання 4Скільки чотирикутників?
Конкурс ІІ “Пантоміма «Покажіть аксіому,теорему. «
Підведем підсумки ІІ конкурсу!
Конкурс ІІІ Олімпійські ігри
завдання 1
Отримайте 3 рівних квадрати, переклавши 3 сірники.
Завдання 2
В одній стародавній країні, поблизу одне від одного, знаходяться міста А і В. Всі жителі міста А кажуть лише правду, а жителі міста В завжди кажуть неправду. Жителі цих міст ходять один до одного в гості. Мандрівник потрапив в одне з цих міст, але не знав, в яке. Як він може, поставивши одне запитання першому зустрічному жителю, дізнатися, в якому місті він перебуває?
Завдання 3
чи може таке бути: В одного старого грека запитали, скільки йому років.
Він відповів, що йому 100 років і декілька місяців, але днів народження у нього було всього 25.
Завдання 4
Одиничний квадрат поділили на 12 рівних трикутників і 4 рівних квадрати.
Обчислити площу трикутника і площу квадрата.
Завдання 5
Знайдіть раціональний спосіб обчислення і знайдіть значення виразу:
Завдання 6 Перед вами портрети давньогрецьких вчених, що жили в VI - III ст. до н.е.
Девізом кожного, хто знайшов щось нове, є слово «Еврика!».
Так вигукнув учений, відкривши новий закон.
Хто це був?
Підведем підсумки ІІІ конкурсу!
ІV Конкурс “Зевсів”
Найвідоміший коваль – Гефест!
(Кує Зевсу блискавки). Йому з Олімпу прийшло замовлення.
Зевс прислав 36 кам’яних брил, щоби він зробив 36 амфор. А Гефест у відповідь: “Ні, не стільки, бо з залишків 6 амфор я виплавлю нову, цілу!”
Скільки амфор
вийде з 36 брил?
V конкурс
«від а до я …»
На всі питання відповіли, все побачили, а якщо щось забули – зазирніть у словничок. А напишуть його команди.
А – аксіома
Б - …
В - …
Конкурс вільних громадян з почуттям гумору (ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Чи вірите ви, що Карл Фрідріх Гаус був названий «королем математиків»?
Питання 2 Два в квадраті — чотири, три в квадраті — дев'ять. А чому дорівнює кут у квадраті?
питання 3 Чи вірите ви, що Піфагор не тільки філософ, а й олімпійський чемпіон з
кулачного бою?
Питання 4 Чи вірите ви, що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм Піфагора на 58-й олімпіаді?
Питання 5 Теорема Піфагора має 117 різних доведень, що це означає?
Питання 6 Чи носив Піфагор штани, які в усі сторони рівні…
Підведем підсумки І Vконкурсу “Зевсів” !
Підведем підсумки V конкурсу “від А до Я”
Вітаємо
переможців!
Позакласний захід
проводиться в рамках тижня математики
серед ліцеїстів 23 взводу
Тема :”Шляхами історії”
Мета: Розкрити привабливість історії математики .
Розширити знання учнів про математику і математиків.
Виховувати інтерес не тільки до вивчення математичних теорій, фактів,але й до історії виникнення і формування цих понять та теорій дати додаткові знання з математики та історії її розвитку, учні вчаться застосовувати набуті знання при розв’язуванні нестандартних задач. Показати зв'язок з іншими науками; забезпечити різносторонній розвиток особистості; викликати
інтерес до вивчення предмета.
- Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, прагнення до перемоги, творчу оригінальність, винахідливість;
- Розвивати спритність, кмітливість, логічне мислення, уяву.
Обладнання: сценарій, презентація Microsoft Power Point.
“Вивчення геометрії наближає
до безсмертних богів”
Платон
У грі беруть участь 2 команди по 7 учнів. Кожна команда обирає капітана – «Зевса»,( дає назву, девіз, емблему за бажанням).
Початок гри
Ведучий. Початок цієї історії ховається у мороці часу! Коли і як починалася математика? Де вона використовувалася? Які досягнення і пам’ятки минулого зроблено завдяки ній? Хто зробив її наукою, назва якої стоїть у розкладі кожного школяра? Здається, це зробили греки!
Спробуємо розгадати таємницю – вирушимо на Олімп! Що зустрічає нас тут? Палестра – школа для богів! Невже вони вчили математику? Чи тільки створили її? Спробуємо розібратися.
Бо ще Платон казав:
«Вивчення геометрії наближає до безсмертних богів!»
А змагатися за пальму першості в застосуванні знань з геометрії будуть дві команди, давайте з ними познайомимося.
Команди називають своїх «Зевсів»-капітанів.
І конкурс – розминка «Гімнастика розуму»
1відповідь – 1 бал
питання 1
Кому належить вислів:
“ Математика- цариця наук,Арифметика –цариця математики!”
