Мета
Розвиток індивідуальних здатностей учнів і створення умов для їхнього самовдосконалення.
Завдання
•Виховання стійкого інтересу до фізичної культури.
•Формування навичок та умінь самостійних занять.
•Розвиток прагнення до успіху.
Забезпечення оптимізації навчально-виховного процесу з використанням елементів інноваційних методик і здійснення міжпредметних зв’язків. Забезпечення освітньої й розвиваючої направленостей навчального процесу. Формуванню в учнів умінь і навичок самостійно займатися фізичними вправами. Забезпеченню диференційованого підходу до організації навчального процесу з урахуванням типологічних особливостей учнів: по половим ознакам; по групам здоров’я; з урахуванням підготовленості; по інтересах за рівнем сформованості рухових навичок. Використання вчителем різноманітних форм, засобів, методів і прийомів навчання. Досягненню оптимальної рухової активності учнів протягом кожного уроку з урахуванням стану їхнього здоров’я Навчання способам самостійного пошуку інформації, освоєння нових рухових дій шляхом переосмислювання вже вивчених.
Це такий навчальний заклад, в якому створені всі необхідні умови для становлення й розвитку всіх суб’ктів утворення подання про успіх, високі досягнення, необхідних для розвитку особистості й соціуму. В акмеологічній школі дитина розвивається як індивід, особистість, ураховуються його індивідуальні особливості формуються духовні й моральні цінності, розвиваються творчі здатності, уміння соціалізуватися, будувати відносини в колективі й соціумі.
мати уяву про свої фізичні можливості; знати методи контролю за функціональним станом свого організму; знати методику проведення заняття або його частини; уміти виконувати доступні фізичні вправи, що розвивають індивідуальні кондиції; уміти підготувати місце заняття або його частину; уміти виконувати гігієнічні процедури й оздоровчі заходи; знати правила поведінки на спортивних спорудженнях; уміти працювати в групі, тобто бути соціально адаптованим.
Для досягнення цієї проблеми в процесі фізичного виховання розв’язується комплекс освітніх, виховних, оздоровчих задач: 1. Розв’язування освітніх задач сприяє опануванню, оголошуванню та ціленаправленому використанню різних форм і способів фізичної діяльності, яка спромагає у учнів індивідуального досвіду та помагає визнати цінність рухливої активності та здорового способу життя. 2. Розв’язування виховних задач сприяє формуванню суб’єктивності в області рухливої активності, ціннісних орієнтацій на фізичне вдосконалення, потреби в досягненні фізичного АКМЕ та здійснюється через активне засвоєння та відтворення знань, умінь та рухових дій, коли процес відтворення здійснюється образом і сукупністю індивідуальних фізичних здібностей та особистих особливостей. Розв’язування оздоровчих задач реалізується через укріплення фізичного та психічного здоров’я, формування рухових основ здорового способу життя.
Стилі діяльності Рівні сформованості ЗВН фізичного самовдосконалення “Копія” копіювання за вчителем, лідером- адаптивний рівень; “Аналог” достатньо самостійна робота, аналогічна тій, що була на попередніх уроках - осбистісно розвивальний рівень; “Вибір” частково самостійний вибірковий стиль діяльності, за складеними вчителем (лідером) картками, які видаються учням- особистісно діяльнісний рівень; “Лідер” самостійна діяльність, коли учень має достатньо досвіду для роботи в малій групі з делегованими від учителя функціями або для укладення «авторських» комплексів вправ, ігор тощо - творчо- перетворювальний рівень.
1. Технологія «Лідер» (О.П.Аксьонова): рівні формування знань, умінь і навиків самовдосконалення учнів; блоки педагогічних завдань на кожному з рівнів; методи навчання, пріоритетні для кожного рівня; форми організації діяльності учнів, пріоритетні для кожного з рівнів; орієнтовні показники в розвитку особистості на кожному з рівнів.
I. Етап зацікавленості та розробки комплексів загально розвивальних вправ, що виконуються самостійно на уроці та вдома, у початковій школі. II. Етап визначення ефективності розроблених фрак талів для самостійних занять з розвитку рухових якостей в учнів середньої та старшої ланки. III. Етап - показу результативності та анкетування учнів, які досягають свого вдосконалення на кожному етапі навчання.