Цілі уроку: узагальнити та скоригувати знання учнів з теми; з'ясувати рівень навчальних досягнень учнів з теми, розуміння основних понять, уміння використовувати їх на практиці.
Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 Інтелектуальна гра з хімії Презентацію підготувала учитель хімії: О.В.Забара
Номер слайду 2
Д/з Вітання команд Команди оголошують свій девіз та передають у журі свої емблеми (їх оцінюють в 4 бали).
Номер слайду 3
Гейм 1. «Далі, далі…» Упродовж 2 хв команда має продумати й дати відповідь на максимальну кількість питань свого блоку (кожне питання оцінюється в 1 бал).
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
. Надаємо слово журі.
Номер слайду 7
Гейм 2. «Заморочки з бочки» Команди отримують по 4-5 завдань різної складності, які оцінюються 1 балом На обдумування — 2—3 хв. Завдання підібрано згідно з чинною програмою.
Номер слайду 8
Завдання для першої команди 1. Обчисліть масову частку Нітрогену в нітратній кислоті, 2. Закінчіть рівняння реакції взаємодії купрум (П) оксиду із хлоридною кислотою. 3. Закінчіть рівняння реакції К + Н2O =… +… 4. Який об’єм водню виділиться під час взаємодії з водою натрію кількістю речовини 1 моль? 5. Визначте молярну масу води.
Номер слайду 9
Завдання для другої команди 1. Обчисліть масову частку Оксигену в купруму(П) оксиді. 2. Закінчіть рівняння реакції взаємодії алюмінію із сульфатною кислотою. 3. Закінчіть рівняння реакції СаО+…= Са(ОН)2. 4. Яка кількість речовини калію провзаємодіяла з водою, якщо утворилось 200 г калій гідро - ксиду? 5. Визначте молярну масу вугле- кислого газу
Номер слайду 10
Гейм 2. «Заморочки з бочки» Запитання для вболівальників першої команди: 1.Що таке кислота? 2.Назвіть формулу сульфатної кислоти. 3.На які дві речовини розкладається вода під впливом електричного струму? 4.Що таке «індикатори»? 5.Які реакції є реакціями обміну?
Номер слайду 11
Запитання для вболівальників другої команди: 1.Що таке « основа » ? 2.Назвіть формулу натрій гідроксиду. 3.Що утворюється під час взаємодії металу та кислоти? 4.Які реакції називають реакціями сполучення? 5.На скільки груп поділяють кислоти за основністю?
Номер слайду 12
Слово Феміди
Номер слайду 13
Гейм 3 «Третій зайвий» Команди отримують по 2 завдання, які оцінюються в 2 бали. (На обдумування — 2 хв.)
Номер слайду 14
Перше завдання. «Знайди мене». Скласти формули оксидів, використовуючи складові частини, розташовані поруч по вертикалі або горизонталі на малюнку: Друге завдання. «Біла ворона». Виявити у кожному ряді зайву речовину і вказати, чому вона зайва. 1.Н3РO4, НС1, Н2SO4, Н2O. 2.СuО, К2O, NaОН, Н2O. 3.NаОН, ВаО, Ва(ОН)2, Сu(ОН)2.
Номер слайду 15
Слово Феміди
Номер слайду 16
Гейм 4. «ГРА «РИБОЛОВЛЯ» Потрібно наловити риби. Хто більше наловить, тому більше балів. За кожну рибину потрібно відповісти на запитання та отримати по 2 бали
Номер слайду 17
Команда 1. Na→Na2O→NaOH→Na2SO4→BaS Команда 2. S→SO2→SO3→H2SO4→K2SO4 Генетичні взаємоперетворення
Номер слайду 18
Гейм 5. «Конкурс капітанів» Правильні відповіді оцінюються у 2 бали. На обдумування — по 30 сек.
Номер слайду 19
Аg2O С12O7 CO2 СаО Fе2О3 SO2 СdO N2O5 Р2O5 Перше завдання 1. «Хрестики-нулики». Для першого капітана: указати виграшний шлях із кислотними оксидами. Для другого капітана: указати виграшний шлях з основними оксидами. Друге завдання Для першого капітана: у який колір зафарбується розчин кислоти, якщо до нього додати метилоранж? Для другого капітана: у пробірку з рідиною додали фенолфталеїн — розчин змінив колір на малиновий. Яке середовище у пробірці?
Номер слайду 20
Гейм 6. «Хто швидше та більше » Командам необхідно как можна більше знайти у періодичній системі І.Д. Менделєєва елементів: Кожна правильна відповідь оцінюється у 1 бал.
Номер слайду 21
елементи, названі ім’ям вчених назви країн і міст в елементах назви планет в елементах колірна палітра назв міфологія в назвах елементів
Номер слайду 22
Підбиття підсумків гри Визначення переможців. Оцінювання учасників перше місце -11 балів за тематичний блок. Друге - 10 балів. Одному з учасників приз глядацькі симпатії - 11 балів.