А) Піфагор
Б) Ломоносов
В) Гаусс
Г) Ньютон
Питання 2
Які числа з`явились
першими?
А) Цілі
Б) натуральні
г) ірраціональні
Д) раціональні
Питання 3
Які числа у давні часи називали боргом ?
А) натуральні
Б) дробові
Г) додатні
Д) від`ємні
питання4
Що використовували для позначення цифр у Київській Русі ?
А) літери
Б) ієроглифи
В) римські цифри
Г) арабські цифри
Питання 5Яка з букв не є буквою грецького алфавіту ?
А)
Б)
В)
Г)
Питання 6 Хто в даному списку зайвий ?
А) Піфагор
Б) С. Ковалевська
В) М. Лобачевський
Г) Д. Менделєєв
Питання7Який вчений жив у бочці ?
А) Фалес
Б) Декарт
Г) Діофант
Д) Діоген
Питання 8 Чия теорема допомагає розвязувати квадратні рівняння ?
А) Вієта
Б) Піфагора
В) Фалеса
Г) Лейбниця
питання9Яка національність Піфагора ?
А) Єгиптянин
Б) Грек
В) Вірмен
Г) Індус
Питання 10Єгинетський трикутник має сторони. ?. де застосовують цю властивість ?
А) 2, 3, 4
Б) 3, 4, 5
В) 4, 5, 6
Г) 5, 6, 7
Питання 11Які математичні
Твердження завжди закінчуються однаковими словами, назвіть ці слова.
А) правила
Б) аксиоми
В) теореми
Г) леми
Підведем підсумки
І конкурсу!
Конкурс вільних громадян
(ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Кожен вільний громадянин знає, як провести пряму, яка перетинає дві сторони трикутника. А як провести пряму, яка перетинає всі сторони трикутника?
Питання 2 Скласти найменше натуральне число,використавши всі цифри і хоча б одну дію.
Питання 3 Знайти імена трьох вчених – математиків
Питання 4Скільки чотирикутників?
Конкурс ІІ “Пантоміма «Покажіть аксіому,теорему. «
Підведем підсумки ІІ конкурсу!
Конкурс ІІІ Олімпійські ігри
завдання 1
Отримайте 3 рівних квадрати, переклавши 3 сірники.
Завдання 2
В одній стародавній країні, поблизу одне від одного, знаходяться міста А і В. Всі жителі міста А кажуть лише правду, а жителі міста В завжди кажуть неправду. Жителі цих міст ходять один до одного в гості. Мандрівник потрапив в одне з цих міст, але не знав, в яке. Як він може, поставивши одне запитання першому зустрічному жителю, дізнатися, в якому місті він перебуває?
Завдання 3
чи може таке бути: В одного старого грека запитали, скільки йому років.
Він відповів, що йому 100 років і декілька місяців, але днів народження у нього було всього 25.
Завдання 4
Одиничний квадрат поділили на 12 рівних трикутників і 4 рівних квадрати.
Обчислити площу трикутника і площу квадрата.
Завдання 5
Знайдіть раціональний спосіб обчислення і знайдіть значення виразу:
Завдання 6 Перед вами портрети давньогрецьких вчених, що жили в VI - III ст. до н.е.
Девізом кожного, хто знайшов щось нове, є слово «Еврика!».
Так вигукнув учений, відкривши новий закон.
Хто це був?
Підведем підсумки ІІІ конкурсу!
ІV Конкурс “Зевсів”
Найвідоміший коваль – Гефест!
(Кує Зевсу блискавки). Йому з Олімпу прийшло замовлення.
Зевс прислав 36 кам’яних брил, щоби він зробив 36 амфор. А Гефест у відповідь: “Ні, не стільки, бо з залишків 6 амфор я виплавлю нову, цілу!”
Скільки амфор
вийде з 36 брил?
V конкурс
«від а до я …»
На всі питання відповіли, все побачили, а якщо щось забули – зазирніть у словничок. А напишуть його команди.
А – аксіома
Б - …
В - …
Конкурс вільних громадян з почуттям гумору (ВБОЛІВАЛЬНИКІВ)
питання 1 Чи вірите ви, що Карл Фрідріх Гаус був названий «королем математиків»?
Питання 2 Два в квадраті — чотири, три в квадраті — дев'ять. А чому дорівнює кут у квадраті?
питання 3 Чи вірите ви, що Піфагор не тільки філософ, а й олімпійський чемпіон з
кулачного бою?
Питання 4 Чи вірите ви, що Фалес помер від хвилювання на трибуні, спостерігаючи за боєм Піфагора на 58-й олімпіаді?
Питання 5 Теорема Піфагора має 117 різних доведень, що це означає?
Питання 6 Чи носив Піфагор штани, які в усі сторони рівні…
Підведем підсумки І Vконкурсу “Зевсів” !
Підведем підсумки V конкурсу “від А до Я”
Вітаємо
переможців!