Ми маємо змінити свої звички в побуті та природі, щоб зберегти довкілля. Набувай зелених навичок, які зараз актуальні для всіх сфер нашого життя. Це навички, які потрібні для життя, розвитку й підтримки ресурсоощадного суспільства, а також для переходу до цифрового суспільства.
Номер слайду 3
Працівники й керівники підприємств, власники автомобілів, фермерських господарств, які мають зелені навички, впроваджують «чисті» методи виробництва та намагаються уникати забруднення довкілля. Так консультант водного сліду буде стежити за витратою води й радити більш ефективні стратегії виробництва. Ще важливо розуміти, чому в Україні створюють «Державу у смартфоні», — це величезна економія паперу, відповідно, збережені ліси, економія часу, а також зменшення витрат на паливо для транспорту.
Номер слайду 4
Зелена культура шестикласників та шестикласниць. Наш особистий добробут і добробут усієї планети залежить від дарів Землі. Щоб зберегти живу силу природи, родючість і безпеку землі треба бути дружніми до довкілля
Номер слайду 5
Компанія Bakeys (Індія), заснована в 2010 році, виготовляє їстівні столові прибори із суміші трьох видів борошна: рисового, пшеничного і сорго. Виделки та ложки солодкі, солоні чи прісні. Вони безпечні і на смак, як крекери. Якщо немає бажання з'їсти ложку після закінчення трапези, її можна просто викинути: вона на 100 % натуральна та не зашкодить довкіллю.
Номер слайду 6
ДЛЯ ДОПИТЛИВИХПапір розкладається впродовж 2-10 років. Консервні бляшанки — 80 років. Поліетиленові пакети — понад 200 років. Пластмаса — 500-1000 років. Скло — 1000 років. Щодня ми викидаємо пластикові пляшки з кришками, пакети, одноразовий посуд, пакування від продуктів, коробки, старі ручки та багато іншого. Дуже небезпечним є накопичення пластику на звалищах, бо захаращуються території з родючими ґрунтами на сотні років. Завдання усіх землян вберегти планету від сміття та відходів, які здатні знищити її красу та наш комфорт.
Номер слайду 7
Маркування пластмасового посуду. Пластмасові вироби, що нас оточують, небезпечні для довкілля. Але нам важко уявити свій побут без пластику. Тому слід бути обережними з його використанням. Є пластик, що не може використовуватися для продуктів харчування, або такий, що призначений тільки для холодних або для гарячих страв та напоїв. Вироби з пластику з маркуванням 3 або 7 часто є в наших домівках: лінолеум на підлозі, штучна шкіра, пластикові вікна тощо. Коли такий пластик перегрівається або горить, виділяються шкідливі для людини газуваті речовини. Їх вдихання може призвести до отруєння.
Номер слайду 8
У Швеції настільки налагоджено систему переробки та сортування сміття, що сміттєзвалищ у країні майже не залишилося. Усі відходи стають паливом або повторно переробляються. Більшість жителів знають, що викинутий пластик можна ще сім разів переробити, після цього він піде на спалювання. Кожна родина використовує 7 контейнерів для різних відходів: пластику, паперу, скла, картону, металу тощо. У дитячих садках та школах вчать сортувати сміття, за неправильне сортування запроваджені штрафи. Розглянь фото повторного використання пластику та створи власний проєкт переробки пластикових виробів на корисні речі.
Номер слайду 9
Чому війна небезпечна для довкілля. Вибухи спричиняють пожежі в лісах, торфовищах, які важко загасити. При цьому в повітря потрапляють шкідливі речовини, пил. Для побудови оборонних споруд військові використовують важку техніку, яка змінює ландшафт, знищує ліси. Від цього потерпають та гинуть тварини. Руйнування й витік різноманітних речовин з промислових установок та резервуарів через військові дії — дуже небезпечні для довкілля. Відновлення забруднених ґрунтів і водойм — важке завдання для країни під час та після війни. Загалом, відбудова наших міст і сіл потребуватиме використання великої кількості будівельних матеріалів, пального для техніки, що спричинить підвищення викидів у атмосферу вуглекислого газу. Збільшення його вмісту спричиняє підвищення температури на Землі, парниковий ефект, зміну клімату та інші екологічні проблеми.
Номер слайду 10
Що ти знаєш про «Державу у смартфоні»?
Номер слайду 11
Обери, що ти покладеш до шкільного наплічника, візьмеш із собою в похід чи просто замовиш у кав'ярні.
Номер слайду 12
Обери поведінку, що спрямована на збереження добробуту.• На шопінг моя родина вирушає з багаторазовими торбинками.• У школі наливаю воду з питного фонтанчика у власну пластикову пляшку.• Щодня мені дають до школи нову пляшечку з мінеральною водою.• Різні органайзери створюю із використаного пластику.• Дуже люблю іграшки на батарейках, які потім викидаю в сміття.• До свят ми придумуємо різні іграшки з використаних пластику чи картону.• Одягаю натуральний одяг, бо це корисно для шкіри.• Обідаю чипсами, упаковку викидаю на тротуар — це економить час.• Папір і скло ми з друзями здаємо на переробку — так отримуємо додаткові кишенькові гроші.
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Створи власний проєкт переробки пластикових виробів на корисні речі.