Особливість методики «Шість цеглинок»Розвиток сприйняття, пам`яті, уваги, вміння порівнювати, спостерігати, узагальнювати, аналізувати. Формування просторового сприйняття і мислення. Розвиток виконавчих функцій мозку: операктивної пам`яті, ментальної гнучкості, самоконтролю. Опанування математичних понять, вміння мислити від конкретного до абстрактного -
Робота за методикою «Шість цеглинок»Математика. Українська мова. Я досліджую світ. Килимок формату А-3 Набор з шести цеглинок DUPLO Для роботи з методикою «Шість цеглинок » кожна дитина має набір з шести цеглинок DUPLO (червоного, помаранчевого, жовтого, зеленого, блакитного та синього кольорів) та індивідуальний килимок розміром А-3.
Вправи з килимком. Вправи передбачають: Вправи допомагають: Синхронізувати роботу обох півкуль головного мозку. Опанувати важливі вміння для навчання читання (рух очима зліва направо). Дитина навчається не здаватися, бути цілеспрямованою. Постійний перетин серединної лінії;Можливість досягнути кінцевого результату;Досягнення успіху та емоційного задоволення;Килимок має 5 ліній, де червона лінія посередині – це Старт-лінія. Кожна вправа починається з розташування усіх цеглинок на Старт-лінії.
Вправи на уроках математики. Вправи дозволяють чути і використовувати «мову простору» та математики (вгору-вниз, під-над, попереду-позаду, ліворуч-праворуч, додати-відняти, поділити-помножити тощо), аналізувати та встановлювати прямі зв’язки між розміщенням цеглинок у просторі, усно виконувати математичні дії та відображати отримані результати на килимку. Сприяють розвитку: пам’яті, уваги, аналізу, сприйняття, узагальнення.
Вправи на розвиток дрібної моторики та орієнтуванні у просторіСпершу розставляємо цеглинки на червону лінію. Далі кажемо учням куди рухатись якою цеглинкою. Називаючи спершу колір цеглинки, а далі на скільки ліній потрібно переміститись в певному напрямку.«Блакитна вгору на 2» - дитина повинна знайти блакитну цеглинку та перемістити на 2 рядки вище ; «зелена вгору на 1» - дитина повинна знайти зелену цеглинку та перемістити її на 1 лінію вгору; «жовта вниз на 1»; «помаранчева вгору на 1»; «червона вниз на 2»; «синя вгору на 2»
Тема «Де відбувається історія» Вправа «Історичні недомовки» Зображення земної поверхні на площині, виконане в певному масштабі, називається …Позначена чи уявна лінія, що визначає межі держави, називається …Навчальні карти для виконання завдань шляхом нанесення умовних позначок - це …Територія, на якій відбуваються історичні події - це …Умовні знаки для позначення інформації на карті, називаються …Обмеження місця події просторовими межами, називається…
Тема «Пам’ять про Українську революцію 1917-1921рр та Голодомор 1932 – 1933 рр.»Вправа. Чи правильно розташовані в полях слова до теми «Українська революція та Голодомор в Україні»Українська революція. Голодомор. Закон про п’ять колосків. Геноцид22 січня 1919 р. Герої Крут. Центральна Рада29 січня 1918 р. Свічка пам’ятіСеляни. ХлібозаготівліМ. Грушевський1932 – 1933 рр.
Тема «Здоров’я та дозвілля» Вправа «Займи позицію»Славетним лікарем Києво – Печерського монастиря був Аліпій. На Русі ліки називали пігулками. У XVIII ст. у Львові працювало 15 аптекарів. З Києвом пов’язана найдавніша згадка про аптеки. Вертеп – традиційний український ляльковий театр. Знахарі, чудесники, відуни – саме так називали цілителів у Київській державі. Так. Ні
Використання методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок » на уроках дозволяє в цілому: підвищити рівень комунікативної компетентності дітей; формути уявлення у школярів про навколишній світ та їх відношення до тієї або іншої проблемної ситуації; сприяти навичкам активної та творчої колективної взаємодії; розвивати творчий потенціал дітей і підвищувати рівень їх соціальної адаптації.